![nihka](/avatar/thumb/nihka/cca01b2770a4c1f00d06776c1ac5dbb2.jpg)
-
Nej, de som får många matchningar får välja och vraka och du blir utan. Det blir aldrig "din tur" att synas mer. Det får du ordna med själv. Det finns ju anledningar till att ingen väljer dig och då ska andra inte tvångsmatas med dig.Anonym (hej) skrev 2023-08-26 18:37:56 följande:Det är ingen som tvingas in i någon grupp eller blir fast i en hierarki. Alla får chansen att få matchningar och när någon sitter på många matchningar är det de övrigas tur att synas mer.
-
Han höll ju inte med dig om överhuvudtaget någonting du sa. Han tyckte vi skulle bortse från dig och de misogyna och istället fokusera på ensamma män som inte är misogyna eftersom han trodde att prat om misogyna skulle reflektera dåligt på hans icke-misogyna kompisar och försämra deras chanser hos kvinnor.Anonym (hej) skrev 2023-08-26 18:49:41 följande:Anonym (Fol) hade tidigare varit en sån man och han verkade inte överdrivet negativt inställd till mig, så jag tror inte att det skulle bli en stor diskussion med dessa män.
Nej, jag hycklar inte. Jag har hela tiden sagt att det är samhällets ansvar och inte den enskilda individens ansvar.
Som om kvinnor inte skulle märka skillnaden själva *suck*
Nej, ditt sexliv är inte samhällets ansvar. Ditt sexliv är ditt ansvar. -
Jo, det var väl kyrkan som såg till att om en rik och inflytelserik man eller dennes son eller egentligen precis vem som helst som byfånen, våldtog husets piga kastades hon ut så fort det började synas och hon ta hand om skammen och oäktingen själv medan livet rullade på som vanligt för våldtäktsmannen. Den ordningen gillar väl du kan jag tänka mig.Anonym (hej) skrev 2023-08-26 18:51:58 följande:Nej, det måste inte alls vara så. Under vår tusenåriga kristna historia har kyrkan alltid genom regleringar sett till att sex/relationer fördelas på ett rättvist sätt. Du har väl dock ingen respekt för religionen heller kan jag tänka mig.
-
Anonym (hej) skrev 2023-08-26 19:02:09 följande:Varför tycker du att det är rimligt att män fördelas och delas in i populära/odugliga? Hur reflekterar det synsättet att alla är lika mycket värda?
Om det är meningen att man ska ansträng sig för att få en partner. Varför är det bra att den genomsnittliga kvinnan inte behöver anstränga sig på dejtingappar för att få en partner?
I samhället är alla lika mycket värda. Samhället ser till att du exempelvis har rätt till vård på samma premisser som alla andra. Men människor emellan är inte alla lika mycket värda. Din mamma är viktigare för dig än en okänd persons mamma är för dig. Relationer och sex ligger inte under samhällets ansvar utan på ligger på individens ansvar och när andra individer väljer bort dig träder inte samhället in. Samhället försöker inte heller tvinga dig att bry dig alls eller mer om okänd persons mamma eftersom relationer är din privata angelägenhet. -
Hur vet du det?Anonym (....) skrev 2023-08-26 19:03:23 följande:Sex inom äktenskapet är mer rättvist.
-
Hur vet du det?Anonym (....) skrev 2023-08-26 19:04:46 följande:Finns kvinnor som inte behöver anstränga sig speciellt mycket
-
Absolut! Det vinnande laget får dela med sig av mål ifall de vinner med för stor målskillnad. Par med många barn får lämna över ett gäng ungar till barnlösa par. Personer med för många vänner får dem omfördelade till de som inte klarar av att skaffa egna.Anonym (hej) skrev 2023-08-26 19:13:40 följande:Överallt annars i samhället strävar vi efter en rättvis fördelning förutom när det gäller modern dejting.
Samhället fungerar precis som du vill att det ska fungera! -
Klart du tycker att kvinnor tilldelas Flash. Det går ju helt i linje med din syn att kvinnor inte är kapabla, nu inte ens till att ansvara för att välja man själv.Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-08-26 20:09:49 följande:
Det här med tilldelning. Ju mer man tänker på det ju vettigare verkar det. Jag har tidigare ställt mig neutral till att tilldelas, men nu börjar jag nog luta åt att det är en bra idé.
Som vanligt tar jag ett avstamp i hur verkligheten ser ut. Idag fungerar det så att en kvinna väljer fritt vem hon vill dejta (och såklart om hon öht vill dejta någon). När en kvinna har valt den ?bäste? mannen så är det absolut vanligaste scenariot att mannen tycker att kvinnan är ganska kass eller i bästa fall medelmåttig.
Kvinnan blir då påsatt och därefter dumpad. Och olycklig. Massor av kvinnor känner igen sig i detta scenariot. Inte ovanligt att detta repeteras flera gånger med flera olika män.
Kanske lovar hon sig själv att aldrig mer träffa en man. Hon blir bitter. På forumet omvandlas detta till "kvinnor klarar sig lika bra utan män, bla, bla..."
I ljuset av detta verklighetsscenario så framstår ju inte alls tilldelning som något dåligt alternativ och även bra för kvinnor.
-
"Verkligheten" - ett TV-program. Hahahaha!Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-08-27 13:55:22 följande:
Nä, såklart att "ingen" känner igen sig i det scenario jag ritar upp. Ingen kvinna i hela världen skulle acceptera att få en man tilldelad, eller hur?
Men hur är det i verkligheten , dvs utanför den konstgjorda feminist miljön här i denna tråden?
Hur många kvinnor är det då som vill få en man tilldelad av staten i verkligheten?
Ta t.ex. TV-serien "Gift vid första ögonkastet" där själva idén är att staten (representerat av SVT) tilldelar kvinnan en man (och tvärtom). Självklart är syftet ur SVTs synvinkel att få höga tittarsiffror, men det saknar ju betydelse för resonemanget som sådant.
Det som är intressant att många kvinnor har anmält intresse för att medverka och få en man tilldelad, att gifta sig med. Rekordmånga anmälde intresse för att medverka 2022. Trots tevekameror har tusentals kvinnor anmält sig. Jag uppskattar att hundratusentals kvinnor hade anmält om dom hade sluppit själva Teve-medverkan.
Om vi pratar tittare av programmet är det miljontals. Min gissning : minst 70% kvinnor.
Så självklart finns det intresse från kvinnor på frivillig basis få en man tilldelad. Det är absolut inte fråga om att tvinga någon kvinna (eller man) till detta, inte heller böter eller likn. Det behövs inte.
Vad märkligt, hur det som står här i tråden skiljer sig från verkligheten. Ni som vill ge sken av att ni representerar ?Alla? kvinnor.
Och sen dina uppskattningar Hahahahahaha!
Det finns även TV-program där människor lever nakna i naturen och om de slapp TV-kameror skulle hundratusentals kvinnor yra runt planlöst i de svenska skogarna. Det är bara att gå ut och hugga en av dem vid håret och släpa hem Flash! -
Tror också det ofta är lite samma människor som valsar runt med sina anmälningar i många av dessa program.Anonym (Perka) skrev 2023-08-27 13:57:54 följande:Jag tror tvärtom, att det är tv-kamerorna och 15 minutes of fame som lockar, och man gör sånt man inte gjort annars.
Det är en viss typ av människor, män OCH kvinnor som vill vara med i dokusåpor.