Inlägg från: Anonym (Incel slem) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Incel slem)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (....) skrev 2023-07-27 13:18:48 följande:
    Och om sex inte ska vara rättvist då blir det ologiskt att man snackar om rättvisa 

Förklara HUR sex ska bli rättvist? Blir sex rättvist om vissa har mindre? På vilket sätt skulle du få sex eller mer sex genom att Kalle bara får ligga med en tjej i veckan istället för två? Du blir inte mer charmig eller attraktiv i kvinnors ögon bara för att Kalle blir mer svåråtkomlig. Och om Kalle gud förbude ändå skulle ha sex med fler, vad ska hans straff bli? Böter? Fängelse? Och vem ska kontrollera och säkerställa? Hur ska det göras?

Hur ska staten fördela sex till dig om du anser att det är statens skyldighet att ge dig möjlighet till sex?

• Anonym (Incel slem)
    Anonym (....) skrev 2023-07-27 13:38:31 följande:
    Frågan var hur ni formulerar er och att det blir ologiskt om man tycker sex ska vara orättvist och sedan blir sur när männen får det likadant eller bättre än kvinnorna.

Om det ska vara orättvist så kan det drabba kvinnorna också.
    Livet är orättvist, förstå det. Ska alla få dålig syn bara för att jag behöver glasögon? Ska vi kapa benen på alla tjejer som är längre än 1.61 för att ingen ska vara längre än mig? Ska alla få dyslexi för att vissa har det? Ska alla få mindre och eller sämre sex för att du inte lyckas få sex? Ska ingen få köpa lägenhet för att vissa inte har råd?

Livet ÄR orättvist. Vi har alla olika förutsättningar. Gör det bästa utifrån dina förutsättningar. Du kan bara ändra på dig själv, världen kommer inte ändras och anpassas efter dina behov och önskemål. Och vet du, världen ändras inte efter mina behov och önskemål heller. Att det är orättvist betyder inte att det inte ska vara jämställt. Att man som kvinna har samma rättigheter och skyldigheter.
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (....) skrev 2023-07-27 15:49:14 följande:
    Då hade kvinnor mindre makt än vad de har idag. 
    Vilken makt? Att vi vågar säga nej tack till sex? Att det till och med, hör och häpna, finns en samtyckeslag som gör att det är våldtäkt om någon har sex med oss mot vår vilja? Så vår makt är alltså att vi kan få en *helylle och sååå snäll charmig man* att begå kriminella handlingar?
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (....) skrev 2023-07-27 16:06:40 följande:
    I så fall.
    Exempelvis varför säger jag då inte att det är en våldtäkt när ni föreslår att jag ska sänka mina krav?
    Ni säger att det handlar om det när män ber kvinnor sänka sina krav men det gäller inte när kvinnor ber männen sänka sina krav
    Om du vill ha en glass, helst vill du ha en sån riktig kalasvåffla med både sylt och grädde på. Men den kostar 59 kronor, och du har bara 15 kronor. Vad gör du? Försöker pruta på glassen och får nej nej nej? Du köper en piggelin istället som är inom budget (dvs sänker kravet på glassen) eller väljer du att skippa glassen? (Att frivilligt avstå för att inte sänka kravet). Eller, jobbar du lite extra och sparar så du i framtiden kan köpa din drömglass? (Dvs lägger manken till för att få det du vill ha)

jag vet att det inte går att jämföra sex och relation med glass, men det är ett konkret exempel på att finna sig i en situation. Det är bara du själv som bestämmer hur du agerar och reagerar, men staten eller någon annan kommer att ge dig ett *glassbidrag*.
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-27 18:16:19 följande:
    När kvinnor använder dejtingappar betraktar de män som varor och resurser som som de kan välja att köpa eller kasta på sophögen. Varför ska män acceptera att bli objektifierade som människor på det sättet?

Men om någon säger åt dig att du som kvinna ska få färre valmöjligheter, alltså en femrättersmeny istället för en hundrarättersmeny, så går du i taket och börjar prata om att dina mänskliga rättigheter kränks. Kan du inte se vilket hyckleri du står för?
    Hur använder du dejtingappar? Sveper ja på de du är intresserad av eller på de du är ointresserad av? Eller ja på alla med kvinnligt kön? Eller menar du att det är bara mannen som ska få välja och sen vara garanterad en matchning? så alla tjejer är en ?beställningsvara? på mannens önskemål och preferenser?
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-27 18:58:15 följande:
    Därför att alla gifte sig på den tiden om de hade sex och kvinnor kunde inte vara lika kräsna som idag. Utbudet av män var mindre. De bästa männen var oftast inte tillgängliga för dem. 
    Ditt antagande är att kvinnor var inte lika kräsna eftersom utbudet var mindre? Då borde din lösning vara att minska på antalet män? inte hokus pokus ändra på kvinnornas preferenser. Så hur ska du minska antalet män? Din logik går inte ihop
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-07-27 20:57:08 följande:

I samhället har vi ju system för det mesta här i Sverige. Exempelvis  sjukvården, arbetsmarknaden (inkl. löner) och lagar, regler samt föreskrifter för i princip allt. Men när det kommer till relationer då alltså omöjligt att ha någon slags stöd eftersom det handlar om individer.

Har jag förstått dig rätt?

det finns stöd, samtalsterapi, kuratorer, psykologer, kostnadsfria utbildningar. Där finns massor av stöd för den som är intresserad.

vad mer ska staten och samhället erbjuda? En kvinna per man? Hur ska det gå till? ska foster av fel kön aborteras? Ska vi omvända homosexuella etc?
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-07-27 21:15:24 följande:

Ja, hur i hela friden skall det gå till?

Låt oss tänka efter nu. Är det verkligen helt omöjligt att göra åt problemet Incel om man verkligen vill?

Staten skall inte hjälpa män att få sex. Däremot är det en rimlig begäran att staten erkänner problemet mansöverskottet och agerar för att eliminera överskottet på män. Staten hade då isf verkat för jämställdhet i form av en  jämnare könsfördelning  mellan kvinnor och män i Sverige.

Jag anser att det är viktigt att staten verkar för jämställdhet mellan kvinnor och män.

En utjämning av antal män/kvinnor kan t.ex  göras genom att kvinnor tillåts immigrera till Sverige i större utsträckning än män eller genom att premiera manlig utvandring.  Troligen hade problemet Incel hade försvunnit till allra största delen.

Behöver jag skriva att alla former av kriminalitet hade minskat genom åtgärden, behöver jag skriva att alla former av sexualbrott , t.ex. våldtäkter hade minskat.

Så jo, det finns definitivt stöd eller system som kan hjälpa till.

Finns den uppriktiga vilja att lösa problemet?

du har en poäng, och bra att du håller med om att problemet beror på överskott av män och inte att kvinnor är kräsna eller dylikt.

om vi leker med tanken att vi erbjuder asyl (alltså en form av människohandel) till kvinnor så vi har jämnvikt. Löser det hela problemet? Eller kommer dessa ensamma män fortsätta sitta hemma och önska sig? Eller kommer de ta sig i kragen och jobba på sin människosyn/kvinnosyn? hur mycket man än försöker sminka en gris, är det fortfarande en gris (menar alltså det uttrycket och inte att män är grisar).

och om vi får jämvikt på könsfördelningen i sverige, hur blir det i övriga världen? Så det inte bildas nya ensamma män som blir incels i ex. Afrika? då har vi bara förflyttat problemet och inte löst rotorsaken.
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (Palle) skrev 2023-07-28 07:41:21 följande:

Nihka - om du inte var så arg hela tiden och om du även haft förmågan att läsa mellan raderna, så hade du inte missuppfattat saker i samma utsträckning. 

Det jag menar med att allt var i sin ordning, var mer att det finns en tanke bakom. En förmåga att diskutera och se saker ur olika perspektiv. Att inte bara gneta på med retoriska floskler för att vinna, kasta skit, sänka eller försöka reta upp sin meningsmotståndare.

Förmågan att diskutera, vad betyder det i din värld? har du ens läst något inlägg i denna tråd? majoriteten av oss i denna tråd har försökt ifrågasätta argument för att få till en diskussion. Medan de verklighetsfrånvända, trångsynta och även kvinnofientliga maler på samma sak om och om och om igen. *män hade det bättre förr* *kvinnor borde sänka sina krav* *alla har rätt till lika mycket sex annars är det orättvist* etc. Dessa kommentarer är åsikter, och inte diskussion. Då behöver argumenten och åsikterna vidareutvecklas för att det ska leda till en diskussion.

Att inte gneta på med retoriska floskler? Kasta skit, reta upp eller sänka sin meningsmotståndare. På vilket sätt ska man få fram en diskussion som kan leda till eventuell åsiktsförändring? Och visa gärna var vi kastat skit på incel-individen, vi alla har ifrågasatt personernas åsikter och värderingar. Det är skillnad på sak och person, iallafall för oss som inte lever med foliehatt och ute i de riktiga världen.

Är forum till bara för att hålla med? *ja Palle det är så synd om dig som inte får ligga, förstår inte hur tjejerna inte kan stå på kö för att få en del av dig* eller om man läser något som är av en avvikande åsikt, och som går emot jämställdhet eller mänskliga rättigheter och sociala normer? ska dessa forumtrådar lämnas obesvarade då? Att helt enkelt inte skriva något svar alls så de ignoreras? Eller ska man ifrågasätta för att försöka förstå och utbilda som kanske kan leda till vidgade perspektiv och förändrade och kanske förbättrade åsikter hos den som behöver det?

eller är det bara specifikt incels man ska dalta och visa särskild hänsyn mot? Medan rasister och nazister får man lov att argumentera med? Eller ska man inte ifrågasätta dessa åsikter heller?
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (Palle) skrev 2023-07-31 09:34:02 följande:
    Det är så mycket av det du skriver som inte stämmer med vad jag skrivit så jag vet inte vart jag ska börja. Så därför gör jag inte det.

Det märks så tydligt att du kämpar med att underminera och att försöka ta kontrollen retoriskt på olika sätt att det blir larvigt.

Det enda en liten gruppering i denna tråd visar är att med Ert förakt för nämnda grupp, har ni precis lika svårt att släppa lite av hatet, gå vidare och försöka vara en del av lösningen istället för problemet, som den gruppering ni ogillar så skarpt.

Nu tänker jag inte lägga mer tid på denna diskussion. Jag tänkte göra något produktivt av dagen och råder dig att göra detsamma. Kanske återkommer ikväll och diskuterar vidare.

Du som är så öppen för diskussion. Kan du bemöda dig svara på ett par frågor. Om du menar allvar med att du vill diskutera, släppa hatet och vara del av lösningen som du så gärna upprepar om och om igen.

1) Är alla ensamma män detsamma som incel? Eller vad är din definition av incel? Vi som försöker och har försökt diskutera ser en skillnad mellan ensamma män och incels. Att en ensam man inte är att betrakta som incel förrän den dagen han lägger ansvaret på sin ensamhet på kvinnorna och staten och kräver rättigheter.

2) Vad beror det på att vi har så många ensamma män? Är det på grund av att det finns ett överskott av män jämfört med kvinnor? Att fler kvinnor är bisexuella eller homosexuella och öppna med det nu för tiden jämfört med förr? Eller beror det på att kvinnorna har så höga krav att de hellre själva är singlar än träffar en man som inte motsvarar dessa höga krav? Och om du anser att rotorsaken är ett överskott av män, hur löser vi det? Fördelningspolitik över människor där någon uppifrån ska bestämma vem eller vilka du ska ha samröre med. Normalisera poly-förhållanden? Underlätta för asyl för utrikesfödda kvinnor? Eller erbjuda samtalsstöd och terapi så man lär sig leva i ensamhet? (precis så som erbjuds lära sig leva döv/blind/förlamad etc)

3) Hur mycket hjälp ska samhället erbjuda kontra hur mycket eget ansvar ska ligga på individen? Exempelvis måste man själv välja skola, gymnasieprogram, universitetsstudier, söka jobb, söka bidrag, söka lån, söka lägenhet etc själv för att få det man önskar. Staten, banken eller någon annan delar inte bara ut pengar, lägenheter eller välbetalda jobb hux flux. Om jag skulle bli överviktig så blir jag inte magiskt magsäcksopererad bara för att jag sitter ensam hemma och hoppas på det. jag måste ju själv söka vård.

4) Hur ska samhället hjälpa dessa individer? Om de inte själva söker hjälp? Ska socialen eller liknande börja med uppsökande verksamhet? Eller ska det inrättas telefonsupport där man kan ange sin bror, syster, kompis eller kollega som verkar ensam? och om det finns denna telefonsupport, vad ska de göra? Ska de anställa besökare att fika med Kalle eller Anna som är ensamma?

5) Vilket ansvar har männen själva att vara förebilder och inspiratörer till andra män för att bryta tabun om att prata känslor, visa känslor etc. Vem är det som är med och fostrar dessa män att försöka leva upp till orimliga ideal? Kanske vore det bra med mer män anställda inom skolvärlden för att vara förebilder försöka fånga upp dessa pojkar tidigt eftersom nuvarande skola inte verkar fungera optimalt i mångas ögon. Då måste ju en ändring genomföras. Eller hur ska fler män må bättre i skolan och läsa vidare på högre nivå?

6) Har alla människor ett lika stort människovärde? Och har vi alla lika många rättigheter, friheter och skyldigheter? Eller baseras dessa utifrån ålder och kön?

Jag personligen hatar inte incels, men jag hatar de åsikter som incels står bakom. Det är en stor skillnad och viktig för diskussionen. Vi har yttrandefrihet, men vi har också lagstiftning mot diskrimineringsgrunder. Att anse att en kvinna borde fördelas som en handelsvara, eller erbjudas kåthetspiller för att släppa till etc så är det inte bara förminskande av kvinnor, utan även emot lagen kring allas likas värde. Kalla mig gärna feminist om du mår bättre av det, det påvisar bara att du inte förstått problematiken om så är fallet. En sista avslutande fråga till dig Palle, anser du att vi borde värna om lagen? Eller är den inte alltid tillämpbar?

Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?