Är incel något man förtjänar att vara?
Om folk slutar använda dejtingappar är det inget problem för det kommer leda till mer dejting i vardagssammanhang än online. Där har incels en större chans att träffa någon, vilket din sambo är ett exempel på. Konsekvensen hade blivit färre incels.
Och sammantagna tillsammans så är det ju fortfarande vanligare att träffas på något av dessa sätt än på nätet.
En amerikansk studie visade att 39% träffades via nätet. Alltså träffades över 60% av på annat sätt.
Exakt hur siffrorna är i Sverige vet jag inte men jag misstänker att de är liknande.
Incels har ju dessa möjligheter idag.
Jag tror dock många gömmer sig bakom en skärm och kanske inte vågar försöka hitta någon IRL.
Jag tror dock nätdejting kan bli väldigt psykiskt påfrestande och sänka självbilden oerhört.
Nätet är ju uppgjort för snabba bedömningar som lätt blir väldigt ytligt.
Detta sätt passar vissa men det är ju lätt att glömma att det faktiskt finns andra arenor att träffa partners på, arenor som ger en möjligheter att lära känna varandra mer på djupet. Det handlar om att våga.
Men först och främst så måste man ju vara en bra, sund och trevlig person.
Om du är negativ, bitter, uttrycker misogyna, hatiska eller avundsjuka åsikter så kommer väldigt få kvinnor vilja ha dig. Inte på nätet och inte IRL