• Anonym (SL)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Fol) skrev 2023-07-29 07:00:20 följande:
    Funkar inte så för män. Man kan inte välja bort ekonomi i ekvationen. Inga kvinnor gillar snåla män och det är svårt att vara generös om man lever på existensminimum.
    Och där kom offerkoftan på.

Det finns många kvinnor som inte ser det på detta sätt men de kommer inte välja dig på grund av din kvinnosyn.
    Vill du ha en jämställd kvinna som ser bortom synen där mannen ska bjuda/tjäna mer måste du själv ha jämställda värderingar.
    Är det så svårt att förstå?
  • Anonym (SL)
    Anonym (Fol) skrev 2023-07-29 08:35:44 följande:
    Offerkofta? Vad snackar du om? Jag är gift och har barn sedan många år.

Forskningen är glasklar på området. Pengar och resurser har betydelse för mäns attraktionskraft. Vad du tycker om det är fullständigt irrelevant i sammanhanget. Det visar bara att du inte är förmögen att se på denna fråga rationellt.
    När någon uttrycker sig på det sättet är det för mig offerkofftesnack när man kategoriskt skriver att INGEN kvinna gillar något etc

Forskning visar att utbildning och arbete är viktiga för kvinnor när de väljer ja. (Något som är faktorer som man är med och påverkar själv.)
    Men män väljer ofta utifrån ytliga faktorer som utseende och ålder. (Något som är desto svårare att göra något åt)
    Inom båda könen finns det grupper som har det svårt på relationsmarknaden.
  • Anonym (SL)
    Anonym (Fol) skrev 2023-07-29 10:18:13 följande:
    Att skriva vad män och kvinnor gillar är givetvis inte offerkoftesnack. Däremot är det fördomsfullt. Du behöver läsa på vad uttrycket offerkofta betyder helt enkelt.
    Anonym (SL) skrev 2023-07-29 09:58:36 följande:
    Forskning visar att utbildning och arbete är viktiga för kvinnor när de väljer ja. (Något som är faktorer som man är med och påverkar själv.)
    Men män väljer ofta utifrån ytliga faktorer som utseende och ålder. (Något som är desto svårare att göra något åt)
    Inom båda könen finns det grupper som har det svårt på relationsmarknaden.

Där är vi överens med reservation för att det skulle vara svårare att påverka sitt utseende.
    Du skriver något som du anser gälla alla kvinnor. Att forskning visar att det påverkar är inte samma sak...
  • Anonym (SL)
    Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-07-29 10:46:36 följande:

Tyvärr, du har fel, SL.

Det är inte möjligt att få en kvinna att bli förälskad genom att vara jämställd med henne.

Det beror på att kvinnor bara kan bilda relation eller gifta sig med män som de uppfattar har högre status än de själva.

Termen kallas hypergami och är belagd genom forskning.

Hahaha
    Ska hälsa min man som fick mig på fall tack vare hans människosyn och jämställda värderingar att det är helt omöjligt att jag är kär i honom...Jag har 2 akademiska examen (han jobbar som jag har skrivit som busschaufför) och högre lön än honom...

Ska också hälsa min hjärtsjuka vän med sjukersättning på minimumnivå att det är helt omöjligt att hans domarfru kan vara kär i honom.
    Hans jämställda värderingar var en stor orsak till att de stämde träff.
    Han hade för övrigt aldrig haft en relation när de träffades och var oskuld....

Jag har många liknande exempel i min umgängesträff så jag känner inte riiiiktigt igen mig i detta.
    Det är så härligt att ni experttyckare på FL finns så att vi andra vet hur vi andra vilsna själar ska känna.
  • Anonym (SL)
    Anonym (Fol) skrev 2023-07-29 17:04:34 följande:
    Menar du att din man är snål? Gillar du att din man är snål?

Om du är sjukskriven och han "ingen höginkomsttagare" så gifte du dig uppåt precis som de flesta andra kvinnor.

Helt rätt ska tilläggas. Om män skulle förlora den moroten skulle samhället försämras.
    Vet jag om att en man lever på existensminimum etc så tänker jag inte att det är snålhet utan klok ekonomisk planering.
    Jag har för övrigt alltid tyckt det är obehagligt med sedvänjan att en man ska bjuda (bara för att han är man)

Jag vet att det finns kvinnor som tänker mycket kring ekonomin precis som det finns män som fastnar vid bröst och annat i utseendet.
    Jag håller inte med dig att det vore förlust för samhället om detta försvann...
  • Anonym (SL)
    Anonym (....) skrev 2023-08-24 18:02:40 följande:
    Arbetsmarknaden är mer rättvis än sex. 
    Dessutom finns det exempelvis lönebidragsjobb etc. 
    Du och TS kan jämföra arbetsmarknad och skatter med dejtingmarknaden hur mycket ni vill.
    De är inte jämförbara.

Relationer, dvs kärlek, vänskap och kroppslig attraktion är en del av det mänskliga livet som är unikt. Det går inte att reglera eller tvinga fram. Man kan inte ta en vän från en person och ge till någon annan som ingen har. Man kan inte genom lagar bestämma att någon ska bli kär eller måste känna lust.

Relationer bygger på ömsesidighet. 
    Det har inget med rättvisa att göra över huvudtaget.
  • Anonym (SL)
    Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-08-27 13:55:22 följande:

Nä, såklart att "ingen" känner igen sig i det scenario jag ritar upp.  Ingen kvinna i hela världen skulle acceptera att få en man tilldelad, eller hur? 

Men hur är det i verkligheten , dvs utanför den konstgjorda feminist miljön här i denna tråden?

Hur många kvinnor är det då som vill få en man tilldelad av staten i verkligheten?

Ta t.ex. TV-serien "Gift vid första ögonkastet" där själva idén är att staten (representerat av SVT) tilldelar kvinnan en man (och tvärtom). Självklart är syftet ur SVTs synvinkel att få höga tittarsiffror, men det saknar ju betydelse för resonemanget som sådant.

Det som är intressant att många kvinnor har anmält intresse för att medverka och få en man tilldelad, att gifta sig med. Rekordmånga anmälde intresse för att medverka  2022.  Trots tevekameror har tusentals kvinnor anmält sig.  Jag uppskattar att hundratusentals kvinnor hade anmält om dom hade sluppit själva  Teve-medverkan. 
    Om vi pratar tittare av programmet är det miljontals. Min gissning : minst 70% kvinnor.

Så självklart finns det intresse från kvinnor på frivillig basis få en man tilldelad. Det är absolut inte fråga om att tvinga någon kvinna (eller man) till detta, inte heller böter eller likn. Det behövs inte.

Vad märkligt, hur det som står här i tråden skiljer sig från verkligheten. Ni som vill ge sken av att ni representerar ?Alla? kvinnor.

Tusentals kvinnor...hrm...var får du den siffran ifrån?

1700 anmälde intresse..sammanlagt. Alltså kvinnor OCH män.
    1700 personer av Sveriges mer än 2 miljoner singlar...
    Din förmåga att dra slutsatser lämnar lite att önska. Du lägger fram detta och påstår att dessa siffror representerar verkligheten.

2022 ansökte även rekordmånga till förskolärarprogrammet.
    Med din logik så vill större delen av Sveriges befolkning därför bli förskollärare...
  • Anonym (SL)
    Anonym (....) skrev 2023-08-29 12:52:37 följande:
    Jag har inte sagt något att det ska vara tvång.
    Även skrivit det tidigare samt diskuterat om det här. 
    Du väljer skriva att det ska handla om tvång fast jag sagt att det ska inte vara det. 
    Tvång eller inte tvång är speglar resonemanget att kvinnor ska ta lusthöjande medel för lösa sexlösheten hos män en väldigt snevriden och ojämlik människosyn. Både gentemot kvinnor och mot sexlösa män.

Det är lika märkligt som man skulle föreslå att någon med en sexuell läggning skulle ta tabletter för att ha sex med någon med den andra läggningen. Det blir objektifierande.
    Skulle du exempelvis vilja få förslag att ta tabletter för att lösa homosexuella mäns sexlöshet?
    Principen är nämligen densamma. Du ska tvingas genom tabletter att tända på någon du egentligen inte tänder på, för att lösa denna någons sexlöshet.
    Låter det verkligen rimligt? Skulle du respektera en person som vill att du ska göra detta? 

Sunt sex är något ömsesidigt och inget som kan tvingas fram genom tabletter.
    Av dina inlägg så verkar det som att du saknar helt erfarenhet av jämlika och ömsesidiga relationer, vilket isåfall är väldigt tragiskt men så länge du inte förstår dig på vad som utgör en sådan relation tror jag dessvärre inte heller att du kommer att få uppleva någon.
  • Anonym (SL)
    Anonym (....) skrev 2023-08-29 14:20:17 följande:
    Vilken då andra läggningen?
    Om det är två olika läggningar så kan inte dessa personer bli attraherad av varandra oavsett hur man ser ut och vilken personlighet man har. 

Det är lika märkligt som man skulle föreslå att någon med en sexuell läggning skulle ta tabletter för att ha sex med någon med den andra läggningen.
    Nja finns ju många som anser att människor är mer eller mindre bi...

Och för argumentets skull, låt oss ponera att det fanns en tablett som kunde göra detta, skulle du tycka att det var ok att någon hade det som förslag? Att du ska manipulera din lust för att tända på någon, i ditt fall en man, för att lösa den personens sexlöshet?
    Känner du respekterad som människa? Känns det som att dina behov är viktiga i ett sådant förslag?

För jag upplever ditt förslag lika skrattretande som att jag skulle ta tabletter för att ha sex med kvinnor. För finns det nämligen många män som jag aldrig skulle attraheras av. Att de är män räcker inte och det finns ingen tablett som skulle förändra detta.
    Att du föreslår att vi kvinnor ska manipulera vår lust för att enbart tillfredställa någon annans sexbehov är så respektlöst och obehagligt.
    Men det är uppenbart att du saknar förmågan att förstå detta.
  • Anonym (SL)
    Anonym (....) skrev 2023-08-29 17:20:44 följande:
    Om kvinnorna har högre sexlust så borde de ha lättare att hantera det samt de kanske har lättare att sänka sina krav.

Varför skulle inte kvinnor tända på fler män ifall de har högre sexlust?

Om kvinnorna mår bättre av att sälja sex då skulle det kanske finnas kvinnor som vill sälja sex mer som en hobby.
    Men snälla.
    Tror du att det är låg sexlust som gör att kvinnor väljer bort vissa män? Min sexlust är hög.
    Enormt hög men det finns fortfarande måååååånga män som jag aldrig skulle vilja ha sex med. Det handlar fortfarande om attraktion och ha bra sex.
    Kvinnor kan ha (och har) sex som intresse utan att vilja sälja sex. Som någon skrev så handlar prostitution INTE om njutning för den som säljer utan om pengar. 

Din kvinnosyn är så unken.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?