• Anonym (Jadu)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (....) skrev 2023-07-13 19:31:09 följande:
    Kvinnor har svårt att acceptera när de har det sämre än männen. 
    JAG har bara problem med män som hatar kvinnor trots att det enda de vill är att få sticka sin pitt i en. 

Övriga män har jag absolut inga problem med, du vet majoriteten av alla män...den där stora gruppen av normala män. 
  • Anonym (Jadu)
    Anonym (....) skrev 2023-07-13 19:38:07 följande:
    Det blir svårt för dig att neka såna män för orsaken som du tar upp. 
    Oftast är man anonym på internet när man skriver sånt. 
    Du är nog den siste som lyckas lura någon irl. Särskilt inte om du använder samma skruvade meningsuppbyggnad och felande associationer som du gör här när du pratar. 
  • Anonym (Jadu)
    Anonym (....) skrev 2023-07-13 20:02:03 följande:

Ni säger ju också att de är skyldiga något utan att erbjuda något i motprestation. 
    Det ni säger är allstå inte bara att de är skyldiga att arbeta på sig. 

Vad är då incels motsvarighet att de ska få säga att andra är skyldiga de något? 

Du har lite svårt med läsförståelsen va? 

Med att erbjuda något menas att ha något som attraherar. För min del handlar det om humor, intelligens, ett ordnat liv, bra hygien mm. Varför skulle jag vilja vara med någon som inte tilltalar mig? Precis som jag inte förväntar mig att en man som inte finner mig tilltalande ska tvingas vara med mig. 

Du behöver verkligen jobba på din ordförståelse och lära dig läsa av nyanser. Du snackar om lagar och förordningar på ett helt vrickat sätt. Vi har inga lagar som säger att någon oavsett kön har rätt till relationer på något sätt. Du framstår som ett UFO som bara sett människor på vykort. Har du ens en vän eller något socialt sammanhang över? Om inte, varför? Vad är det som går fel? Har du förmågan att analysera dig själv och dina misslyckanden? Om du har en diagnos kanske det finns chans till habilitering. Du kanske kan få hjälp att förstå hur mänskliga relationer fungerar och vad som förväntas av en för att kunna ha fungerande relationer. Ditt sätt att se på saken är så otroligt udda och felaktig att det är svårt att greppa. Som sagt som att du precis landat på jorden och kommer från en planet där inget socialt samspel existerar över. 

Kan man inte attrahera andra människor så kommer ingen att bli attraherad och man kan aldrig kräva relationer av andra. Människor träffas. En del fattar tycke för varandra andra gör det inte. Det har inget med lagar och rättvisa att göra. Du har ingen rätt till någon som inte attraheras av dig. Att ens behöva förklara detta är helt absurt. 
  • Anonym (Jadu)
    Anonym (Palle) skrev 2023-07-13 20:23:17 följande:

Incels, oavsett anledning till att dom är det, berövas något dom gärna vill ha i livet. Därför blir dom bittra och frustrerade. Lite som en kvinna som vill bilda familj och inser att hon inte kan få barn.

Man berövas det man vill ha ut av livet och det är tufft att inse.

Sen är det synd att det riktas ett sådant hat mot incels, det gör dom ju bara än mer hatiska mot världen och i synnerligt kvinnor.  

Som en mobbad unge i skolan som vill ge igen.

Hur många sterila kvinnor sitter på nätet och tycker att män ska våldtas och tas ifrån sina rättigheter för att de inte lyckas bli gravida? Sitter sterila kvinnor och skyller sin barnlöshet på halva jordens befolkning? 

Det är som att incels inbillar sig att de är de enda som upplevt orättvisor och blivit berövade saker i sina liv. Så naiva, så självömkande. Ingens liv är utan svårigheter, tror man det är man otroligt självupptagen. 
  • Anonym (Jadu)
    Anonym (....) skrev 2023-07-13 20:34:50 följande:
    .Du skrev:  Du har ingen rätt till någon som inte attraheras av dig

Du menar egentligen att det kallas rättighet till något när du missgynnas av det. 
    Vad försöker du ens diskutera här? Förstod du ett enda ord av det jag skrev? Jag förstår inte ett ord av vad du just skrev nu. Du skriver och tänker fullständigt obegripligt. Vad har du för diagnos egentligen? 
  • Anonym (Jadu)
    Anonym (....) skrev 2023-07-13 20:36:23 följande:
    Ta några exempel på vad jag får säga är avtändande hos dig utan det kallas rättighet till sex?! 
    Varför kan du inte uttrycka dig begripligt i text? Pratar du på samma sätt?
  • Anonym (Jadu)
    Anonym (....) skrev 2023-07-13 20:39:17 följande:
    Att de är sterila behöver inte ha med män att göra utan kan bero på naturliga orsaker. 
    Det är inte för någon man nekar de sex eller ställer olika krav på kvinnor. 
    Nä, just det. Det har inte med män att göra. Precis som det inte har med kvinnor att göra om någon är avtändande. 

Alla bestämmer själv vilka de vill ha relationer och sex med. Det spelar ingen roll varför man väljer bort någon det avgör alla helt själva. 
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Jadu)
    Anonym (....) skrev 2023-07-13 20:46:01 följande:
    Jo det kan visst handla om kvinnor om något är avtändande. 
    Alla får tycka precis vad de vill är avtändande. Är det svårt att förstå? Ska vi lagstifta vad människor får tycka är avtändande?

Vad är ditt alternativ? Ska inte alla ha rätt att välja vilka människor de vill ha som vänner? Som partners? Vilka de vill ha sex med eller inte? 

Vad är det du inte får in i skallen. Relationer är aldrig ett tvång. Varken för män, kvinnor eller allt där i mellan. 
  • Anonym (Jadu)
    Anonym (....) skrev 2023-07-13 20:49:10 följande:
    Varför får du ställa olika krav men inte incelmännen. 
    Det är ju krav som du får tacka nej till. 
    Jag hindrar absolut ingen från att ställa vilka krav de vill. Men ingen kan kräva att någon tänker gå med på kraven. 

Vem ska bestämma vilka jag får tycka är attraktiva eller inte? Du? 
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?