• Anonym (Jadu)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (hej) skrev 2023-07-17 22:54:49 följande:
    Det jag vill komma till är förväntningarna på män när det kommer till att ha rätt personlighetsdrag har blivit orimliga. Förmodligen har detta förvärrats i samband med att valmöjligheterna i onliine-datingen har ökat.

Jag lägger inte skulden på någon, men uppmanar kvinnor att tänka igenom hur det känns för män att bli dömda för saker som de inte kan påverka. Ungefär som kvinnor är rädda för att bli dömda för deras utseenden och drabbas av anorexia osv. Granska inte män och deras liv i detalj innan ni ger de chansen, utan låt de bevisa att de duger. Leta inte efter den perfekta mannen.

Man kan väl ha en åsikt om andra incels också. De finns och de påverkar samhället.
    Är det orimligt att vilja ha en man med humor som är intelligent, omtänksam och kan föra sig i sociala sammanhang? Hur är det med hygien? Får man ha som krav att mannen sköter sin hygien? Vad är dessa orimliga förväntningar egentligen? Vad är det som är så ouppnåeligt som kvinnor kräver?

Du lägger inte skulden på någon.....Du vill bara uppmana kvinnor att göra som du vill när dom träffar män. 
  • Anonym (Jadu)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-17 23:36:55 följande:
    Det låter fint när du beskriver det så, men i verkligheten så räcker inte de egenskaper som du tar upp här. En man måste ha mer än så. Framförallt självsäkerhet och status. Det har man inte lika stort inflytande över själv som sin hygien eller om man är omtänksam.

Lägger du skulden på män för att tjejer drabbas av anorexia? Antagligen inte. Det betyder inte att män borde bete sig hur de vill och "inte acceptera" fulhet.
    Skitsnack, det räcker gott och väl. Det räcker för mig väldigt många andra. Jag känner definitivt ingen kvinna som går igång på status. Alla mina väninnor är tillsammans med helt vanliga män, med vanliga jobb som inte heller går igång på status. Vi lever helt vanliga svenssonliv. Sen vet jag inte vad du menar med självsäkerhet. I min vänskapskrets är kvinnorna mer självsäkra än männen. Få vanliga kvinnor vill ha en gapande Andrew Tate i en ful sportbil. 

Sen om du inbillar dig att tjejer får anorexi pga av män så är du helt ute och cyklar. Det är väldigt mycket mer komplext än så. Jag anser definitivt inte att män som inte tänder på feta kvinnor ska bli tillsammans med feta kvinnor för att vara snäll. Vill en fet kvinna ha en man som gillar smala kvinnor så får hon helt enkelt gå ner i vikt. 
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Jadu)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-18 15:49:36 följande:
    Tror du verkligen på att de hellre är själva hela livet om de inte får de män som de vill? Jag tror att det är struntprat och härskartekniker, för de har aldrig behövt testa det på riktigt.

Ingen person ska tvingas till något, men vi måste hitta ett sätt att minska valmöjligheterna för kvinnor som är för stora idag. Före preventivmedel och datingappar hade kvinnor mycket färre valmöjligheter än idag och fick acceptera de män som fanns i deras närhet. Ungefär som incels idag. Preventivmedel utjämnade spelplanen mellan könen, men datingappar har gett kvinnor ett för stort övertag.

Jag tror att det behövs lagstiftning för att skapa mer jämställdhet, som med föräldraförsäkringen. Inget tvång, men färre valmöjligheter.
    Och där visade du upp precis hur rubbad syn du har på kvinnor, sex och relationer. 

Ja, det finns många kvinnor som lever ensamma och sexlösa för att dom inte hittar någon man som lever upp till deras förväntningar. Varför skulle man ha en relation med någon man varken tycker om eller attraheras av? Vad i ens liv skulle bli bättre eller ens bra av det? 

Och varför i hela helvete skulle man beblanda sig med en man som vill inskränka ens valmöjligheter och rättigheter? Ge mig en enda bra anledning att som kvinna nedlåta sig till något dyligt, särskilt då den stora majoriteten av män inte vill ta ifrån kvinnor deras valmöjligheter eller rättigheter? Nä du, så mycket har INGEN man att erbjuda att man går med på något dylikt. 

Det du skriver är så fruktansvärt obehagligt att man saknar ord. Men vet du vad, det finns alternativ för dig i alla fall. Trots att det är 2023 så finns det fortfarande en hel del länder där tankegångar som dina fortfarande existerar och tyvärr tillhör normen. Ta och flytta till ett av dessa länder. Där kan du även tvinga på din kvinna burka, vägra låta henne lämna hemmet själv, knulla henne mot hennes vilja eller ge henne en käftsmäll om hon inte lyder. Dina döttrar kan du sälja eller tvinga dom att gifta sig med deras 50 åriga kusin när de är 10 år gamla. 
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Jadu)
    Anonym (Maria) skrev 2023-07-18 17:51:58 följande:
    Men att andra inte får knulla med just mig är väl ändå mitt ansvar då det var mitt val att avvisa dem. Mitt val mitt ansvar.
    Att ha ansvar för något betyder att det är något man MÅSTE göra. Tex är det ditt ansvar att betala dina räkningar, ta hand om dina barn eller vara nykter när du kör bil. 

Att avvisa någon som vill knulla med dig som du inte vill knulla med är din rättighet. Det har inget med ansvar att göra. 

Googla orden ansvar och rättighet så kanske det klarnar.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Jadu)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-07-18 18:54:02 följande:
    Varför hittar du på saker? Jag har aldrig sagt att människor som inte har sex är dåliga?

Du tror att dina åsikter inte märks. Jag kan berätta att även jag (som man) nosade upp dina misogyna åsikter efter några få inlägg. Kvinnor har bättre perception för sånt dessutom. Att du inte tror det märks är ganska naivt. I början så var det till och med uppenbart att du föraktade kvinnor iom dina uttryck om att incels känner sig värdelösa gentemot kvinnor. Du försökte hålla föraktet nere och föra en "teknisk" diskussion, men allt var solklart väldigt tidigt.

Du är ganska obehaglig då du vill få till en lagstiftning som begränsar kvinnor fria val. Du ser kvinnor som en homogen massa, är avundsjuk, missunnsam, allt är orättvist. Incels bör inte ha kvinnliga vänner för i din värld så kan han känna sig avvisad i så fall, vilket innebär att du ser kvinnor som enbart vandrande vaginor.

lägg benen på ryggen kvinnor.
    Ganska obehaglig är en underdrift i den här tråden. Män som honom behöver inte ens en varning, han har orden: obehaglig man, tatuerat i pannan, men han kan inte se det själv i spegeln, vilket är obegripligt för övriga. 
  • Anonym (Jadu)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-18 19:06:15 följande:
    De måste vara hemma om de inte vill gå måste om pengar till familjen, alltså kan de inte välja att lämna över månaderna till mamman. En begränsning.

Man kan införa särskilda algoritmer i dejtingappar som gör att de män som får flest matchningar inte visas lika ofta för kvinnor. Ju fler matchningar du får, desto mer osynlig blir du. Det är ett exempel och det finns säkert flera.
    Vad skulle hindra kvinnor från att avregistrera sig på appar som dikterar vilka män som visas eller inte? Jag skulle aldrig vara med i en sån app i alla fall. Mer attraktiva män skulle nog inte heller vilja betala för en app med algoritmer som gör dom osynliga heller. På samma sätt som ingen skulle betala för en underhållningsapp med algoritmer som bara ger filmer med dåligt betyg att välja på. Då läser jag hellre en bok istället för att titta på en dålig film. 
  • Anonym (Jadu)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-18 19:15:16 följande:
    Det hade också varit syftet att få folk att sluta använda dem.
    Ok, och det skulle leda till att du får knulla. Jag undrar hur det skulle gå till? Varför skulle du bli vald om det inte fanns några dejtingsidor? 
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?