• ClumsySmurf

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-15 15:14:09 följande:
    Vad är din fråga? Om jag blev Incel av det? Nej, tydligen inte. Jag uppfattar däremot att det finns en förväntan (eller press) på män att de ska falla i ledet och uppvisa vardagsmisogynitet som andra män med hänvisning till kommentarerna jag tog upp tidigare. Eller åtminstone låta andras kommentarer passera obemärkt eller utan kommentar. 
    Jag förstår inte vad du menar.
    Om du stöter på såna män IRL och det kan bli otrevliga konsekvenser om du inte håller med förstår jag vad du menar med press
    Menar du helt okända anonyma på internet förstår jag inget.

• ClumsySmurf
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-15 16:38:22 följande:

Om någon betecknar någon som inte en "riktig man" för att han inte håller med om någons misogynitet så anser jag att det är en försök till press att vara på ett visst sätt. Eller att någon säger att "det finns en speciell plats i helvetet för (män) som inte stöttar varandra" med avseende till att hålla med och stryka medhårs är också en press. "Fjäska för kvinnor" är också ett försök till press. Osv osv, 

Folk vill ju inte betecknas som "förrädare" eller "oriktiga män" eller "lismande fjäskade" där ligger pressen och påverkan. Tycker du verkligen det är för subtilt? Jag tycker det är uppenbart.

Sen är allt en fråga om hur påverkansbar individer är. Hur ser press ut för dig i så fall?

Jag tycker inte att det är särskilt manligt att fjäska för incels.
    Jag tror man skulle känna sej som en oriktig man om man slickade incelröv.
  • ClumsySmurf
    Anonym (hej) skrev 2023-08-15 17:10:11 följande:
    Nej, de klarar sig inte så bra med de flesta kommer inte att vara incels hela livet tror jag. De skulle behöva hjälp för att fler ska klara sig bättre. Jag tror att du är avundsjuk på incels för att incels uppmärksammas, medan de problem som du har inte uppmärksammas på samma sätt. Därför tycker du att incels ska hålla tyst, skärpa sig och acceptera sin situation. Att man hjälper en grupp utesluter dock inte att man hjälper andra grupper på andra sätt.
    avundsjuka..
    ja, vem vill inte sitta i sin ensamhet, hata på sej själv och få negativ uppmärksamhet p.g.a sina smurfiga åsikter.  Det är nästan lika häftig som att bli kränkt av att anders ser ut som 40+
  • ClumsySmurf
    Fiona M skrev 2023-08-15 19:02:22 följande:
    Jag hade glömt bort alla ålderstrådar som var ett tag!
    Jag hade glömt den där med argumentet "du är avundsjuk"
  • ClumsySmurf
    Anonym (hej) skrev 2023-08-16 01:22:03 följande:
    Det enda jag har sagt ska vara begränsat är att ha många olika sexpartners samtidigt och då pratar vi om det som går utanför det normala. Inget som de flesta normala skulle påverkas av.

Allt annat du tar upp saknar helt relevans för diskussionen.
    Är det inte bättre att börja i rätt ände och ta den diskussionen med dumma alfa chads IRL istället för att gnälla i en tråd? Förklara för dem att polisen borde ge dem böter för att de har knullar för mycket så det inte blir något över till dej.
    Om de tycker att du är smurfig kan du göra come back med "ni är avundsjuka på mej".
  • ClumsySmurf
    Fiona M skrev 2023-08-16 09:27:09 följande:

Om apparna inte visar män man tycker är attraktiva kommer de flesta kvinnor inte gå emot vad de vill ha, utan snarare sluta använda apparna.
    Hur ska det då regleras för att bli jämnare fördelat? 

Det är en väldigt enkel ekvation.
    Man börjar med att utgå från att alla andra är lika ytlig som en själv, och har inga särskilda krav på intelligens, humor, empti osv
    Det enda som skiljer en incel från en alfa chad är utseendet och självförtroende och eftersom allt sex är bätte än inget sex
    inte bara hos vissa män som incels utan även för kvinnor så räcker det med att begränsa alternativen för att kvinnor ska vilja åka kukkarusell på vilken byfåne som helst, även om han misslyckas med att få manliga kompisar IRL eftersom det är någon annans fel.

Om det inte funkar som det var tänkt har man ju ändå förstört för andra män, och kvinnor så man kan bli lite gladare.

During the last few days, as lockdowns started to look inevitable, the general public began to prepare for a potentially grim few months. They worried about loneliness among those isolated from others, the ability to get food safely, and what it might mean to spend the entire spring indoors, unable to get any real reprieve from cabin fever.

But on Reddit, 4chan, and misogynistic online forums, incels have been celebrating the fact that attractive people are about to be stuck inside - living their lives just like incels, and crucially, unable to have casual sex.

www.newstatesman.com/science-tech/2020/03/incels-celebrating-lockdown-casual-sex-chad-stacy-4chan-reddit
  • ClumsySmurf
    Anonym (hej) skrev 2023-08-17 01:18:04 följande:
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-16 08:42:04 följande:
    Tillhör jag förlorarna? Hela ditt argument i tråden är att jag är vinnare för att jag är kvinna. hur ska du ha det? oavsett så är jag en vinnare, jag är lycklig i mig själv, har utbildning och jobb som betalar bra, jag äger min bostad i storstad. Jag har en sambo som jag uppskattar, och som uppskattar mig tillbaka, jag är frisk och min familj och vänner är friska. kan slå vad om att jag är mer vinnare än *vissa andra*. Men kalla mig gärna förlorare om du sover bättre av det
    Dina värderingar har underkänts av en majoritet, på så sätt tillhör du förlorarna.
    Hon har allt du inte har men du har svart bälte i mental gymnastik så du vinner sist med fyra hästlängder och ger dej själv en guldmedalj, friskt vågat hälften vunnet 👍
  • ClumsySmurf
    Anonym (hej) skrev 2023-08-17 01:46:33 följande:
    Vad är det som jag inte har?
    det är helt uppenbart att tråden handlar om dej
  • ClumsySmurf
    Anya80 skrev 2023-08-17 09:35:58 följande:

Som flera  redan konstaterat sitter problemet djupare än dejtinngappars existens. Jag har läst en del böcker om incels, bla psykiatrikern Stefan Krakowskis bok med djupintervjuer av självutnämnda incels. 

Många  av dessa lider av någon slags social dyslexi, ensamhet, parat med uselt självförtroende samt en kvinnosyn de bekräftar tillsammans med incelforum där de bekräftar varandras världsbild. Där finner de ändå en slags gemenskap, om än ofta destruktiv. 
    Kvinnor i västvärlden är inte längre lika beroende av att inleda relationer med män av ekonomiska eller pga sociala förväntningar på äktenskap och barn. Det kanske gör att fler män står utanför relationsmarknaden.men  Kvinnor skulle inte välja dessa män om man begränsar dejtingsidor, och det är inte heller det som kan ändra deras situation.

Terminologin som används inom incelsfären skapar bilden av att de har en förvrängd uppfattning om hur relationer fungerar, att kvinnor antingen är golddiggers, sönderknullade slampor eller feta Feminister. De tror att män måste ha perfekte utseenden för att träffa kvinnor, eller vara förmögna.  vissa verkar lida av fixering vid sitt egna utseenden med extremt fokus på käklinjer och biceps. En sådan här inställning kanske kan tolkas som att det är bättre att tro att kvinnor har extrema ouppnåeliga krav, som de aldrig kan åka upp till så det är ingen idé att försöka/att förändring är meningslöst så behöver man inte ta ansvar för sin situation. Många verkar inte vilja anstränga sig helt enkelt.

har även läst Peter surfas bok ?man går sin egen väg? och det verkar som att de  män som till slut träffat en partner har börjat inse att kvinnor också är människor,  och ändrat inställning till sig själva. Svårt men vad är alternativet? Att styra människors relationsskapande är något vi lämnat bakom oss. 

Att det är ingen mening att anstränga sej när kvinnor har ouppnåeliga krav är en tolkning av det men de överskattar ytliga krav och underskattar andra, min tolkning är att incels anser att de duger som de är bortsett från de ytliga onödiga kraven som bla online dejting möjliggör.

• ClumsySmurf
    Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-08-17 12:31:19 följande:

Hur menar du?

Att en kvinna automatiskt har bra kvalifikationer (bättre än en man) och därför borde ta plats i styrelsen? Och att en man (incel) automatiskt har dåliga värderingar och därför inte borde få tillgång till relationer?

Vad lustigt, jag ser följande scenario, en inkompetent kvinna får plats i styrelsen, trots att det finns åtminstone 2 män som objekt sett har bättre kvalifikationer enligt styrelsen själva.

Jag funderar därför på varför den inkompetenta kvinnan skall få plats i styrelsen när den inkompetenta inceln bara måste jobba med sig själv och ändra värderingar, han måste kvalificera sig.

Det är lättare att lura styrelsen att kvotera och godhetsignalera än att ha sex med en incel, men lyckas någon lura till sej en avsugning på ett styrelsemöte....
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?