• nihka

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-10-10 18:16:45 följande:

Ja, Cloffe det skall jag berätta. Jag står för att jag skrev att kvinnor agerar icke rationellt. Det är inte misogynt.

Kvinnor är mer känslostyrda. Det är inte nödvändigtvis en negativ egenskap. Man kan tolka det som att kvinnor har bättre intuition än män som hela tiden måste tänka ut saker rationellt. En annan möjlig tolkning är att kvinnor har mer medkänsla än män.

Du har alltså fultolkat mig.

Jo, jag förstår om det känns så, men dina känslor är inte intressanta. Håll dig till fakta när du vill redogöra för fakta och lämna fördomar,  åsikter och känslor därhän.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-10-12 20:01:42 följande:

Ja, vad fint skrivit och jag förstår dig också.

Är man Ultra-Rabiat-feminist är det SÅ svårt med att ta emot kritik. Det är ju liksom i blodet kvinnor inte får kritiseras. 
    Men vet du, jag skall berätta en hemlis för dig: Kvinnor är starka och tål kritik.

Jag visste inte att du var ultrarabiat feminist, men tack för upplysningen. Det där du berättar om att du inte tål kritik får du jobba med. Heja! 

Om du dessutom umgås med människor som inte tål kritik föreslår jag att du ser över ditt umgänge. Det är så irrationellt att omge sig av människor man inte trivs med utan föraktar.

Försök att hitta människor vars livsnerv handlar om annat än att gnälla och kritisera. Det skulle kunna hjälpa dig att komma ifrån det själv.
  • nihka
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-10-12 20:23:36 följande:
    Var kommer feminism in i det hela? Att poängtera att du är osakligt känslosam? 
    Var och en har rätt till sina känslor, även om jag kan tycka att det ändå är lite tålamodsprövande att hantera irrationella människor som lever ut hela sitt känsloregister i varje inlägg.
  • nihka
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-10-15 02:29:42 följande:
    Misogynitet är förmodligen en stor del av en incels problem. Inte hur samhället är utformat. Vad ska hända med misogyniteten? Ska kvinnorna i samhället förväntas acceptera det?
    Kommer inte att hända. Trenden är mindre och mindre tolerans för det misogyna.
  • nihka
    Anonym (hej) skrev 2023-10-14 20:27:13 följande:
    Det är inte mitt ansvar att bevisa din tes. Du har på egen hand skapat narrativet att incel är misogyna och fått andra att upprepa det. Bevisbördan ligger på dig.
    Nope. Misogyna incels är misogyna. Icke-mysogyna incels är det inte.

Sluta försöka gömma dig bakom alla schyssta män, du med dina sunkiga värderingar.
  • nihka
    Anonym (....) skrev 2023-10-15 13:02:44 följande:
    Då måste de flesta personer inte ha sex. 

Eller att de som har mycket sex får välja ännu mer vilka de har sex med. 
    Ingen har redan fritt val angående sex. 
    Fortfarande har du inte att göra med andra människors sexliv. Jösses vad creepy att du anser dig ha rätt att lägga dig i något så privat om andra människor. Vidrigt! 
  • nihka
    Anonym (....) skrev 2023-10-15 13:16:41 följande:
    Man har rätt att få klaga på det som berör än. 
    Nej, andra människors sexliv med varandra berör INTE dig.
  • nihka
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-10-15 02:15:44 följande:
    För att han är kändis naturligtvis.
    Jösses vad ojämställt! Alla män och kvinnor vara lika kända och få knulla lika mycket som vadheterhan, annars är det statens skyldighet att rycka ut Skrattande
  • nihka
    Anonym (....) skrev 2023-10-15 13:26:52 följande:
    Då skulle ni exempelvis inte sagt något om att olika personer skulle vara oattraktiva 
    Jo, tänk att det får jag. Jag får tycka att vem som helst är oattraktiv och avstå från sex med vederbörande, men du har noll och inget att göra med vem jag knullar och inte knullar.

Däremot har jag inget att göra med andra människors sexliv. Det är mellan dem. Det får välja till och välja bort precis vem de vill, vilket förstås inte utesluter att jag kan förstå vad som motiverar dem i deras val.
  • nihka
    Anonym (....) skrev 2023-10-15 13:51:33 följande:
    Och du skrev att man inte ska lägga sig i. 
    Du vill skapa regler kring vem som ska få knulla och hur mycket. DET är att lägga sig i andras sexliv. Ingen här lägger sig i ditt sexliv. Knulla på allt du orkar. Ingen bryr sig så länge du hittar nån frivillig.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?