• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

ClumsySmurf skrev 2023-08-25 18:15:55 följande:
    "Tinder" har inte stulit sura bittra incels ligg.

Sanningen är att "tinder" inte har stulit sura bittra incels ligg.
    Vad är din förklaring till att det finns fler incels idag än för 20 år sen?

Du måste ha en alternativ förklaring.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-25 18:56:59 följande:
    Har jag fått allt gratis? Vad har jag fått gratis? Tror du att jag satt hemma och fick mitt jobb? Tror du att jag bara fick min utbildning? tror du jag bara fick min sambo? så fruktansvärt nonchalant och verklighetsfrånvänd kvinnoförnedrande syn
    Vi pratar inte om jobb och karriär här. När du beskriver ditt dejtande är dock helt uppenbart att du inte har behövt anstränga dig nämnvärt.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-25 19:02:10 följande:
    Genom att förändra appar = försöka manipulera marknaden. De män som du vill dölja finns levande och riktiga. varför får inte dessa män använda appen? Och varför tror du att du blir intressant eller ökar chansen till att få dejt om de populära försvinner?

fortsätter du kolla på netflix om alla de serier du uppskattar försvinner? Och kvar finns bara gamla serier som hem till gården och glamour? Eller skulle du  säga upp netflix? Detsamma gäller appen. 

kvinnor vet att det finns bra män, riktiga män, trevliga män, charmiga män. Tror du vi skulle bli desperata och välja misogyna män bara för att det är de som syns på en app? det är 2023 nu. det är fruktansvärt ocharmigt och osexigt att sitta gråtrunkandes framför familjeliv och att anse att staten ska hjälpa en dejta för att man inte lyckas med det som så många andra män lyckas med.
    De skulle visst få använda appen. Alla får använda appen som skulle få en mer jämnare fördelning.

Bla, bla, bla... Kan du svara på frågan vilka rättigheter det handlar om som jag inte står upp för?
  • Anonym (hej)
    Anonym (Til) skrev 2023-08-25 18:46:43 följande:
    RÄTTEN att fritt välja partner, kanske?

Eller vill du själv få välja bland ett urval mindre attraktiva? 
    Ingen kan fritt välja partner. Det krävs att ömsesidighet och att tillfälle uppstår.

Hur kan man tro att det är en rätt att fritt välja sin partner? Det synsättet är symptomatiskt för hela problemet.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-25 19:06:29 följande:
    du missade att vi fått ett stort mansöverskott till följd av migrationen? Fanns den för 20 år sedan på samma sätt? Och nu finns internet bredare så dessa fascistiska idéer sprids i sjuka forum där tafatta män utan verklighetsförankring sprider sin dynga och kvinnoförakt öppet utan skam.

hade ni inte känt skam så hade du kunnat prata med detta med dina kvinnliga vänner du påstår dig ha. Men varför pratar du inte med dom? Varför står du inte för dina åsikter öppet? Jo för att de inte hör hemma i ett modernt civiliserat jämställt samhälle
    De flesta migranter dejtar inte svenskar så mycket, utan umgås mest med sina egna. Det argumentet är inte hela förklaringen.

Pratar du med din sambo om att du tycker illa om ensamma män?
  • Anonym (hej)
    nihka skrev 2023-08-25 19:38:52 följande:
    Kallas annars yttrandefrihet och det är bara att tugga i sig att typ ingen håller med dig om nåt eller nån av dina sjuka idéer.

Precis. Ingen och minst du kan ändra på det.
    Yttrandefriheten är inte till för att missbrukas där sakliga argument ersätts av rena förolämpningar.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-26 00:08:37 följande:
    Jasså? det är svårare än du tror att hitta en bra man. Jag var ute efter en bra man och inte kuk. se bara på vissa misogyna i tråden.
    Att de "bästa" männen tidigare inte har velat varit lojala är inget man kan begära eller förvänta sig.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-26 00:10:12 följande:
    jasså? är det lag på att använda appen? Du står inte upp för våra mänskliga rättigheter att ha ett fritt val. eller hur är det ett fritt val om du manipulerar valet?
    Nej, det är inte lag.

Vilken mänsklig rättighet är det om "ett fritt val" och vem omfattas av den?
  • Anonym (hej)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-26 00:12:01 följande:
    andra förklaringen är att kvinnor insett att de förtjänar bättre än en misogyn man och är hellre lyckliga utan. Synd för dig. Bra för kvinnorna.

jag tycker inte illa om ensamma män, jag tycker illa om incels som är kvinnofientliga, mansfientliga och odemokratiska.
    När du får slut på argument kommer lögnen om att alla som är ensamma är misogyna igen. Trots att samtliga av oss vet att det inte stämmer.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-26 00:13:57 följande:
    Jasså? bara du som får gömma dig bakom yttrandefriheten till dina sjuka idéer? men vi får inte lov att använda yttrandefriheten till att förklara att dessa är sjuka? då är vi hemska människor som missbrukar yttrandefriheten? Något mer du ska lagstadga till din fördel?
    Om man använder yttrandefriheten till att kränka en hel grupp som ensamma män/ incels är det inom lagens gränser, men ganska ovärdigt.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?