• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Perka) skrev 2023-08-26 19:28:30 följande:
    Den handlar om hur de rika styr samhället, därav hopplösheten, men det missade du kanske?
    Jag ser verkligen inte hur det har med det här att göra, såvida du inte vill skylla på rika vita män..?
    Den handlar om flera olika saker, men det är inte en klassisk vänsterlåt. Låten har blivit avskydd av den progressiva vänstern i USA.

Han sjunger om att folk försöker kontrollera hans tankar/åsikter och det är samma som ni gör i den här tråden. En stor del av män upplever att de inte får tänka som de vill i dagens samhälle och samtidigt bli respekterade för det.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-28 17:14:05 följande:
    Jag är trött på alla jävla omskrivningar och liknelser. Men vi kan väl säga så här: är du inte med i matchen så får du inte spela. Så enkelt är det.
    Varför gör du dessa liknelser i såna fall? Det var du som jämförde med fotboll.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-26 19:32:14 följande:
    åh wow, kände verkligen sån sympati för incels efter denna låt. (ironi)
    problemet är att förr hade mannen makt i samhället, i hushållet, på arbetsplatsen. Mannen behövde inte göra något speciellt mer än att vara man. Så hade han magiskt rösträtt, familjens försörjare och nästintill garanterad bra jobb.

nu för tiden:
    kvinnor har kommit ikapp. Kvinnor har jobbat, kvinnor har kämpat, kvinnor har fått mer eller mindre skrika sig hesa för att uppnå samma rättigheter.

kvinnorna har utvecklats, evolution heter det. många män står kvar och stampar hur det var förr för att de inte har manliga förebilder som delat på *makt*. inga manliga förebilder för studier etc. Så många män har stagnerat. står stilla.

dessa män ser kvinnor springa om dom karriärmässigt, utbildningsmässigt, lönemässigt. och att kvinnorna inte ens behöver dom längre. inte ens för att skaffa barn. istället för att inse att felet är att männen varit för passiva under förändringen då väljer ni att skylla på samhället. att det är samhällets fel att män inte är rustade för en ny världsbild. Ni kan inte ens inse hur sjukt det är att vi ens haft en världbild som värderat mannen så mycket högre endast på grund av kön?
    Det där är en myt att män hade rösträtt långt före kvinnor. Allmän rösträtt för män infördes i Sverige år 1911 och för kvinnor år 1921. Det var bara under 10 år som män fick rösta, men inte kvinnor. Före dess var män lika maktlösa politiskt som kvinnor.

Jag kan hålla med om att vi förut hade en världsbild som värderade män högre än kvinnor och det var fel. Frågan är varför vi idag ska ha en världsbild som i hög utsträckning värderar kvinnor mer än män? Den här tråden är ju ett exempel på det.

Om man tar upp kvinnors problem så ska samhället självklart gripa in och göra något åt problemen genom olika stöd och regleringar. Men om man tar upp mäns problem då är man en mansgris som ska hålla tyst och inget ska hända alls. Varför kan vi inte värdera män och kvinnor lika mycket istället?
  • Anonym (hej)
    Överste Senap skrev 2023-08-28 17:22:20 följande:
    Så du menar att tex de som anser att Hitler gjorde rätt som försökte utplåna judarna ska bli respekterade bara för de får tänka som de vill i dagens samhälle.
    Alla har rätt att tänka som de vill och tycka vad de vill men att bli respekterad för sina åsikter är verkligen inte någon rättighet.
    Nej, det är en stor skillnad att hylla krig och mord.

Den där låten är skriven i en amerikansk kontext där i stort sett alla som ifrågasätter den liberala världsbilden som de rika städerna har får skit kastad på sig.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-28 17:22:32 följande:
    Du är helt ute och seglar om du på riktigt tycker att folk ska välkomna dina fascistiska, radikala, extrema samhällsomvälvningar. Du är det eviga offret. Jag vill påstå att de du utsätter för dina idéer är de verkliga offren.
    Är du offret för att du inte står ut med att höra någon som inte håller med dig och måste kasta dynga på de personerna?
  • Anonym (hej)
    Fiona M skrev 2023-08-28 17:33:40 följande:

Alla får tänka vad de vill, och i väldigt stor mån även uttrycka det. Är man misogyn, rasist, homo/transfob så kommer jag dock inte respektera dem. 

(Du har skrivit det som att de ska bli respekterade för sina åsikter, är det meningen, eller menar du trots sina åsikter?)

Fast om de personerna inte håller med om det så är det orättvist att du väljer att inte respektera dem för deras åsikter pga en stämpel som du själv sätter på dem.

I USA anklagas alla republikaner, halva befolkningen, för att vara misogyna rasister och det är detta som skapar den farliga polariseringen.
  • Anonym (hej)
    Fiona M skrev 2023-08-28 17:37:44 följande:
    Var i tråden läser du att kvinnor ska värderas högre än män?

Vilka problem för kvinnor respektive män tänker du att samhället behandlar olika?
    Om vi hade pratat om att kvinnor diskrimineras i vården, i arbetslivet, av pensionssystemet eller att de får ta för mycket ansvar hemma så hade tonläget i diskussionen varit helt annorlunda. Ingen hade sagt att kvinnor bara ska acceptera att det är så.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-28 17:59:44 följande:
    det är inte orättvist utan en konsekvens av dina misogyna idéer. Vill du inte att vi ska racka ner på dina fascistiska idéer, sprid dom inte. Enkelt löst
    Det är inte ett demokratiskt synsätt om du vill att de som har andra åsikter än dig ska hålla tyst.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-28 18:00:45 följande:
    På vilket sätt är detta jämförbart med sex? Som inte är en lagstadgad rättighet?
    Inget av de områden som kvinnor tar upp att de blir diskriminerade inom är lagstadgade rättigheter heller. Vad är skillnaden?
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-28 18:15:42 följande:
    Tycker du det är jämförbart med diskriminering att kvinnor inte vill ha sex med misogyna män?

eller varför frågar jag ens.
    Fast jag skyller inte på kvinnor för att det finns många incels. Det är systemet, dejtingapparna, som jag menar diskriminerar män. Precis som kvinnor menar att andra system diskriminerar dem och inte alla män som personer.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?