Inlägg från: Anonym (Perka) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Perka)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-07-23 14:41:13 följande:

Det är kvinnors eget ansvar om de vill göra abort, det är deras kroppar. Det är ingenting som skall belasta män, varken ekonomiskt eller på annat sätt

Kvinnokliniker borde avskaffas eller bekostas uteslutande av kvinnor, eftersom män inte har någon nytta av dessa.

Tonårstjejer som tycker att på skolan skall det finnas sanitetsutrustning (bindor etc.), dom måste verkligen själva bekosta detta. Dom får anstränga sig mer, t.ex. genom helg och sommarjobb. Det är verkligen ingenting som den manliga kommunledningen/skolledningen skall behöva bry sig om.

Alla ovanstående meningar här är exempel på egoistiskt tänkande.

De företeelserna jag nämner här är självklart inte samma sak, men alla har samma grund i ett egoistiskt tänkande.

Min fråga är  Skall vi ha ett egoistiskt samhälle?

Svara bara Ja eller Nej.

Jag ser sällan män bry sig om att kvinnor far illa i vården (och det gör de enligt forskningen), så vi har väl redan det egoistiska damhälle du beskriver?

- Vad gäller abort är det en man inblandad som också borde betala isf. 

- Kvinnokliniker, tänker du på för precentivmedel? Isf är män inblandade. Tänker du för graviditet? Även där är det i de flesta fall män inblandade som borde vara med och betala.

- Ja, tjejer eller deras föräldrar betalar menaskydd själva idag. Försöker du ändra det så alla ska betala det eller va?

• Anonym (Perka)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-25 17:08:14 följande:
    Jo, det gör jag. Titta på hur män röstade för ett år sen. De flesta är inte feminister.
    Vad röstar män på som visar att de inte är feminister, hur tolkar du röstresultaten med feminism öht?

• Anonym (Perka)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-07-25 17:16:28 följande:
    Jag är inte heller feminist. De flesta män är för jämställdhet.
    Samma här, men enligt incels på fl är jag nog feminist ändå...
  • Anonym (Perka)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-25 17:07:06 följande:
    Nej, jag har skrivit exakt vad jag tycker och det är inte att återgå till hur det var förr. Jag vill uppnå full jämställdhet, vilket tydligen är för mycket begärt.

När jag läser dina inlägg kan jag faktiskt förstå varför det finns incels som blir aggresiva, dock inte mot oskyldiga människor. Om de upplever att hela världen hatar dem lika intensivt som du hatar incels, så förstår jag att det rinner över för dem.

Du är en skam för manssläktet. Kvinnor har uttryck som "Det finns en speciell plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varandra". De håller alltid varandra om ryggen, medan du ägnar dig åt att trakassera andra män. För att du tror att du ska få uppskattning av andra kvinnor för det. Det är såna självhatande små män som du som kommer att se till att Sverige går under.
    Hur hjälper du män? Rent praktiskt?
    Jag är med i scouterna och har en ganska ny killgrupp (där man inte måste vara scout) där killar kan samlas och spela, snacka, laga mat ihop.
    Fokus är inte på att de ska lära sig träffa tjejer för sex utan att de ska känna att de  har en plats nånstans och ingår i en grupp där man är sjyssta mot varandra.
  • Anonym (Perka)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-25 17:39:22 följande:
    Nej, jag hjälper ingen rent praktiskt som du gör. Jag har dock stått upp för mäns intressen, vilket är anledningen till att jag har fått så många personangrepp riktade mot mig. Det får man inte göra tydligen.
    Vad anser du är mäns intressen?
    Jag tycker det är viktigt att fånga upp unga killar så de inte hamnar i utanförskap.
    Jag ser psykisk ohälsa, arbetslöshet och kriminalitet som bra mycket större problem än incels.
    Vad syftar ditt agerande till och vad är det du gör när du står upp för mäns intressen?
  • Anonym (Perka)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-31 17:13:28 följande:
    Problemet med det resonemanget är att då kommer någon annan bli bortvald istället, så länge det finns ett överutbud av män. Om 10% av männen "jobbar på sig själva" tillräckligt mycket, hamnar de nästkommande 10% av männen under gränsen för vad som anses som attraktivt istället.

Attraktion är ingen naturlag, antingen eller, utan är relativt och avgörs av de alternativ som finns.
    Vad är lösningen enligt dig, om det finns 10% fler män?
  • Anonym (Perka)
    Problemet med det resonemanget är att då kommer någon annan bli bortvald istället, så länge det finns ett överutbud av män. Om 10% av männen "jobbar på sig själva" tillräckligt mycket, hamnar de nästkommande 10% av männen under gränsen för vad som anses som attraktivt istället.

Attraktion är ingen naturlag, antingen eller, utan är relativt och avgörs av de alternativ som finns.
    Du skrev själv att mansöverskotet var ett problem.
    Vilka män ska försvinna?
  • Anonym (Perka)

Du tycker att sälja/köpa sex är samtycke men är emot det. Varför?

• Anonym (Perka)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-01 03:01:34 följande:
    Nej, det var inte jag som skrev det. Det finns faktiskt fler som håller med mig (trots att det framställs annorlunda).
    Jo, det var det du skrev som jag frågade om, men du duckar att svara som alltid.
    Vad är din lösning för jämn fördelning om det finns ett överskott av män?

• Anonym (Perka)
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-01 23:07:48 följande:
    Tror absolut män bryr sig om det. I synnerhet om det är vår syster eller dotter.
    .
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-01 23:01:24 följande:
    Rent generellt skulle jag hävda att vi behöver sluta att skuldbelägga människor baserat på grupptillhörighet.

Om en man beter sig illa har inte en annan man större ansvar att säga ifrån än någon annan. Ansvaret är primärt personen som beter sig illa åt. Sedan har även samhället ett ansvar. Att däremot lägga ansvaret på andra individer bara för att de råkar vara män eller kvinnor tycker jag är fel och det bidrar dessutom till missförstånd och polarisering.

Jag får inte ihop det, du är inte villig att bry dig om fler (kvinnor åtminstone) än de du har en relation och/eller blodsband till, men verkar ändå tycka att andra har ansvar för att ta hand om incels.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?