-
Bevis på att du saknar läsförmåga. jag är inte orättvist behandlad. Min sambo behandlar mig rättvist och jämställt. Och vet du vad? Jag attraheras av att han är jämställd. Vet du vad det leder till? Samtycke till sex. Förstår du hur mycket sex jag och min sambo har, med samtycke. Genom att vi är rättvisa och jämställda.Anonym (....) skrev 2023-09-06 21:57:59 följande:Du anser dig vara orättvist behandlad. Du anser dig förtjäna något
-
Om man har sex med samtycke ska väl båda njuta. Varför anser du inte att BÅDA ska njuta? Vem anser du har rätt att njuta?Anonym (....) skrev 2023-09-06 21:59:35 följande:Jag anser det nu handlar om du anser kvinnor förtjänar njutning vid sex.
-
Nu ljuger du igen. gillar du att ljuga? Ljuger du när du vet att du har slut på argument?Anonym (....) skrev 2023-09-06 22:02:01 följande:Om förtjäna sex är att man har åsikt om något man saknar.
Innan någon person har sex, så har de ju sex i verkligheten. För att de ska kunna ha sex måste personerna få tycka om de vill ha sex, hur och när.
Med din logik hade det kunnat kallas att de anser de förtjänar sex.
Allt ofriviligt är också frivilligt
ingen människa förtjänar sex. Ingen människa anser att du förtjänar sex. kan du diskutera utan att ljuga? Eller ska vi börja ljuga om dig med? Eller är det trakasserier om du ljuger om dig? -
Tredje lögnen på rad. Patetiskt.Anonym (....) skrev 2023-09-06 22:03:16 följande:Så det är rättvist när kvinnor blir utan orgasm vid sex?
om man har sex med samtycke bör bägge få orgasm. Det bör vara målet.
var har jag skrivit annat? Är du en notorisk lögnare? utöver misogyn incel? undra varför du är sexlös?.. såååå konstigt? -
Meddelande borttaget
-
Meddelande borttaget
-
Anonym (....) skrev 2023-09-06 22:07:11 följande:Då handlar det inte om förtjäna sex.
Jag får klagadet finns inget som heter förtjäna sex. ska vi skriva det 20 sidor till? På engelska?
klaga på dig själv att du inte lyckas dejta. Klaga inte på kvinnorna, det är inte kvinnorna som är den *felande länken*
-
jag är med i dejtingleken betyder det inte att en incel har rätt att knulla mig utan samtycke. Det är våldtäkt. Vad är det du inte förstår?Anonym (....) skrev 2023-09-07 11:08:01 följande:Och då kan du hypotetiskt få uppleva att leken inte blir som du vill eller tänkt dig.
-
Meddelande borttaget
-
Om jag är med i dejtingleken, så har jag rätt att tacka ja till de män jag vill dejta och tacka nej till de män jag inte vill dejta. Samma rätt har män.Anonym (....) skrev 2023-09-07 12:10:41 följande:Det blir inte en våldtäkt automatiskt bara för du får inte som du vill.
Jag menade att det i så fall kan ändras hypotetiskt till din nackdel.
Du snackar att om man är med i leken så får man acceptera reglerna.
om ingen av de män jag vill dejta vill dejta mig så är det ju mitt problem. Det är ju jag som inte attraherar de män jag vill ha. Jag har inte rätt att kräva och få vilken man jag vill. och män har inte heller den rätten.
om jag ÄNDÅ vill dejta, så har jag två alternativ. Antingen ändra på mina preferenser och försöka på nytt, eller jobba på mig själv för att lyckas attrahera de män som jag önskar ska gå på dejt med mig. Återigen. Det är mitt val att välja. Och samma val har en man. Antingen kan en man ändra preferenser, eller jobba på att attrahera det man helst vill ha. dock. även om jag ändrar på mig för att attrahera så är det fortfarande inte en garanti för dejt. Samtycke måste fortfarande ske.
var säger jag att en kvinna har mer rätt än en man? Var är det högre krav på en man mot en kvinna? Det enda jag säger att varje enskild individ har ansvar för sitt eget liv. för det är ingen annans ansvar. -
Så ett svar i en tråd är bevis? Då har vi olika tolkning på vad som är ett bevis.Anonym (hej) skrev 2023-09-08 13:44:58 följande:
Det är helt hopplöst att skriva i den här tråden eftersom ingen vill ta till sig av några argument, vilket har fått de få vettiga personer som fanns här att ge upp.
Här är dock ytterligare ett bevis på att jag har haft rätt om dejtingappar och incels från början:
www.familjeliv.se/forum/thread/78830284-hur-viktigt-ar-yrket-for-en-tjej/1
Vanligtvis tycker jag inte att yrke är så viktigt....men efter att jag själv börja med nätdejtning för typ ett år sedan har jag märkt att jag lägger mera vikt på det. Man träffar så många personer på de här sidorna och energin och tiden räcker inte till att skicka meddelanden med alla så att man skulle lära känna dem. Därför går det lätt att man börjar titta på detaljer och fatta snabba beslut enligt dem även fast de kanske inte är de bästa kriterierna för att hitta någon.
när du sveper på en app så har du vissa kriterier, kalle kanske har andra kriterier, janne andra kriterier. Precis detsamma gäller kvinnor. Mina kriterier, eller preferenser, är troligen inte samma som Malin eller Pernillas. Eller hur? Men vi alla har rätt att svepa ja på det vi själva attraheras av oavsett kön. Ingen ska styra och påverka vårt fria val. Då är det inte ett fritt val. Är det svårt att förstå? -
Tror familjeliv borde införa en funktion som heter *jag har läst och förstått* när man länkar till en artikelAnonym (hej) skrev 2023-09-08 13:50:08 följande:
www.gp.se/kultur/kultur/vi-far-helt-enkelt-sluta-ligga-med-folk-som-inte-laser-1.109248062
Kvinnor tror att de har makten att bestämma vilka män som får ligga och inte. Inte för att jag har något emot att premiera intellekt och djup hos män framför utseende, men själva tanken är ojämställd, förnedrande och mansfientlig.
-
Och männen har inte ändrat beteende i samband med dejtingappar? menar du att det bara är kvinnor som blivit *kräsnare* med appar? Om man inte attraheras av någon ska man inte tvingas att svepa ja, oavsett kön.Anonym (hej) skrev 2023-09-08 14:14:19 följande:Frågan var inte hur du tycker att dejtingappar ska fungera, utan om du ser kopplingen mellan dem och kvinnors ändrade beteenden som leder till utsortering av män och skapandet av incels.
-
Du har inte ens läst texten och förutsätter att den är manshatande och att kvinnor begränsar män. Att kvinnor är hemska varelser som förvägrar män *sitt rättfärdigade sex* som inte existerar.Anonym (hej) skrev 2023-09-08 14:15:58 följande:Tada... Ännu ett icke-argument i tråden.
-
att du inte orkar läsa är inte mitt problem. skickade länkar som stöder sånt som diskuterats i denna tråd.ClumsySmurf skrev 2023-10-04 19:18:03 följande:källan till
www.psychologytoday.com/intl/blog/why-bad-looks-good/202102/why-so-many-single-women-without-children-are-happy
är
www.businessinsider.com/unmarried-childless-women-are-happiest-expert-says-2019-5&IR=T
och källan till den är
www.independent.co.uk/news/uk/home-news/women-happy-children-spouse-partner-relationship-unmarried-a8931816.html?
och källan till den är Paul Dolans bok
och den här, och källan till den är
www.insider.com/why-women-are-happier-when-theyre-single-than-men-2017-11&IR=T
och källan till den är
www.independent.co.uk/life-style/love-sex/women-why-happier-single-than-men-relationships-hard-work-survey-mintel-a8050511.html
den här
www.telegraph.co.uk/news/2017/11/11/women-prefer-single-relationships-hard-work/
och källan till den är Emily Grundys hypotes om varför singelkvinnor trivs bättre som singel än män.
bekräftar inte riktigt ditt påstående och källorna nämns som "In a study" och inte vid namn.
www.today.com/today/amp/tdna101511
handlar om annat
www.pewresearch.org/social-trends/2021/10/05/rising-share-of-u-s-adults-are-living-without-a-spouse-or-partner/
journals.sagepub.com/doi/abs/10.1177/02654075221122887
link.springer.com/article/10.1007/s40806-022-00340-1
hittar inte i den
www.maturitas.org/article/S0378-5122(16)30284-5/fulltext
Och den här...So if they were a really happy single person they?ll probably be a happy married person and if they were not so happy as a single person, they probably will not be so happy as a married person.du har bara googlat och klistrat in några länkar utan att ens kolla om de stödjer ditt påstående, det var bara slöseri med tid att kolla källor som saknar källor. orkar inte kolla resten.
www.apa.org/news/podcasts/speaking-of-psychology/single-life
Har du någon riktig källa kan du länka till den.
vilka studier har du som visar att kvinnor är lyckligare i en relation med en incel?