• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-23 20:15:46 följande:
    om jag vill ha lagligt sex med fem olika män, och dessa män vill ha sex med mig så utnyttjar vi vår grundlagsstadgade rättighet. Om du vill inskränka på det så inskränker du på dessa rättigheter. är du så uppe i det blå att du inte inser det?
    Nej, det står ingenstans i grundlagen att du har rätt att ha sex med vem du vill. Det står inte heller att du har rätt att äta en varmkorv om staten bestämmer sig för att förbjuda varmkorvar.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-23 19:58:24 följande:
    När jag hade tinder gick min sållning såhär:
    ingen presentation alls - bort
    kort presentation med endast längd/skostorlek - bort
    fiskbild - bort
    spännbild på gymmet - bort
    suddiga bilder/gryniga/gamla bilder - bort

första gallringen
    om matchning
    killar som direkt bad om snap/kik - bort
    killar som *gjorde det ont när du ramlade från himlen* - bort
    killar som *ses ikväll baby* - bort

då finns det inte jättemånga kvar, och då var personkemi viktigt att vi hade något gemensamt. Ex. gilla musik: då kunde vi ses på ett musikquiz på en pub etc. så vi sågs ute första gången.

sen kanske vissa andra män också är snälla, men vad spelar det för roll? jag har valt nej av en anledning. Jag vill inte riskera bli mördad eller våldtagen så då är jag selektiv. Men det förstår väl inte du att vi kvinnor måste tänka på sånt.
    Det framgår att du hade många valmöjligheter på tinder. Om du inte haft så många valmöjligheter (som de flesta män inte har) hade du inte kunnat sålla bort lika många profiler. Jag hade dock gjort precis likadant om jag hade kunnat välja och vraka. Det handlar inte om vad olika individer gör.
  • Anonym (hej)
    molly50 skrev 2023-08-23 20:20:00 följande:
    Det är det väl heller inte att bötfälla alla som,i ditt tycke,ligger runt för mycket eller vägrar ligga med incels?
    Sex är inte en rättighet som står med i grundlagen.

Har aldrig sagt att någon ska tvingas ligga med incels. Det stämmer inte.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-23 20:20:40 följande:

Nej. Det ska det inte. Det ska inte något. om det finns 1000 män och 800 kvinnor. hur ska fördelningen se ut om båda ska ha 20% utan sex. 

då är det 1000 x 0.8 = 800 st
    och 800 x 0.8 = 640

fortfarande en diff på 160. ska 160 kvinnor ha sex 2
    gånger? Så alla 800 män får sin *lagstadgade kvot* eller kommer det fortfarande va 160 män som inte lyckas knulla? Vilka är dessa män? de populära männen eller de opopulära? 

Det behöver inte vara helt exakt, men inte så stora skillnader.

Var det inte du som menade förut att mansöverskottet inte hade något samband med incels och jämförde med England?
  • Anonym (hej)
    Anonym (Sol) skrev 2023-08-23 20:28:43 följande:
    Varför då, det är ju ingen rättighet. Och det kan aldrig bli jämt, har aldrig varit och kommer aldrig att bli. 
    Löner är inte heller en rättighet. Varför ska vi bry oss om lönegapet mellan män och kvinnor i såna fall?
  • Anonym (hej)
    EnAnonumius skrev 2023-08-23 20:27:51 följande:
    Du har i 99% av dina inlägg hela tråden klankat/rackat/krävas att just kvinnorna skall ändra sin attityd och beteende och "stå till baka med sina intressen" i denna tråd.

Det är just till att indirekt att begära att kvinna skall lösa männens problem.

Så skuldbelägg aldrig dina meddebattörer för att du är så otrolig urdålig på att visa att du anser att männen skall ändra sitt beteende.
    Det uppfattas så för att det sätts av en felaktig bild av att jag föraktar kvinnor. Att du får bilden beror på vad andra personer som Cloffe skriver, inte på mig.
  • Anonym (hej)
    Fiona M skrev 2023-08-23 20:35:31 följande:
    Ehm, vi har ganska många lagar och bestämmelser som gäller arbetsrätt, villkor och även löner i Sverige.
    Varför har vi det om det inte spelar någon roll om några personer får usla löner? På samma sätt som det inte spelar någon roll att 30% av männen blir incels. Att ha en lön och att ha sex är inte några rättigheter.
  • Anonym (hej)
    molly50 skrev 2023-08-23 20:32:00 följande:
    Återigen. Min man har inte varit incel! Han var en ensam man. När ska du förstå skillnaden?
    Det är ingen skillnad. En incel är en ensam man. Det är samma sak.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-23 20:28:00 följande:
    det är lättare att förklara för en treåring att man inte ska äta lördagsgodis på andra dagar än lördagar än att poletten ska trilla ner. även om jag hade haft en man eller hundra män att välja på så är mina krav detsamma. när ska du förstå? Och sluta *men jag vill inte buhu* kommentarer
    Ok, så om ingen man hade gått igenom din gallring så hade du hellre levt ensam i celibat än att gallra mindre bland profilerna. Det låter väldigt hypotetiskt.
  • Anonym (hej)
    molly50 skrev 2023-08-23 20:38:08 följande:
    Men du har ändå skrivit att du har svipeat bort 50 % av de kvinnor du fått träff på.
    Varför gör du det om du har så svårt att välja och vraka?
    Borde inte du också välja de mindre atraktiva kvinnorna då om det ska vara jämställt,som du vill ha det?
    Eller är det bara förbehållet män att få välja bort oattraktiva,enligt dig?
    En gallringsnivå på 50% gör fortfarande att de allra flesta kommer att få likes av någon. Om det finns kvinnliga incels skulle även dem bli hjälpta av mitt hårt kritiserade förslag.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?