Inlägg från: Anonym (Incel slem) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Incel slem)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Palle) skrev 2023-08-04 08:43:07 följande:
    På vissa plan förstår jag TS och på vissa plan förstår jag vad kvinnorna i tråden menar. Men att jag skulle tillhöra samma, det är där du tolkar situationen fel.

Det är just detta jag pratar om, att världen inte är svart eller vit, dom flesta är där emellan. Men det blir arbetsamt för hjärnan när inte världen delas in i onda och goda. Det är även jobbigt för dom flesta när man inte kan dela in i vi och dom.

På vilket sätt förstår du kvinnorna?
    - att vi vill ha kvar vår roll som jämlik med samma rättigheter, skyldigheter och möjligheter.
    - vi vill alltså inte begränsas, fördelas eller bestämmas över vårt huvud (talar inte om vanliga lagar och sunt förnuft)
    - vi vill INTE bli ännu en siffra i statistiken gällande våldtäkt, sexuellt ofredande, misshandel, mord etc.
    - vill jag utbilda mig, vill jag aldrig skaffa barn, vill jag bo med två män eller ingen man ja då är det mitt val. Ingen annans val.

har jag och alla andra kvinnor rätt till dessa åsikter? eller är jag/vi mansfientliga manshatare med dessa åsikter?

och du upprepar om och om igen att varför göra skillnad på ensamma män och incels. Det är skilllnad. eller menar du att det är samma sak? Med det argumentet ÄR ju alla män våldtäktsmän, eftersom det är män som våldtar. därav kategoriseringen, för vi vet båda att alla män inte är våldtäktsmän.

En man kan vara våldtäktsman. en man kan vara ensam man. En man kan vara incel. En man kan vara gift. Etc.
    denna tråd handlar om incels, och incels är ensamma män som skyller sin ensamhet på samhället och besitter kvinnoförakt. Som sprider propaganda som inte är förankrad i demokratiska värdegrunder som du också säger är så polariserade. Och värdegrund är faktiskt ganska svart eller vitt, antingen är du en god människa eller så är du inte en god människa. en god människa står bakom allas lika värde oavsett kön, ålder, etnicitet och sexuell läggning. Att alla dessa ska ha samma friheter, rättigheter, möjligheter men också skyldigheter oavsett vad. Att vi alla har en likhet för lagen.

de individer som inte är goda. och som inte har goda värdegrunder är återigen de som tror sig ha mer rättigheter än någon annan grupp. Som just incels som diskuteras i tråden, de tror sig ha mer rätt till en kvinna, och att staten på något sätt ska hjälpa till och fördela kvinna till dom. För att *det är ju samhällets ansvar* att *alla ska ligga lika mycket/lika lite* och att det är *samhället som gjort kvinnan så kräsen och otacksam till följd av hennes nya höjda människovärde*.

incels ÄR ett samhällsproblem som behöver utrotas, inte daltas med. då får samhället en grogrund för individer som inte har demokratiska värderingar som på sikt kan bli hot mot demokratin om dessa ökar i antal. Dessa män behöver hjälp att ändra på sin värdegrund, så angiveri som varit uppe på tapeten tidigare kanske inte är så dumt ändå. Kunna ange individer som behöver låsas in på rättsspyk tills de har goda värdegrunder och ett jämställt demokratiskt tänkande.

• Anonym (Incel slem)
    Anonym (....) skrev 2023-08-04 15:42:25 följande:
    Om kvinnor vill ha samma möjligheter, rättighet och skyldigheter så måste dejtingmarknaden förändras först. 

Du vill också genom staten fixa det som du anser är fel. 
    ett jämställt demokratiskt tänkande.
    Då måste först sex och förhållande vara jämställt.

Sex och förhållande är inte en rättighet. när ska den poletten trilla ner?

du har rätt att ha sex, med vem/vilka du vill så länge det är ett sex som sker med samtycke. Dvs ingen våldtäkt, inte köp av sexuella tjänster och ingen omyndig. Då har du rätt att ha sex med vem du vill, när du vill, hur du vill. Du har däremot inte en rättighet att få sex serverat på ett silverfat.

behöver du gå en kurs i svenska språket eller samhällskunskap för att förstå skillnad mellan rätt och rättighet? Din rättighet är att du får lov att vara en sexuell individ utan att bli diskriminerad till följd av din läggning. 

staten i ett demokratiskt samhälle ska aldrig reglera dejtingmarknaden. eller propagera för att *alla har rätt att knulla tre gånger i veckan* där böter utfärdas för de som knullar mer eller mindre.

• Anonym (Incel slem)
    Anonym (....) skrev 2023-08-04 16:43:44 följande:
    "att vi vill ha kvar vår roll som jämlik med samma rättigheter, skyldigheter och möjligheter.
    - vi vill alltså inte begränsas, fördelas eller bestämmas över vårt huvud (talar inte om vanliga lagar och sunt förnuft)
    - vi vill INTE bli ännu en siffra i statistiken gällande våldtäkt, sexuellt ofredande, misshandel, mord etc. "

I så fall kan du inte lägga skulden på ena personen när kvinnor inte har sex med en specifik person. 
    Skulden ligger på båda personerna. 
    Vad i hela helvete skrev du precis och menade? om en ensam man blir en incel, så han blir en kvinnohatare som begår brott mot kvinnor så är det delad skuld till att det uppstod?

att det är kvinnornas fel? Hade kvinnorna bara släppt till lite så hade ju inte den stackars incelmannen blivit en våldtäktsman?

skulden är enbart den tragiska mannen. enbart. ditt kvinnoförakt är vidrigt och jag blir på riktigt mörkrädd att det finns så sjuka människor ute i landet i det fria.
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (....) skrev 2023-08-04 16:58:50 följande:
    Och eftersom sex är ingen rättighet så måste kvinnor acceptera om de får det sämre än männen. 
    Varför ska kvinnor acceptera det? Vi har rätten att ha sex på samma villkor. Och vi vill inte ha sex med dig. Om jag skulle välja mellan sex med dig eller aldrig mer sex är valet enkelt. aldrig mer sex. eller ska du statligt tvinga mig ställa upp med ett leende också? Palle, vad säger du nu. du som vill ha konstruktiv diskussion. är detta män vars ideologi du värnar om?
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (....) skrev 2023-08-04 17:03:37 följande:
    Jag har inte sagt något om någon skuld för våldtäkter och andra brott. 

Du snackar om ingen rättighet men du kommer endast ihåg det när det passar dig bra. 
    Det är ingen rättighet heller med personer som tycker som du gör, men då klagar ändå. 
    Jag har rättighet att vara en sexuell individ. Jag har rätt att ha sex med vem jag vill, när jag vill, hur jag vill. Så länge det finns samtycke. att jag inte köper sex eller utnyttjar beroendeställning, och att mannen inte är minderårig.

då kan jag VÄLJA att ha sex om jag vill eller inte. så jag har ingen rättighet till sex, jag har ingen skyldighet till sex. Utan det är ett val jag gör utifrån min rätt. du har uppenbarligen problem att förstå skillnader i begrepp
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (....) skrev 2023-08-04 17:07:08 följande:
    Och du erkänner nu att det enbart är ett problem när det missgynnar kvinnor. 
    Då låtsas inte om att kvinnor skulle acceptera om de får det svårare än männen för ingen rättighet för sex ska gälla. 
    Var erkänner jag vad?

återigen. Lär dig skillnaden mellan rätt och rättighet. Du har ingen rättighet att kräva sex, varken igår, idag eller imorgon. Staten kommer inte ge dig en *pizzameny* med tillgängliga kvinnor till dig hur mycket du än önskar. Sök hjälp för dina störda vaneföreställningar
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (....) skrev 2023-08-04 17:21:57 följande:
    Och om kvinnor har rätt att ha sex på samma villkor, varför fungerar det inte så redan för männen? 

Och om man ska få bestämma själv så kan du inte bestämma över om kvinnor vill ha sex med mig eller inte. 
    Vad menar du ens? Det är samma jävla villkor oavsett du är man eller kvinna. Sen kanske det är LÄTTARE att vara kvinna, men det har INGET med villkoren att göra. det är exakt samma jävla villkor. Ta av din offerkofta och bränn den på bål
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (....) skrev 2023-08-04 17:29:23 följande:
    Och var skriver du om att kvinnor tycker det är okej om de får sämre förutsättningar, möjligheter, och valmöjligheter jämfört med männen?
    Du låtsas inte att du skulle tycka sex är ingen rättighet även om du skulle också få det svårt att få sex. 
    sex är ingen rättighet, varken dig eller mig. förstå det. vi har samma möjligheter och förutsättningar.
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (....) skrev 2023-08-04 17:40:57 följande:
    Varför snackar du då om att kvinnor ska ha samma villkor som för männen om kvinnor får andra valmöjligheter? 
    om vi har mer valmöjligheter så beror det på att det finns FLER män än kvinnor. hur ska du lösa det? Exkludera män att dejta? få antalet män att minska? Vilka ska exkluderas? Vilka ska minskas?
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (....) skrev 2023-08-04 17:50:41 följande:
    Och då borde ju ett hypotetiskt scenario vara att männen får det bättre än kvinnorna när det handlar om sex och förhållande. 
    Hur ska männen HYPOTETISKT få det bättre???? och varför ska någon ha det bättre än någon annan? varför inte ha det JÄMSTÄLLT. du är skrämmande
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?