Inlägg från: Anonym (Incel slem) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Incel slem)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (....) skrev 2023-08-24 19:13:29 följande:
    Jag sa bara att det är mer rättvist
    Vad är mer rättvist? hur är det orättvist att alla människor har möjlighet att välja vad man attraheras av? Du har dina preferenser, jag har mina. Det är rättvist.

hur blir det rättvist om du får ha preferenser men ingen annan? återigen är inte preferenser detsamma som att man är garanterad varken dejt eller lagligt sex med samtycke
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (....) skrev 2023-08-24 19:16:13 följande:
    Det var inte jag som började göra en jämförelse med dejtingmarknaden och arbetsmarknaden ä. 
    Jag sa min version vad jag tycker om det. 
    Finns det något som är bra och som duger för dig? Eller är allt i samhället orättvist?
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (....) skrev 2023-08-24 19:19:42 följande:
    Om det inte går att jämföra så skulle ni inte gjort det först. 
    Jämföra vad med vad? Vad menar du?

vad är det du är missnöjd på?
    är du missnöjd med att kvinnor säger nej till dig?
    är du missnöjd med att kvinnor kan och får säga nej till dig, att det är lagligt?
    är du missnöjd med att andra män har ett sexliv?
    är du missnöjd med ditt eget sexliv?

vad är du missnöjd på? om du är hungrig, vad gör du då? Du lagar väl mat? och handlar mat för att kunna laga mat? Eller får du allt sånt serverat? det är samma med vänskap och kärlek. det kommer inte serverat. och du måste göra saker för att få det. Staten har ingen plikt att förse dig med varken vänskap eller kärlek.
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (....) skrev 2023-08-24 19:24:41 följande:
    Om det är fel att jämföra arbetsmarknaden med dejtingmarknaden så skulle ni inte gjort det först. 
    Och sedan anklagar ni mig. 
    Jag har inte jämfört. ingen annan heller. Kan du läsa vad som står?

resonemanget är att man måste göra något för att kunna vinna något. Vill du ha ett jobb måste du söka jobbet, och kanske ha relevant utbildning. Men är det många sökande till samma jobb så kan inte alla bli anställda, då blir det en av alla sökande.

samma med dejting, du måste bete dig civiliserat. Vara trevlig, kanske borsta tänderna och klippa dig. Ta av offerkoftan. du kanske måste utbilda dig för att vidga din världsbild som just nu är väldigt smal. Gör du allt det så ökar du chansen för dejt. men det är återigen inte en garanti.
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (....) skrev 2023-08-24 19:27:25 följande:
    Du skrev det här. 
    Om vi som kvinnor kan välja mellan många män, varför skulle vi välja det sämsta valet? Om vi vill välja någon alls. Då väljer vi väl det som vi anser är bäst för oss?

samma som anställningsintervju, ett företag kanske intervjuar fem olika, men de kommer välja den kandidat som de anser är bäst. förstår du likheterna? det betyder inte att det är samma sak
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (....) skrev 2023-08-24 19:29:07 följande:
    Och då går det ju göra en jämförelse. 
    Jämförelse för utfallet och selekteringen ja. Arbetsgivaren väljer den de anser passar jobbet bäst, kvinnan väljer den man hon anser sig vara mest kompatibel med. Om hon överhuvudtaget väljer en man.

varför skulle man inte välja det bäst lämpade? jobbar kvinnor med gratis välgörenhet?
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (....) skrev 2023-08-24 19:30:12 följande:
    Du snackar om något som inte gäller alla redan. 
    Det gäller alla redan. Du har samma rätt som mig. eller på vilket sätt har du inte samma rätt? på vilket sätt har du negativ särbehandling gentemot en kvinna?
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (....) skrev 2023-08-24 19:34:29 följande:
    Det är inte övergrepp jag talar om. 
    I så fall så kan ni inte säga att jag ska ändra på mig eller ändra på mina val. 
    Ingen har bett dig ändra dina val. Precis som vi vill ha kvar våra val. Varför ska vi inte ha kvar våra val?
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (....) skrev 2023-08-24 20:06:13 följande:
    Ni gör ju en jämförelse mellan sex och arbete. 
    Det handlar mer då att ni inte håller med. 
    Det går att göra jämförelser utan att man tycker något är bra.
    Ingen gör jämförelse mellan sex och jobb. Vi förklarar för dig att urvalet och selektering sker på liknande premisser, att om man ska välja någon så väljer man den bästa. hur skulle det annars vara?

vi håller inte med om att dejting ska regleras. varför är det så svårt att läsa vad vi skriver? du hittar på egna jämförelser och analyser hela tiden och tror du ska lyckas överbevisa någon annan att du ska ha rätt till statligt reglerad dejting. Det har du inte. ingen annan heller.

på vilket sätt har du andra rättigheter än mig som kvinna? På vilket sätt är du särbehandlad negativt endast på grund av att du är man?
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (....) skrev 2023-08-24 20:20:57 följande:
    Och vad menar du? 
    Minns du detta inlägg:
    ANONYM (....) SKREV 2023-08-24 19:33:40 FÖLJANDE:
    Det handlar inte om att du vill att alla personer ska ha samma valfrihet 

vad menar du med samma valfrihet? Vi har samma valfrihet idag. Vad vill du ändra på? Vem/vilka ska påverkas negativt?
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?