Är incel något man förtjänar att vara?
Om du stöter på såna män IRL och det kan bli otrevliga konsekvenser om du inte håller med förstår jag vad du menar med press
Menar du helt okända anonyma på internet förstår jag inget.
Om någon betecknar någon som inte en "riktig man" för att han inte håller med om någons misogynitet så anser jag att det är en försök till press att vara på ett visst sätt. Eller att någon säger att "det finns en speciell plats i helvetet för (män) som inte stöttar varandra" med avseende till att hålla med och stryka medhårs är också en press. "Fjäska för kvinnor" är också ett försök till press. Osv osv,
Folk vill ju inte betecknas som "förrädare" eller "oriktiga män" eller "lismande fjäskade" där ligger pressen och påverkan. Tycker du verkligen det är för subtilt? Jag tycker det är uppenbart.
Sen är allt en fråga om hur påverkansbar individer är. Hur ser press ut för dig i så fall?
Om apparna inte visar män man tycker är attraktiva kommer de flesta kvinnor inte gå emot vad de vill ha, utan snarare sluta använda apparna.
Hur ska det då regleras för att bli jämnare fördelat?
During the last few days, as lockdowns started to look inevitable, the general public began to prepare for a potentially grim few months. They worried about loneliness among those isolated from others, the ability to get food safely, and what it might mean to spend the entire spring indoors, unable to get any real reprieve from cabin fever.
But on Reddit, 4chan, and misogynistic online forums, incels have been celebrating the fact that attractive people are about to be stuck inside - living their lives just like incels, and crucially, unable to have casual sex.
Som flera redan konstaterat sitter problemet djupare än dejtinngappars existens. Jag har läst en del böcker om incels, bla psykiatrikern Stefan Krakowskis bok med djupintervjuer av självutnämnda incels.
Många av dessa lider av någon slags social dyslexi, ensamhet, parat med uselt självförtroende samt en kvinnosyn de bekräftar tillsammans med incelforum där de bekräftar varandras världsbild. Där finner de ändå en slags gemenskap, om än ofta destruktiv.
Kvinnor i västvärlden är inte längre lika beroende av att inleda relationer med män av ekonomiska eller pga sociala förväntningar på äktenskap och barn. Det kanske gör att fler män står utanför relationsmarknaden.men Kvinnor skulle inte välja dessa män om man begränsar dejtingsidor, och det är inte heller det som kan ändra deras situation.
Terminologin som används inom incelsfären skapar bilden av att de har en förvrängd uppfattning om hur relationer fungerar, att kvinnor antingen är golddiggers, sönderknullade slampor eller feta Feminister. De tror att män måste ha perfekte utseenden för att träffa kvinnor, eller vara förmögna. vissa verkar lida av fixering vid sitt egna utseenden med extremt fokus på käklinjer och biceps. En sådan här inställning kanske kan tolkas som att det är bättre att tro att kvinnor har extrema ouppnåeliga krav, som de aldrig kan åka upp till så det är ingen idé att försöka/att förändring är meningslöst så behöver man inte ta ansvar för sin situation. Många verkar inte vilja anstränga sig helt enkelt.
har även läst Peter surfas bok ?man går sin egen väg? och det verkar som att de män som till slut träffat en partner har börjat inse att kvinnor också är människor, och ändrat inställning till sig själva. Svårt men vad är alternativet? Att styra människors relationsskapande är något vi lämnat bakom oss.
Hur menar du?
Att en kvinna automatiskt har bra kvalifikationer (bättre än en man) och därför borde ta plats i styrelsen? Och att en man (incel) automatiskt har dåliga värderingar och därför inte borde få tillgång till relationer?
Vad lustigt, jag ser följande scenario, en inkompetent kvinna får plats i styrelsen, trots att det finns åtminstone 2 män som objekt sett har bättre kvalifikationer enligt styrelsen själva.
Jag funderar därför på varför den inkompetenta kvinnan skall få plats i styrelsen när den inkompetenta inceln bara måste jobba med sig själv och ändra värderingar, han måste kvalificera sig.