Är incel något man förtjänar att vara?
Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-07-23 14:41:13 följande: #1110
Det är så viktigt att alla Incel själva tar ansvar för sin situation. Det är ingen annans ansvar. Om du har drabbats av någon sjukdom/olyckshändelse, som försvårar dina möjligheter, otur men det innebär bara att du måste kämpa hårdare.
Det är inte kvinnors ansvar att hjälpa till minska problemet. Det är inte heller samhällets problem att vissa män är oförmögna att hitta partner/sex.
Det är kvinnors eget ansvar om de vill göra abort, det är deras kroppar. Det är ingenting som skall belasta män, varken ekonomiskt eller på annat sätt
Kvinnokliniker borde avskaffas eller bekostas uteslutande av kvinnor, eftersom män inte har någon nytta av dessa.
Tonårstjejer som tycker att på skolan skall det finnas sanitetsutrustning (bindor etc.), dom måste verkligen själva bekosta detta. Dom får anstränga sig mer, t.ex. genom helg och sommarjobb. Det är verkligen ingenting som den manliga kommunledningen/skolledningen skall behöva bry sig om. Alla ovanstående meningar här är exempel på egoistiskt tänkande.
De företeelserna jag nämner här är självklart inte samma sak, men alla har samma grund i ett egoistiskt tänkande.
Min fråga är Skall vi ha ett egoistiskt samhälle?
Svara bara Ja eller Nej.
"Om du har drabbats av någon sjukdom/olyckshändelse, som försvårar dina möjligheter, otur men det innebär bara att du måste kämpa hårdare. "
Så är det ju, om jag bryter båda armarna så jag kan ju inte räkna med att hemtjänsten ska fixa mat, diska och suga min kuk, eller? Staten skulle kunna bestämma att arbetslösa incels helt frivilligt ska välja att jobba inom hemtjänsten eller vara utan socialbidrag.
De företeelserna jag nämner här är självklart inte samma sak, men alla har samma grund i ett egoistiskt tänkande.
Min fråga är Skall vi ha ett egoistiskt samhälle?
Svara bara Ja eller Nej.