• ClumsySmurf

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-13 15:46:25 följande: #3525
    Anonym (Fol) skrev 2023-02-23 10:33:26 följande: #3522
    Jag syftar på det genomgående klimatet.

Coffe har varit inne på att misogynin i incelgrupperna ökar risken för att de fastnat där. Det finns en poäng i det.

Då får man fråga säg vad som skapar kvinnohatet och då blir manshat och positiv särbehandling av kvinnor och flickor faktorer att beakta.

Incelgrupperna är toppen på isberget. Det är de "oskyldiga" misogyna små kommentarer som vanliga män skickar ut som bygger problemet. Det handlar inte om positiv särbehandling av kvinnor, tvärtom, att se kvinnor som individer. Vissa är trevliga, andra otrevliga, vissa gillar man, andra inte. 

säga sarkastiskt att "kvinnor anser sig ha inneboende goda värderingar" är ett talande exempel på vardagsmisogynitet. Klumpa ihop kvinnor och påskriva dom saker. Annan vardagsmisogynitet är att säga något negativt om kvinnor för att sen påstå att det är några "feminister" de pratar om (trots att kommentaren inte har ett skit med feminism att göra)

Incels läser sånt och blir medveten om hur andra ser på kvinnor, vilket rättfärdigar de alltmer extrema idéerna inceln har. De göds av andra män

låter som att det är detta du syftar på
  • ClumsySmurf
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-13 17:27:21 följande:
    Vad är det för pyramid? Var hittar du den?
    Feministisk pseudovetenskap om våldets kontinuum
    fof.se/artikel/2005/6/braket-om-valdet/

våldets kontinuum har denna logik
    Incels läser sånt och blir medveten om hur andra ser på kvinnor, vilket rättfärdigar de alltmer extrema idéerna inceln har. De göds av andra män
    som om de saknar egen moralisk kompass istället för att det kanske är deras egna moralisk kompass som styr.

och med feministisk logik finns naturligtvis inget motsvarande för  kvinnor.

www.womenssupportproject.co.uk/userfiles/file/resources/nationalresour­ ces/Continuum%20of%20VAW.pdf
  • ClumsySmurf
    Anonym (hej) skrev 2023-08-13 01:52:57 följande:
    Det är inte kvinnors fel att apparna missgynnar en stor grupp av män. Det är apparnas fel och det är dem som borde förändras, inte personerna som använder dem.

Om du vill undvika diskriminering och ha ett jämställt samhälle med likabehandling borde du hålla med om det förslaget. På vilket sätt är det jämställt och en likabehandling att män har sämre förutsättningar på en dejtingapp bara för att de är män? Det är en form av diskriminering i strikt mening och därför borde dejtingapparna inte få laddas ner utan att först kunna garantera att alla behandlas lika på dem oavsett bakgrund.

Jag lägger mig inte i vad du gör med din sambo, men jag föreslog att man ska sätta ett tak på hur många sexpartners man får ha samtidigt. De enda som skulle gå över det taket är förmodligen sexmissbrukare som ändå inte bör uppmuntras.
    Det är väldigt svårt att marknadföra sin personlighet i en profil, personligheten är sura bittra incels största hinder så det är ologiskt att skylla på apparna.
  • ClumsySmurf
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-14 00:06:38 följande:
    ClumsySmurf skrev 2023-08-13 23:53:05 följande:
    Feministisk pseudovetenskap om våldets kontinuum
    fof.se/artikel/2005/6/braket-om-valdet/

våldets kontinuum har denna logiksom om de saknar egen moralisk kompass istället för att det kanske är deras egna moralisk kompass som styr.

och med feministisk logik finns naturligtvis inget motsvarande för  kvinnor.

Du tror med andra ord att samhällsklimatet och vardagsmisogynitet inte hör ihop med skapandet av incels? Uppstår bara incels för att dom saknar fitta? Jag postade tidigare en länk mellan misogynitet och incels. Sambandet är klart. Vad är det som skapar misogyniteten då?

Ja, jag tror att alla bidrar.

Jag tror du har tolkat det helt bakvänt

I sammanfattningen står det
    These novel quantitative results indicate that unwanted celibacy is an important psychological risk factor for misogynistic attitudes.
    och inte
    These novel quantitative results indicate that misogynistic attitudes is an important psychological risk factor for unwanted celibacy.

"Du tror med andra ord att samhällsklimatet och vardagsmisogynitet inte hör ihop med skapandet av incels?"

Jag tror att när misandriska feminister kan vara misandriska offentligt helt utan konsekvenser och vissa av dem kallas forskare (och övriga feminister är bäst på att ha skygglappar) är det en större riskfaktor än lite vardagsmisogynitet.

"Vad är det som skapar misogyniteten då?"

Den du länkade är begränsat till fem faktorer (femfaktorteorin) så den är väldigt begränsad och man har skiljt på män i ofrivilligt celibat och incels.

Den största faktorn de hittar är låg agreeableness, det är inte en riskfaktor för ofrivilligt celibat men det är en risfaktor för kriminalitet, mobbning mm och antagligen en riskfaktor för att bli en misandrisk feminist. Incels har en kombination av riskfaktorer för både ofrivilligt celibat och misogyni, de kan skapa misogyni helt själva men det blir knappast bätte av att de hatar tillsammans i grupp.

Agreeableness was the only personality trait consistently predicting misogynistic attitudes across all scales (HTW, SO, RM, RP).
    Lower agreeableness and openness are related to negative attitudes towards women and hostile sexism.
    Extraversion, openness, and conscientiousness were negatively, and neuroticism was positively related to unwanted celibacy.

Agreeableness did not relate to unwanted celibacy.
    Regarding personality, Incels had lower extraversion, agreeableness and openness but higher neuroticism scores than non-Incels
  • ClumsySmurf
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-14 03:56:50 följande: #3583
    Kritiken mot rapporten torde vara att det inte existerar ett underlag innan inceln skapas. Huruvida personen är misogyn innan vet vi inte, visst. Man kan ju däremot anta att misogyniteten orsakar inceln. Men av förståeliga skäl så är underlaget säkert svårt att anskaffa.

Men vad vet vi? En incel är misogyn, varför? Vad som  möjliggör att den aggressionen är ok i samhället vågar jag påstå är vardagsmisogyniteten som råder. Det är så pass accepterat att någon kan utan problem kläcka ur sig både det ena och andra och det förväntas passera som något "neutralt" dvs det blir som att de hatar "i grupp" som du säger. Ts har ju tidigare uttryckt sig med att "det finns en särskild plats i helvetet för (män) som inte stödjer varandra" till mig, och menar då att man ska godta hans idéer enbart för att man är man, och då välja en sida beroende på vilket kön man tillhör. "Balansspelaren" har uttryckt sig med att jag inte är "en riktig man" Tydligen finns det en press på män att vara misogyna.
    "Kritiken mot rapporten torde vara att det inte existerar ett underlag innan inceln skapas"

För att kunna förklara varför något är som det är måste först kunna förklara hur något är så kritiken mot rapporten bör ju snarare handla om att den måste kompletteras med andra studier.

"Tydligen finns det en press på män att vara misogyna."

Jag blir inte ledsen om jag inte får vara med i incelklubben så jag känner igen press att hålla med och när dessa är nedvärderande mot de som inte är som riktiga män ska vara kastar de sten i sitt egna glashus. På vilket sätt känner du dej pressad av TS att hålla med?

"Det är så pass accepterat att någon kan utan problem kläcka ur sig både det ena och andra och det förväntas passera som något "neutralt" dvs det blir som att de hatar "i grupp" som du säger. "

Har du missat att de har egna forum att hata på? Det är nog helt uppenbart för de flesta att något är accepterat för de som sätter reglerna och du vet att de har stigmatiserat sej själva,
    jag tycker att det är något med din logik som haltar så du får gärna förklara hur det hänger ihop.

"Vad som möjliggör att den aggressionen är ok i samhället vågar jag påstå är vardagsmisogyniteten som råder"

Då vågar jag påstå att det är den rådande vardagsmisandrin i samhället som är orsaken till det som Carolin Dahlman skriver och att det är dessa feminister som skapar incels, av sina söner.
    Manshatande feminister är skapade av kvinnor som inte sätter stopp för vardagsrasism mot män på jobbet och kvinnohatande incels är skapade av manshatande mammor.
    Jag tycker att det är ett bra argument för att lady dahmers söner inte ska ha internet.

Det skulle ju kunna förklara detta
    Psychopathology of incel (involuntary celibate): the predictive role of depression, paranoia, and fearful attachment style. - ScienceDirect
    Methods

Seven hundred and seventy males (aged 18-69, M age= 29.04) were administered a series of questionnaires through the online platform QUALTRICS, investigating demographic information, incel traits (Incel traits scales, (Scaptura and Boyle, 2021), depression and anxiety levels (GAD-2 and PHQ-2, Staples et al., 2019), attachment style (Relationship Questionnaire, Bartholomew e Horowitz, 1991) and paranoia symptoms (Paranoia total score from Personality Assessment Inventory, Morey et al, 2015). Pearson correlation, and hierarchical linear regression were performed to assess the relationship between variables.

Results

We found positive correlations between INCEL scale and paranoia (r=.366; p<0.01), anxiety (r=.399, p<0.01), depression (.483; p<0.01). However, regression analysis showed relevant predictive values of paranoia (?=.139; p<0.0001), depression (?=.248; p<0.0001) and fearful attachment style (?=.207; p<0.0001) on INCEL scale, with a good of model equal to a r-adjusted of .41. On the other hand, secure attachment style plays a protective role towards the INCEL attitude (?=.215; p<0.0001).

Conclusions

INCEL subjects and their related behavior towards couple life and female world could be conditioned by several psychopathological issues. In particular, paranoid thinking and depressive-anxious symptoms play a pivotal role in the INCEL attitude. Moreover, as hypothesized, peculiar aspects of primary relationship conditionate this misogynic attitude, particularly fearful attachment style. Therefore, clinicians should consider INCEL people in the light of these psychopathological aspects here described.

www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S1743609522015958
    Carolin Dahlman: Manshatarna är feminismens största fiender

Då och då uttrycker feminister att de "hatar män". Jag har visserligen aldrig hört en liberalfeminist uttrycka sig så plumpt, men så bygger ju hela liberalismen på idén om att varje individ ska respekteras och att enskilda ska kunna söka lycka på eget bevåg så länge de inte skadar andra. Liberaler har drivit jämställdhetsfrågor i alla tider för att alla ska ha samma chans; inte för att komma åt "dom andra".

Hos vänstern låter det tyvärr annorlunda.

Jag råkade läsa en vänsterpartists Twitterflöde och det var värre än jag trodde. "MAN FÅR HATA MÄN." "Kränk ett manligt ego och wait for the shit storm". "Manshat är inte ett problem!!!!" "Män missbrukar sin makt".

Detta tyckte hon tydligen att hon borde kunna vräka ur sig utan motstånd, för hon motade bort kritik med klassiska härskartekniker. ?Haha Herregud va många kränkta män det är i mina notiser?.

Ja, vem skulle inte bli kränkt efter att ha hatats bara för att man råkar ha fötts med XY-kromosom?

Jenny Bengtsson, som just nu är tillförordnad riksdagsledamot för Vänsterpartiet, skrev häromdagen om Expressenjournalisten Niklas Svensson att han "personifierar på något sätt allt som är problemet med män. Dryg, storhetsvansinne, testosteronstinn, dum i huvet. Kräk (17/7)". Om hon tycker likadant om Jonas Sjöstedt eller Ali Esbati (som hon nu vikarierar för) framkom inte, men då de är män borde de väl rimligen falla inom samma bedömning. Vara dryga, ha storhetsvansinne och vara dumma i huvet. Kräk. Bara för att de inte är kvinnor.

Om det var ett klumpigt misstag har hon i varje fall inte bett om ursäkt.

Inte heller har den mycket inflytelserika artisten Zara Larsson tagit tillbaka sina verbala attacker; i stället återkommer de. "Jag hatar killar. Hatar hatar hatar." skrev hon efter att en tjej anmält en våldtäkt i publikhavet under hennes konsert.

Detta fick hjärtan från Jenny Bengtsson som uppenbarligen höll med Larsson.

Att bli hatad på grund av något man själv inte kan påverka - som kön, hudfärg, sexualitet - är en enorm frihetsinskränkning.

Inte sällan läser man uttalanden om "svartingar" och "blattar" i sociala medier. Invandrare döms i grupp. Ensamkommande ses som våldtäktsmän. Muslimer anklagas för att vara terrorister och kvinnoförtryckare.

Den typen av rasism vänder sig personer som Jenny Bengtsson (med rätta) emot - men sin egen föraktfulla syn på en grupp ifrågasätter hon inte.

Jag hatar inte varken henne eller de andra kvinnor som säger sig hata män, men jag tycker att de förstör genom sin aggressiva ton - en gäll skrikig tonart som inte skiljer sig mycket från de andra aggressiva till höger och vänster, av olika kön, som hellre attackerar med CAPS LOCK än för en seriös debatt.

Det skapar i stället krig där förvuxna barn kastar glåpord mot varandra. Vem kan ta er på allvar? Feminismen har verkligen problem. Men inte med män.

www.kristianstadsbladet.se/ledare/carolin-dahlman-manshatarna-ar-feminismens-storsta-fiender/
  • ClumsySmurf
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-14 18:28:53 följande:

jag har inte sagt att det inte förekommer? utan att det troligen är mindre. det jag försöker få dig att förstå är att alla kvinnor som utsätts för dessa olika gliringar ser vissa män som rövhattar (de som är öppet kvinnofientliga) och vissa män som fega krakar eftersom de inte kan stå upp för rättvisa där det behövs.

dessa kvinnor kommer med största sannolikhet vara selektiva med vilka män de väljer att dejta (gäller iallafall i mina bekantskapskretsar och mig själv inräknad) vilket gör att många män sållas bort. Och tada, då skapas ensamma män. ser du hela kedjan? vissa ensamma män väljer då att ge utlopp för sin frustration på kvinnor och samhället, och vips har vi incels med kvinnoförakt och en misogyn verklighetsuppfattning där de vill ha statlig upprättelse för vad de anser sig ha rätt till.

det behövs mer manliga förebilder för dagens pojkar, så dessa kan växa upp med sunda värderingar om allas lika värde. vi måste få bort alla dessa tankar, åsikter om att kvinnor borde stå i tacksamhetsskuld för det fria land vi har i sverige och sluta vara så *otacksamma och kräsna*.

"det behövs mer manliga förebilder för dagens pojkar, så dessa kan växa upp med sunda värderingar om allas lika värde."

Jag har alltid trott att man kan få sunda värderingar av sin mamma också.
  • ClumsySmurf
    Anonym (Til) skrev 2023-08-14 19:48:10 följande:
    Andrew Tate har förvånansvärt många anhängare.
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-14 19:54:19 följande:
    Har han uttryckt sig lika grovt om kvinnor som Larsson gjort om män. Oavsett är han avskydd av de etablerade medierna. Det är skillnaden. Kvinnohatarna får följare i sociala medier men accepteras inte av etablerade medier. 
    Jag tror han är väldigt misstänkt för brott efter att ha skrytit om traffiking i klipp han själv laddat upp, jag tror inte feminister med blått hår kommer undan med liknande i etablerade medier.Andrew Tate
  • ClumsySmurf
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-14 22:11:53 följande: #3665

Var vill du att jag börjar förklara? Du har skrivit ett ganska långt inlägg, så jag vet inte riktigt var du vill att jag börjar. Nåväl vi kan väl plocka ut något.

När jag skrev att det finns en press på män att vara misogyna så tog jag också som exempel bara i den här tråden "balansspelare" som hade ett långt raljerande inlägg om att jag inte "var en riktig man" och att det berodde på att jag "fjäskade" för kvinnor. Ts har häcklat mig också och sagt att "det finns en särskild plats i helvetet för (män) som inte hjälper varandra " och menade då att jag i form av kön ska stötta hans fascistiska idéer. 

Ja, saker såsom Palles vardagsmisogynitet där han sarkastisk och nedlåtande menar att "kvinnor anser sig ha inneboende goda värderingar" är ett typexempel där föraktet för kvinnor ska passera som något oskyldigt, helt normalt och neutralt. Palle själv anser sig vara helt neutral. Folk som tycker ts har vridna idéer är tydligen motsatsen till neutral och "sprider hat" ingenstans uppmärksammas det att reaktionerna folk har på ts är fullkomligt naturliga. Ja, incels har egna forum att göda sitt hat på, vad som däremot lägger grunden för såna forum är temperaturen i den "normala världen" där spelar andras åsikter roll. Men ja, andra män har ett ansvar över att inte sprida vardagsmisogynitet, oavsett hur jävla provocerade de blir när de läser zara Larson. Jag vågar påst att dessa vardagsmisogyna män är den största källan till skapandet incels idag. För vad vet vi? incels gillar inte kvinnor, eller jo, de gillar fittan, De tror att problemet själva är att de inte får tillgång till kvinnor. Resten av omgivningen ser att problemet är dennes åsikter. Incels är omedvetna om detta utan tycker deras reaktioner är helt normala i en värld där vardagsmisogynitet är normalt. De förstår inte problemet m a o för att världen ser ut så från dennes perspektiv.

Jag tror säkert att mödrar kan bidra till skapandet av incels, eller rättare sagt uppfostran. Föräldrar som ger efter när ungen ligger på golvet och får ett utbrott för att den vill ha godis i butiken exempelvis. Med en sån uppfostran så skapas ett barn som känner entitlement, får även svårt med vänner. Vill att samhället ska förändras runt denne och bidrar till skapandet av en narcissistisk personlighet. 

Du upprepar bara samma sak som du skrivit tidigare.
    När jag skrev att det finns en press på män att vara misogyna så tog jag också som exempel bara i den här tråden "balansspelare" som hade ett långt raljerande inlägg om att jag inte "var en riktig man" och att det berodde på att jag "fjäskade" för kvinnor.
    Blev du incel av det?
  • ClumsySmurf
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-15 08:04:29 följande:
    Är du incel? Hur blev du incel? Varför slutar du inte vara incel?
    ?
  • ClumsySmurf
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-15 08:16:00 följande:
    skriv sura bittra incels eller misogyna incels så funkar inte ordleken lika bra för ts.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?