Inlägg från: Anonym (Maria) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Maria)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Cloffe) skrev 2023-07-19 04:21:33 följande:

Varför undrar du om jag blivit sårad? Vad tillför det diskussionen? Jag har aldrig blivit sårad över att någon nekat mig sex. Det skulle vara orimligt.

Så med andra ord så ansvarar du inte om huruvida personen du nekar sex blir sårad? Om jag förstår dig rätt? Det låter rimligt.

Eftersom du verkar anser det är ens eget ansvar om man blir sårad. Då måste det ju i just ditt fall handla om något som just du blivit sårad av. Men det resonemanget kanske inte gäller för dig själv utan bara när det passar dig.

Jag har aldrig från början påstått någonting om ansvar för andras känslor, det var inte jag som drog in det. Det jag påstod i mitt resonemang var att jag har ansvar för mina egna val och att det gör så att antingen händer sex, eller så gör det inte det. Det var du som började dra in känslor och att jag anser att jag har ansvar för andras känslor.
  • Anonym (Maria)
    nihka skrev 2023-07-19 04:22:41 följande:
    Men konsekvenserna fortsätter ju. Om du inte hade nekat personen hade den inte känt sig nekad. Du tyckte ju att det var ditt ansvar om han gick och våldtog någon annan om du nekade honom sex samt att du hade "räddat " nån från att bli våldtagen om du bjussade på sex så hur kan du nu utesluta mannens känslor från konsekvenskedjan?
    Nej jag tyckte inte att en våldtäkt var mitt ansvar. Sen om jag kunde ha hindrat det på något sätt kan man ju fundera över.
  • Anonym (Maria)
    nihka skrev 2023-07-19 04:49:55 följande:
    Men du sa att du var ansvarig för att någon blev mätt om du gav dem mat, men du är nu inte ansvarig för att någon förblir hungrig (kåt) om du nekar dem sex? Men du är ändå inne på att du kan förhindra våldtäkter "rädda väninnor" om du knullar den som vill.

Det finns stora inkonsekvenser i dina resonemang.
    Är jag inte ansvarig för att någon förblir hungrig? Hur menar du nu, är det din åsikt eller lägger du den uppfattningen på mig?

Ja, jag är inne på att det kan ju bli lite sådär, att man kan fundera över att något man gjorde eller inte gjorde kanske påverkade. 
  • Anonym (Maria)
    nihka skrev 2023-07-19 10:02:17 följande:
    Du får börja ha ordning på vad du har skrivit. #550. "Om jag ger pengar till en hemlös så han kunde köpa mat så var jag ju ansvarig för konsekvensen att han blev mätt den gången."

Så ibland tar du ansvar för konsekvenserna fast du sagt att det alltid ingår, fast även motsatsen, och ibland går du emot vad du har sagt och tar inte ansvar för konsekvenserna.

Det finns stora inkonsekvenser i dina resonemang.
    Det var inte det jag frågade. Jag frågade om det du skrev att jag nu inte är ansvarig? Var fick du det ifrån?

Var sa jag att det alltid ingår?
  • Anonym (Maria)
    Anonym (....) skrev 2023-07-19 14:27:46 följande:
    Lägga skulden på andra kan istället ha en bra effekt.
    Istället för att säga att man är dålig i något så ligger skulden hos någon annan.
    Men kör på det då om du tänker att det funkar bra?
  • Anonym (Maria)
    Anonym (....) skrev 2023-07-19 14:35:27 följande:
    Jag svarade till hens logik. 
    Beroende på situation och vad det handlar om så kan det både vara bra att lägga skulden på andra eller på sig själv. 
    Eller att man säger inget till andra om det i verkligheten och endast skriver sånt på anonyma trådar. 
    Fast just i det sammanhanget så tycker nog de flesta kvinnor det är ganska avtändande att lägga skulden på andra.
  • Anonym (Maria)
    Anonym (....) skrev 2023-07-19 11:04:54 följande:
    Så som kvinnor diskuterar om penisar så borde män få göra det om kvinnors kroppar istället 
    Man får alltid diskutera andras kroppar och kroppsdelar så länge det sker i tillåtet forum och sammanhang. Det är också skillnad på att diskutera generellt eller peka ut någon personligen, då kan det bli ofredande. Och att diskutera anonymt eller IRL.

Sen kan givetsvis alltid andra ogilla diskussionen och tycka den är fel. Men det är inte samma som att man inte får ha diskussionen.
  • Anonym (Maria)
    Anonym (....) skrev 2023-07-19 14:42:45 följande:
    Då passar det bättre att skriva sånt enbart på anonyma trådar. 

Men det beror ju också på hur man lägger skulden och vad. 
    Du menar att man skulle dölja dessa åsikter om skuldbeläggande för en kvinna man försöker attrahera?

Javisst, det beror ju på vad det är.
  • Anonym (Maria)
    Anonym (....) skrev 2023-07-19 14:49:32 följande:
    Ja. 
    Om man lyckas med att hindra att det lyser igenom ändå.
  • Anonym (Maria)
    Anonym (....) skrev 2023-07-19 14:48:47 följande:
    Kvinnan känner inte till allt då. 
    Det är ett argument varför olika män fortsätter att ragga när kvinnan ibörjan inte var intresserad men blev det ev ju mer hon lärde känna honom. 

Staten lägger sig redan i hur folk väljer sexpartner. 
    Om exempelvis svt skulle sluta sända program om sex och förhållande så hade det kunnat påverka folks val. 
    Om kvinnor fick betala själva för sin aborter.
    Om alla fick betala för sina preventivmedel, könsvård etc. 
    Fast hur många tittar på SVT och utövar ett sexliv tack vare det? Är det vanligt?

Många skulle nog se till att skaka fram pengarna som krävdes för en abort. Är man desperat så går allt.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?