Inlägg från: Anonym (Cloffe) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Cloffe)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (hej) skrev 2023-08-26 19:26:09 följande:
    Det värsta som kan hända säger du är att kvinnor väljer att leva ensamma i celibat istället. Idag lever många män redan i en sån tillvaro, så jag förstår inte hur det kan vara ett skräckscenario om du samtidigt tycker att män ska acceptera att ha det så.
    Kvinnor väljer att leva ensamma idag redan. Jag antar att dom gör det för att de inte vill riskera ge sig i lag med en misogyn man som ser dom som objekt. Dom verkar inte skylla ifrån sig eller föreslå fascistiska idéer som styr upp sånt dock. Om kvinnor kan acceptera det, varför kan inte du göra det då?
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-08-26 20:09:49 följande:

Det här med tilldelning.  Ju mer man tänker på det ju vettigare verkar det. Jag har tidigare ställt mig neutral till att tilldelas, men nu börjar jag nog luta åt att det är en bra idé.

Som vanligt tar jag ett avstamp i hur verkligheten ser ut. Idag fungerar det så att en kvinna väljer fritt vem hon vill dejta (och såklart om hon öht vill dejta någon). När en kvinna har valt den ?bäste? mannen så är det absolut vanligaste scenariot att mannen tycker att kvinnan är ganska kass eller i bästa fall medelmåttig. 

Kvinnan blir då påsatt och därefter dumpad. Och olycklig. Massor av kvinnor känner igen sig i detta scenariot. Inte ovanligt att detta repeteras flera gånger med flera olika män.

Kanske lovar hon sig själv att aldrig mer träffa en man. Hon blir bitter. På forumet omvandlas detta till  "kvinnor klarar sig lika bra utan män, bla, bla..."

I ljuset av detta verklighetsscenario så framstår ju inte alls tilldelning som något dåligt alternativ och även bra för kvinnor.

Du är obehaglig. Ytterligare en till som vill att partnerskap ska fördelas.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-08-26 20:35:00 följande:
    Du menar att du föredrar att din dotter drabbas av 
    påsättning/dumpning/olycklighet/bitterhet i repeat, så länge hon har valet själv?

Ja, alla är vi olika.
    Tror det är ingen (förutom du då) som skulle vilja att ens dotter blev tilldelad en man som hon inte valt själv.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-08-27 13:55:22 följande:

Nä, såklart att "ingen" känner igen sig i det scenario jag ritar upp.  Ingen kvinna i hela världen skulle acceptera att få en man tilldelad, eller hur? 

Men hur är det i verkligheten , dvs utanför den konstgjorda feminist miljön här i denna tråden?

Hur många kvinnor är det då som vill få en man tilldelad av staten i verkligheten?

Ta t.ex. TV-serien "Gift vid första ögonkastet" där själva idén är att staten (representerat av SVT) tilldelar kvinnan en man (och tvärtom). Självklart är syftet ur SVTs synvinkel att få höga tittarsiffror, men det saknar ju betydelse för resonemanget som sådant.

Det som är intressant att många kvinnor har anmält intresse för att medverka och få en man tilldelad, att gifta sig med. Rekordmånga anmälde intresse för att medverka  2022.  Trots tevekameror har tusentals kvinnor anmält sig.  Jag uppskattar att hundratusentals kvinnor hade anmält om dom hade sluppit själva  Teve-medverkan. 
    Om vi pratar tittare av programmet är det miljontals. Min gissning : minst 70% kvinnor.

Så självklart finns det intresse från kvinnor på frivillig basis få en man tilldelad. Det är absolut inte fråga om att tvinga någon kvinna (eller man) till detta, inte heller böter eller likn. Det behövs inte.

Vad märkligt, hur det som står här i tråden skiljer sig från verkligheten. Ni som vill ge sken av att ni representerar ?Alla? kvinnor.

Gift vid första ögonkastet ser jag som en tv serie, inget annat. Ingen kvinnlig deltagare skulle stanna hos en misogyn man. Kvinnor vill inte bli tilldelade en man. Oddsen att det är ett lyckad matchning ökar om hon får säga sitt. Du presenterar en incel dystopi. Sen kan man fråga sig vad för slags "feminism" det finns i d n här tråden. Vad är det som gör att du fått för dig att folks åsikter är "feministiska" är en feministisk åsikt med andra ord att kvinnor vill kunna bestämma partner själv?

Du använder bara familjelivs-skällsordet "feminist" som just det, ett skällsord för kvinnor och andra som inte tycker som du. bebis.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-08-27 16:38:19 följande:

TS,

Vi har idag resonerat oss fram till att det är FULLT möjligt för staten att tilldela kvinnor till män (och tvärtom).

Det sker redan idag i liten skala i teve-serien som nämnts.

Alla mothugg som du får att det inte är möjligt att tilldela har härmed bevisats som felaktiga, eftersom det redan sker.

Självfallet kommer det att finnas individer som inte vill detta och då får man respektera detta. Alternativt får man tvinga folk till detta. Personligen är jag tveksam till att tvinga människor till en sådan sak.

Skall staten verkligen ägna sig åt att tilldela människor och relationer?

Tydligen tycker staten (SVT) att det är okey och inte moraliskt tvivelaktigt eller att det är koppleri. Det är enligt staten okey att använda skattepengar till att tilldela människor inom ramen för dokusåpa.

Mitt personliga svar är kanske, absolut värt att undersöka. 

Du kan ju undersöka det genom att anmäla dig som en tilldelad partner på valfri dejtsida.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-08-27 21:10:15 följande:
    Det kanske dessa Incels har gjort också, vem vet. 
    Men SVT kan bara ta emot 5-6 personer av resp. kön.

Jag ser heller inte att misogyn skulle vara ett permanent tillstånd. 
    De psykologer, sexologer som staten uppenbarligen har som resurser kan då minimera misogyniteten innan giftemålet. 

Skulle du vilja bli tilldelad någon som du aldrig träffat förut? Varför har du fått för dig att tv-serien reflekterar verkligheten? Frivilligheten du pratar om kan efterliknas "frivilligheten" där (...) vill att kvinnor ska ta en nyuppkommen drog som gör dom sexuellt villiga hela tiden. Ingen jävla frivillighet med andra ord. Ingen skulle anmäla sig till sånt.

Varför kan inte män som är misogyna ta itu med sånt oavsett om de planerar att skaffa flickvän eller inte? 

• Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-28 17:09:21 följande:
    Är att ha sex jämförbart med att spela i elitserien? Tycker du att bara en begränsad elit av män ska få ha sex och resten ska vara utan?
    Jag är trött på alla jävla omskrivningar och liknelser. Men vi kan väl säga så här: är du inte med i matchen så får du inte spela. Så enkelt är det.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-28 17:16:25 följande:
    Den handlar om flera olika saker, men det är inte en klassisk vänsterlåt. Låten har blivit avskydd av den progressiva vänstern i USA.

Han sjunger om att folk försöker kontrollera hans tankar/åsikter och det är samma som ni gör i den här tråden. En stor del av män upplever att de inte får tänka som de vill i dagens samhälle och samtidigt bli respekterade för det.
    Du är helt ute och seglar om du på riktigt tycker att folk ska välkomna dina fascistiska, radikala, extrema samhällsomvälvningar. Du är det eviga offret. Jag vill påstå att de du utsätter för dina idéer är de verkliga offren.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-28 17:28:39 följande:
    Det där är en myt att män hade rösträtt långt före kvinnor. Allmän rösträtt för män infördes i Sverige år 1911 och för kvinnor år 1921. Det var bara under 10 år som män fick rösta, men inte kvinnor. Före dess var män lika maktlösa politiskt som kvinnor.

Jag kan hålla med om att vi förut hade en världsbild som värderade män högre än kvinnor och det var fel. Frågan är varför vi idag ska ha en världsbild som i hög utsträckning värderar kvinnor mer än män? Den här tråden är ju ett exempel på det.

Om man tar upp kvinnors problem så ska samhället självklart gripa in och göra något åt problemen genom olika stöd och regleringar. Men om man tar upp mäns problem då är man en mansgris som ska hålla tyst och inget ska hända alls. Varför kan vi inte värdera män och kvinnor lika mycket istället?
    Hur värderas kvinnor högre än män? Och vad i tråden är exempel på det? Så vitt jag kan se så betraktar du endast kvinnor som resurser som andra män ska "dela med sig av" 
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-28 17:44:21 följande:
    Fast om de personerna inte håller med om det så är det orättvist att du väljer att inte respektera dem för deras åsikter pga en stämpel som du själv sätter på dem.

I USA anklagas alla republikaner, halva befolkningen, för att vara misogyna rasister och det är detta som skapar den farliga polariseringen.
    Jösses vad du hittar på saker. Det är ingen som klassificerar alla republikaner som misogyna rasister. Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?