Inlägg från: Anonym (Perka) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Perka)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (....) skrev 2023-08-05 15:34:08 följande:
    Olika män har olika syften varför de klagar. 

Eftersom det finns en poäng varför vissa män är arga så kan jag ha en viss förståelse med det. 

Det är inte som exempelvis hedersvåld. 
    Att klaga är sällan konstruktivt. Visst kan man ha ett behov att ventilera, men blir det ältande så har man gått för långt och det blir skadligt.

Vilken poäng har en del arga män och vad leder deras klagande till?
  • Anonym (Perka)
    Anonym (Maria) skrev 2023-08-05 16:57:45 följande:
    Jag tror inte riktigt att det kommer fungera, men hur jag ställer mig har inget att göra med vad som behövs för att få sex utan den regleringen? Det var ju det som vi diskuterade, Incelslem skriver massa om att rycka upp sig för att få sex. Du verkar trycka på mina personliga intressen här, oavsett om jag skulle förlora på det där så förändrar ju inte det vad jag berättade om att det inte behövs ryckas upp något.
    Det låter iofs som du tog vem som helst för sex?
    Hade du velat ha sex även om urvalet var ett som inte tilltalade dig, enbart för att få ha sex? Innebär 100 män du inte tänder på fortfarande att du kan välja och vrka?

Ingen av mina tjejkompiar har sex med män de finner oattraktiva, pch de är ganska försiktig för oms också, så en viss ansträngning ingår vad jag förstår när de försöker minimera risken att råka illa ut.
  • Anonym (Perka)
    Anonym (Maria) skrev 2023-08-05 18:41:52 följande:
    Jag skyller inte heller på andra när jag inte får vad jag vill ha så jag förstår inte varför du tar den med mig.
    Du förstår att incels skyller på kvinnor när de inte får sex?
  • Anonym (Perka)
    Anonym (Maria) skrev 2023-08-05 18:45:41 följande:
    Att du pratar om att man måste jobba en massa. Du har fel det måste man inte.

Jag kan inte göra någonting med det jag är missnöjd med. Jag har begränsningar.
    Alla har begränsningar, skillnaden ligger i hur man bemöter dem.
    Antingen gör man allt man kan för att få en så bra tillvaro som möjligt med sina begränsningar eller så gör man som incels, gör inget annat än skyller ifrån sig på andra och blir bittrare.
    Vilket alternativ valde du?
  • Anonym (Perka)
    Anonym (Maria) skrev 2023-08-05 18:52:17 följande:
    Jag tycker iallafall själv att jag gjort mitt bästa. Betyder inte att jag är nöjd och tillfreds med tillvaron ändå. Men just sexet brukar fixa sig som tur är.
    Vad tycker du om incels då? Vilket alternativ vore mest konstruktivt om de valde?
  • Anonym (Perka)
    Anonym (Maria) skrev 2023-08-05 19:07:35 följande:
    Svaret på just det du frågar nu ligger på sätt och vis i det jag skrev. Jag tänker att det kanske är liknande för andra, vem vet. Man kan bara göra det man kan. Jag vet inte hur det är för dom

Kan du ge exempel på vad incels kan ha för problematik och hur det skulle kunna serveras sex till dem utan att det handlar om sexköp?

Det är orättvist att alla har olika förutsättningar, men hur skulle samhället kunna rätta till dem?
    Alla kan inte bli piloter.
    Alla kan inte skriva en bok och få den utgiven.
    Alla klarar inte av att ha relationer.

• Anonym (Perka)
    Anonym (....) skrev 2023-08-05 20:37:10 följande:
    Alla kan inte bli piloter
     De flesta personer är inte piloter
    Det går att använda piloters tjänster om man köper en flygbiljett.

De flesta personer kan inte skriva en bok som blir utgiven. 
    Alla kan inte skriva en bok och få den utgiven.
    De flesta personer kan inte skriva en bok som blir utgiven
    Det att köpa böcker som är utgiven. 
    Alla klarar inte av att ha relationer
    De flesta personer har ett förhållande någon gång. 
    Sex och ett förhållande är inget jobb
    Det går inte köpa en tjänst från de som har sex och förhållande
    Kan du svara på det jag frågade Maria,
    Kan du ge exempel på vad incels kan ha för problematik och hur det skulle kunna serveras sex till dem utan att det handlar om sexköp?
  • Anonym (Perka)
    Anonym (Maria) skrev 2023-08-05 21:25:11 följande:
    Jag har inte påstått att det går att de kan få sex. Det kanske inte går att göra något åt det. Det är inte jag som säger att det går bara du jobbar på det och tar ansvar för att det ska hända.

Då förstår du också att det inte går att säga att du kan fixa det, det ligger på dig själv att ta ansvar för att bli pilot, författare, ha relationer. Alla kan inte det, precis som du själv skriver.
    Är det då nån annans fel att det inte går? Är det rätt att  vända hat mot andra för det man själv inte klarar?
  • Anonym (Perka)
    Anonym (Maria) skrev 2023-08-05 21:47:23 följande:
    Jag vet inte vad de har för problematik, jag tycker du ställer krav på mig att veta en massa saker som jag inte kan. Jag har aldrig utgett mig för att kunna lösa problemet 
    Jag kräver inte att du ska veta men eftersom du kan ursäkta deras beteende kanske du kan ge exempel på vilka svårigheter de kan ha som gör att de absolut inte kan ta eget ansvar?
  • Anonym (Perka)
    Anonym (Maria) skrev 2023-08-05 21:48:46 följande:
    Det har jag aldrig sagt. Men jag kan förstå att man blir irriterad på personer som påstår att man kan saker som man inte kan och att det är ens eget val att det inte blir något.
    Man kan alltid göra NÅT för att försöka förbättra sin situation. Låter man bli och bara sitter på röven och gnäller på kvinnor så får man faktiskt skylla sig själv.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?