Anonym (hej) skrev 2023-08-30 00:30:30 följande:
Rättvisa är att alla har samma möjligheter oberoende av kön. På individnivå går det aldrig att uppnå lika resultat, men möjligheterna ska de samma för alla grupper av människor.
Att män borde bli mer kräsna och kvinnor mindre kräsna är ett direkt resultat av den obalans som råder idag inom onlinedejting. Det är inte jag som har bestämt att det ska vara, utan det är fakta. Om båda grupper ska vara lika kräsna är det oundvikligt att det blir så.
Att sträva efter jämlikhet är att vilja förbättra världen. Ärligt talat tror jag att väldigt få av er som skriver nedvärderande kommentarer om incels hade vågat stå för det offentligt.
Hur är det olika möjligheter? Kvinna får välja om hon vill ha app eller ej. Sen välja svepa ja eller nej. Detsamma gäller män. De har alltså samma förutsättningar. Att utbudet inte är detsamma är inte orättvist. Utbudet kan inte bli exakt lika, för då hade det behövts lika många män som kvinnor, vilket det inte gör. Är det vad du vill ha? att vi ska börja abortera manliga foster så det föds lika många män som kvinnor? Det är en äcklig tanke.
varför ska kvinnor bli mindre kräsna? Det är över 40000 anmälningar av våldtäkt och misshandel av man mot kvinna. lägg till de som även mördas. förstår du inte att kvinnor är kräsna för att försöka överleva utan att riskera misshandel eller våldtäkt? om män som grupp vill att kvinnor som grupp ska bli mindre kräsna, då måste män som grupp ta ansvar och få bukt med de brott som begås av män mot kvinnor. så varför skulle en kvinna bli mindre kräsen? varför ska en kvinna välja en man hon inte vill ha för att va snäll? du förklarar inte varför en kvinna som klarar sig själv skulle välja en man hon inte vill ha? vem blir lycklig av det?
Jag står för mina åsikter, och anser att man får vad man ger. Man får det man själv sår. så om man ger skit och inte vattnar sin egen gräsmatta, då får man tistlar och inga fina rosenbuskar. Och dessa åsikter har jag gentemot både män OCH kvinnor.
läs på DO. dejting är mellan privatpersoner, du sveper på privatpersoner. och det är privatpersoner som sveper på dig. Det är inte *sveriges kvinnliga dejtingråd* som gemensamt väljer att svepa nej på er incels. Det är varje privatpersons rätt att välja.
Diskrimineringslagen reglerar inte heller alla samhällsområden och inte heller det som händer mellan privatpersoner när det till exempel handlar om hur grannar eller släktingar behandlar varandra.
https://www.do.se/diskriminering/diskrimineringsgrunder