• ClumsySmurf

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-07-23 14:41:13 följande: #1110

Det är så viktigt att alla Incel själva tar ansvar för sin situation. Det är ingen annans ansvar. Om du har drabbats av någon sjukdom/olyckshändelse, som försvårar dina möjligheter, otur men det innebär bara att du måste kämpa hårdare.  

Det är inte kvinnors ansvar att hjälpa till minska problemet. Det är inte heller samhällets problem att vissa män är oförmögna att hitta partner/sex.

Det är kvinnors eget ansvar om de vill göra abort, det är deras kroppar. Det är ingenting som skall belasta män, varken ekonomiskt eller på annat sätt

Kvinnokliniker borde avskaffas eller bekostas uteslutande av kvinnor, eftersom män inte har någon nytta av dessa.

Tonårstjejer som tycker att på skolan skall det finnas sanitetsutrustning (bindor etc.), dom måste verkligen själva bekosta detta. Dom får anstränga sig mer, t.ex. genom helg och sommarjobb. Det är verkligen ingenting som den manliga kommunledningen/skolledningen skall behöva bry sig om. Alla ovanstående meningar här är exempel på egoistiskt tänkande.

De företeelserna jag nämner här är självklart inte samma sak, men alla har samma grund i ett egoistiskt tänkande.

Min fråga är  Skall vi ha ett egoistiskt samhälle?

Svara bara Ja eller Nej.

"Om du har drabbats av någon sjukdom/olyckshändelse, som försvårar dina möjligheter, otur men det innebär bara att du måste kämpa hårdare. "

Så är det ju, om jag bryter båda armarna så jag kan ju inte räkna med att hemtjänsten ska fixa mat, diska och suga min kuk, eller? Staten skulle kunna bestämma att arbetslösa incels helt frivilligt ska välja att jobba inom hemtjänsten eller vara utan socialbidrag.

De företeelserna jag nämner här är självklart inte samma sak, men alla har samma grund i ett egoistiskt tänkande.

Svara bara Ja eller Nej.

• ClumsySmurf
    Anonym (Fol) skrev 2023-07-25 06:38:04 följande: #1132
    ClumsySmurf skrev 2023-02-23 10:33:26 följande: #1131

"Om du har drabbats av någon sjukdom/olyckshändelse, som försvårar dina möjligheter, otur men det innebär bara att du måste kämpa hårdare. "

Så är det ju, om jag bryter båda armarna så jag kan ju inte räkna med att hemtjänsten ska fixa mat, diska och suga min kuk, eller? Staten skulle kunna bestämma att arbetslösa incels helt frivilligt ska välja att jobba inom hemtjänsten eller vara utan socialbidrag.

Svara bara Ja eller Nej.

Vad menar du egentligen?

I ett icke-egoistiskt samhälle ser samhället alla problem som är övergripande som sina. Således är det definitivt ett problem i ett icke-egoistiskt samhälle att det finns många olyckliga singlar.
    har du läst inlägget jag svarade på?
  • ClumsySmurf
    Anonym (hej) skrev 2023-07-25 17:07:06 följande: #1144
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-07-25 16:46:24 följande:
    Du är bara för mycket. Så du menar att det var bättre förr, då män tjänade mer och kvinnor var beroende av en man för sin ekonomiska välfärds skull. dvs hon var lätt intvingad i relationen.

Fan, handlar allt om männen alltså? Du ser inte några fördelar att kvinnor har en egen ekonomisk makt i samhället? Du kan ju trösta dig med att kvinnor fortfarande har sämre ekonomisk makt.

Jag finner det anmärkningsvärt att du inte verkar begripa varför du är singel. Du verkar inte begripa varför folk föraktar incels som du representerar. Helt otroligt 
    Nej, jag har skrivit exakt vad jag tycker och det är inte att återgå till hur det var förr. Jag vill uppnå full jämställdhet, vilket tydligen är för mycket begärt.

När jag läser dina inlägg kan jag faktiskt förstå varför det finns incels som blir aggresiva, dock inte mot oskyldiga människor. Om de upplever att hela världen hatar dem lika intensivt som du hatar incels, så förstår jag att det rinner över för dem.

Du är en skam för manssläktet. Kvinnor har uttryck som "Det finns en speciell plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varandra"De håller alltid varandra om ryggen, medan du ägnar dig åt att trakassera andra män. För att du tror att du ska få uppskattning av andra kvinnor för det. Det är såna självhatande små män som du som kommer att se till att Sverige går under.
     "Du är en skam för manssläktet."
    Det är du också.

"Jag vill uppnå full jämställdhet, vilket tydligen är för mycket begärt."
    BS. Att vilja ha rättigheter men inget ansvar är motsatsen till jämställdhet.
  • ClumsySmurf
    molly50 skrev 2023-07-22 11:35:02 följande:
    Och det har jag heller aldrig påståt.
    Man behöver ju inte vara incel för att man är blyg och tyst,eller hur.
    Men faktum är att många incels är bittra över att de inte lyckas träffa någon och gärna skyller detta på kvinnor som grupp.
    Och det är kanske också en orsak till att de inte lyckas träffa någon.
    Ingen kvinna vill dejta en man som är bitter och bara klagar på kvinnor.
    Sura bittra incels har högre poäng på tendency for interpersonal victimhood. Personer med offermentalitet är sura och bittra

www.scientificamerican.com/article/unraveling-the-mindset-of-victimhood/
  • ClumsySmurf
    Anonym (....) skrev 2023-07-25 21:07:50 följande:
    Och för att jag ska få känna på hur det är att vara kvinna så måste jag även få fördelar som kvinnor har. 
    De flesta kvinnor har samma fördel som bögar, om de anonserar att de vill ha kuk så får de kuk. Det är bara att prova.
  • ClumsySmurf
    Anonym (hej) skrev 2023-07-28 22:25:54 följande: #1645
    Anonym (SL) skrev 2023-07-27 19:56:08 följande:
    Så vi kvinnor ska ändra vårt sätt att dejta/välja för att ert sätt fungerar dåligt? Återigen anser du att kvinnor ska anpassa sig och att männens sätt ska ses som norm.
    Men nu fungerar ju inte ert sätt. 
    Gör du så med andra saker i livet också? Fortsätter med en strategi som inte fungerar...är inte det definitionen på dumhet?
    Det finns fortfarande massa forum men de kräver mer av individen än att göra massutskick på en app...men att individen behöver jobba för sina egna relationer verkar inte vara din melodi...
    Nä, de ska statligt fördelas.

Och nä allt som någon uttrycker som upplevs obehagligt är inte lika med sant.
    Du får ju tycka vad du vill men det gör det inte till sanning utan till åsikter. Och män med dessa åsikter väljs i regel bort av kvinnor, även sådana (som jag) som inte bryr sig om allt det där andra du räknat upp.

På vilket sätt blir jag ett offer för att jag säger att kvinnor inte är till för att män ska få ligga?
    Det är vi inte. 
    På samma sätt som män inte är till för att vi ska få ligga.
    Du jämför med sjukvård, lön, skola och jag förstår verkligen inte hur du tänker. Får inte ihop din liknelse alls.
    Hur kan inte ansvaret för ens relationer ligga på individen? Det är ju med dig som någon ska ha relationen med?

Du påminner mig starkt om Lorry/Yrrol-sketchen
    "-Du, blanda inte mig i vårt förhållande"
    En enskild person kan inte förändra hur dejtingen fungerar, utan är beroende av hur alla andra agerar och väljer. Därför behöver dejtingen reformeras uppifrån så att den blir mer rättvist fördelad.

Om alla bara roffar åt sig så mycket de kan får vi ett dåligt samhälle i likhet med korrupta länder där mutor förekommer. Trots det är det så dejtingen fungerar idag, att alla tar för sig så mycket de kan. Följden är att många mår dåligt och vi får ett dåligt samhälle, där fenomen som incels och ghosting bara växer.

Jag jämförde med sjukvården och skolan för jag undrar om ni som alltid hänvisar till individens ansvar verkligen har de värderingarna i alla avseenden eller bara i den här frågan.
    Nu var det ju inte så att du tänkte att män skulle få en kurs i social kompetens, jobba på självförtroende osv så de blir mer attraktiva på partnermarknaden och låta skattebetalarna stå för notan. Du vill att det ska reformeras uppifrån, att staten ska göra som i korrupta länder där mutor förekommer, detaljstyra folks privatliv.

"En enskild person kan inte förändra hur dejtingen fungerar, utan är beroende av hur alla andra agerar och väljer "

Om alla skulle resonera så hade vi levt kvar på stenåldern.

"Trots det är det så dejtingen fungerar idag, att alla tar för sig så mycket de kan"

De som får brukar ju också har något att erbjuda så det blir en win-win, det är de som vill att staten ska lägga sej i som vill roffa åt sej utan att att ha något att erbjuda.

"...för jag undrar om ni som alltid hänvisar till individens ansvar..."

Är det något som sura bittra incels hatar så är det ansvar.
  • ClumsySmurf
    Anonym (hej) skrev 2023-07-29 01:44:38 följande: #1653
    ClumsySmurf skrev 2023-02-23 10:33:26 följande: #1649
    De som får brukar ju också har något att erbjuda så det blir en win-win, det är de som vill att staten ska lägga sej i som vill roffa åt sej utan att att ha något att erbjuda.
    Vad är det som den genomsnittliga kvinnan har att erbjuda i större utsträckning än genomsnittliga mannen som gör att kvinnor får mycket mer uppmärksamhet inom dejting? På vilket sätt är de bättre människor?
    Män och kvinnors sexualitet är generellt olika, män vill ligga oftare och med fler vilket skapar obalans i tillgång och efterfrågan och när det enbart handlar om sex brukar män sänka kraven vilket ökar möjligheterna att få ligga, de är inte heller lika noga med personligheten. Det är i stort sett bara män som kan tänka sej att ligga med någon de hatar enbart för att få ligga så om nu femcels skulle hata män så skulle de inte argumentera för att staten skulle dela ut ligg till dem som vissa manliga incels gör.

Det är män som tycker att en kvinnlig 3a duger för en manlig 5a så det är män som bestämt marknadsvärdet. En manlig 2-3 skulle kunna få ligga en hel del om det finns många ettor men de manliga ettorna blir utan. Online dating funkar sämre för vissa män än att träffa kvinnor IRL, ju fler av dem som envisas med att använda online dating ju lägre blir konkurrensen för de med samma "handikapp" om de försöker träffa kvinnor IRL.
  • ClumsySmurf
    Anonym (hej) skrev 2023-07-31 18:03:04 följande: #1916
    Överste Senap skrev 2023-07-31 17:48:46 följande:
    1. Du svarar fortfarande på frågan. Vad ser du för andra teoretiska lösningar?

2. Andelen incels kommer att vara konstant så länge de inte lyckas göra sig attraktiva oavsett norm. En kvinna är hellre utan sex än har sex med en oattraktiv man.  Hur kommer du runt det? Ser du någon alternativ lösning som inte innebär att kvinnan ska ha sex med någon hon inte tycker är attraktiv?
    Hur många fler lösningar ska jag ha? Jag har redan lagt fram 2 st.

Nej, det tror jag inte alls på att de hellre är utan sex. Jag tror att det är en myt och att attraktion är relativt till de valmöjligheter man har.
    All forskning och alla kvinnor har totalt fel, de enda i hela världen som vet hur kvinnors sexualitet funkar på riktigt är män som aldrig har knullat 👍
    Anonym (hej) skrev 2023-07-31 13:36:10 följande: #1854
    ClumsySmurf skrev 2023-07-29 02:32:30 följande:
    Män och kvinnors sexualitet är generellt olika, män vill ligga oftare och med fler vilket skapar obalans i tillgång och efterfrågan och när det enbart handlar om sex brukar män sänka kraven vilket ökar möjligheterna att få ligga, de är inte heller lika noga med personligheten. Det är i stort sett bara män som kan tänka sej att ligga med någon de hatar enbart för att få ligga så om nu femcels skulle hata män så skulle de inte argumentera för att staten skulle dela ut ligg till dem som vissa manliga incels gör.

Det är män som tycker att en kvinnlig 3a duger för en manlig 5a så det är män som bestämt marknadsvärdet. En manlig 2-3 skulle kunna få ligga en hel del om det finns många ettor men de manliga ettorna blir utan. Online dating funkar sämre för vissa män än att träffa kvinnor IRL, ju fler av dem som envisas med att använda online dating ju lägre blir konkurrensen för de med samma "handikapp" om de försöker träffa kvinnor IRL.
    Nu medger nu precis som jag att det finns en obalans i utbudet mellan män och kvinnor. Utbudet av män är för stort, vilket gör det svårare för män att få relationer/sex än för motsvarande kvinnor i samma position. Detta ger upphov till att det finns fler manliga incels än ensamma kvinnor.

Varför hånar du ensamma män och säger att de "inte har något att erbjuda" när du vet att de har ett sämre utgångsläge att träffa någon pga sitt kön?

Varför vill du inte rätta till denna obalans i utbudet mellan könen genom att införa begränsningar för de män som har mest sex med olika kvinnor? Är det för att du till varje pris vill behålla dina privilegier som kvinna där det är enklare för dig att få relationer/sex än för motsvarande män?

• ClumsySmurf
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-02 01:27:17 följande: #2003
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-01 23:01:24 följande:
    Rent generellt skulle jag hävda att vi behöver sluta att skuldbelägga människor baserat på grupptillhörighet.

Om en man beter sig illa har inte en annan man större ansvar att säga ifrån än någon annan. Ansvaret är primärt personen som beter sig illa åt. Sedan har även samhället ett ansvar. Att däremot lägga ansvaret på andra individer bara för att de råkar vara män eller kvinnor tycker jag är fel och det bidrar dessutom till missförstånd och polarisering.
    Om en man beter sig illa så ökar det en polarisering mellan könen om andra män väljer att:
    -hålla käften
    -hålla med
    -stryka medhårs genom att anse att mannen som beter sig illa ska tyckas synd om av samhället. (de menar kvinnor, fast maskerar det med andra ord)

gemenskapen mellan könen ökar däremot om män kan säga ifrån till andra män när någon från vår grupp beter sig dåligt mot kvinnor. Vilket är fallet i denna tråd.  

ts vill däremot rekrytera andra män genom en slags konstruerad polarisering. Ts har uttryckt sig med talesätt som "att det finns en särskild plats i helvetet för (män) som inte hjälper varandra" ts verkar stämpla vissa män som "riktiga män" (inkl han själv) ts tyckte det var bättre förr för att kvinnor hade sämre friheter, ts tycker det var osmart av männen kollektivt att ge upp ekonomisk makt över kvinnor.
    samt att männen i Sverige har röstat (politiskt) för en förändring, med en nickning åt kvinnors rättigheter.

Du väljer att öka polariseringen mellan könen om du tycker sånt är ok att skriva.
    Hjälper kvinnor till att öka polariseringen mellan könen om de håller käften eller håller med när andra kvinnor beter sig illa?
  • ClumsySmurf
    ClumsySmurf skrev 2023-08-02 20:29:22 följande:
    Hjälper kvinnor till att öka polariseringen mellan könen om de håller käften eller håller med när andra kvinnor beter sig illa?
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-02 20:41:16 följande:
    Det är väl självklart att om kvinnor beter sig dåligt mot män och alla andra kvinnor nickar instämmande så ökar det polarisering mellan könen.

Men det "goes without saying"

Varför ställer du den frågan? Är det något du observerat i den här tråden
    Många gånger är det en dubbelstandard som gäller så jag blev nyfiken och frågade.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?