Inlägg från: Anonym (Maria) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Maria)

Är incel något man förtjänar att vara?

EnAnonumius skrev 2023-10-07 02:49:10 följande:
    Och då är det väl tur att Smurfen aldrig hävdade att det var hans åsikt som du diskuterade heller.
    För är det något jag vet om Smurfen är att han ogillar att folk kommer med falska påståenden.
    Har själv fått ett och annat tjyvnyp av Smurfen på det området när jag har av misstag kommit med falskt påstående.

Han gör ingen smurf på folk på det området när det kommer till falska påståenden.
    Han skrev till mig någonting om vad som är hans åsikt, därför svarade jag att det är inget jag diskuterat, för att jag vet inte varför han skriver så till mig.
  • Anonym (Maria)
    EnAnonumius skrev 2023-10-07 03:05:44 följande:
    Nej och då ett råd i all välmening, när du inte klarar av att skilja på forskning och pseudoforskning så undvik att säga till folk att det är deras åsikter när de länkhänvisar till forskning alternativ pseudoforskning.

Fast jag kan säga så här, Smurfen när han gjort länkhänvisningar i denna tråden har länkat till legitima psykologer och psykologkliniker.
    Han skrev själv någonting om sin egen åsikt, därför svarade jag att jag inte diskuterat hans åsikt. Jag har inte sagt emot någon åsikt som han uttryckt.
  • Anonym (Maria)

Jag har inte kallat din åsikt för en fördom, det har jag inget intresse i att göra, jag vet inte ens vad din åsikt är?

ClumsySmurf skrev 2023-10-07 04:39:22 följande:
    Anonym (Maria) skrev 2023-10-07 03:20:46 följande:
    Han skrev själv någonting om sin egen åsikt, därför svarade jag att jag inte diskuterat hans åsikt. Jag har inte sagt emot någon åsikt som han uttryckt.
    Ja, det är min åsikt och den var ju inte särskilt intressant att diskutera den när jag skrev att jag hade den men det är kanske inte lika roligt när det blev svårare att kalla den för fördom.
  • Anonym (Maria)
    Hejhoppgummi skrev 2023-10-07 07:42:22 följande:
    spelar det ingen roll? Om du påstår något och vill bevisa ditt påstående så måste det faktiskt stå exakt samma. Annars är det din tolkning, vad är det som är så svårt med att det är din tolkning? Vet du vad ordet tolkning innebär och betyder? du anser ju att det är så fruktansvärt med grova antaganden, så varför gäller inte det även dig själv inkluderat?

Jag vill inte bevisa något, jag har redan sagt det var dumt att jag formulerade mig det om EXAKT så det där är vi redan förbi. Fruktansvärt är inget jag sagt däremot

• Anonym (Maria)
    EnAnonumius skrev 2023-10-07 05:46:36 följande:

För att han försvarade ju poängen med att incels inte söker hjälp som kommentar på dig.

Anonym (Maria) skrev 2023-10-07 03:20:46 följande:

Nej och då är det ju förträffligt bra att jag aldrig har hävdat att du har sagt emot någon av hans åsikter som han har uttryckt. Eller hur?
    Nej, men du skriver att jag ska undvika att säga att det är hans åsikt, av någon anledning. HAN skriver till mig något om sin åsikt, jag svarar då att jag har inte diskuterat din åsikt. Jag vet inte vad det skulle vara för fel med att säga åsikt när han själv nämner sin åsikt.
  • Anonym (Maria)
    EnAnonumius skrev 2023-10-07 10:02:39 följande:
    Nej det har jag aldrig gjort. Jag har aldrig skrivit att "du ska undvika att säga att det är hans åsikt".

Det jag faktiskt skriver är detta, jag citera mig själv från inlägg #725:

"Nej och då ett råd i all välmening, när du inte klarar av att skilja på forskning och pseudoforskning så undvik att säga till folk att det är deras åsikter när de länkhänvisar till forskning alternativ pseudoforskning."

(slut citat)

Nu har jag bevisat att du kommer med ett direkt falskt påstående med "ska undvika att säga att det är hans åsikter".

En fråga
    Är det naturligt för dig att lägga till ord (tillskriva åsikter) och/eller omskriva vad folk har skrivit när du blir ifrågasatt och eller inte får medhåll?
    Du uppmanade mig ju att undvika att säga att det är åsikt, men om någon själv drar upp någonting om sin åsikt så svarar jag att jag inte diskuterat någon åsikt om jag inte gjort det. Jag vet inte ens vad åsikten i fråga var.
  • Anonym (Maria)
    molly50 skrev 2023-10-07 11:06:30 följande:
    Spelar det någon roll om jag svarade på det direkt eller om jag gjorde det senare?
    Du har i alla fall fått en förklaring.
    Köper du den inte så kan jag inte göra något mer. 
    Ja, om du absolut inte påstått det så undrar jag varför du inte skrev det direkt, när jag svarar dig att du kan inte veta att incel inte sökt hjälp. Varför reagerar du inte direkt med att svara att du inte har påstått att incel inte sökt hjälp? Istället så fortsätter du resonemanget med att argumentera varför det skulle vara märkligt om incel sökt hjälp. Hur kan det komma sig? Varför svarade du inte istället att du inte påstått att incel inte sökt hjälp?
  • Anonym (Maria)
    molly50 skrev 2023-10-07 11:36:29 följande:
    Suck! Återigen,jag HAR svarat på det.
    Spelar det dig någon roll att jag inte svarade på det direkt istället för senare?

Och ännu en gång,kan vi släppa det här nu?
    Tråden handlar inte om mig och jag tycker det är respektlöst mot TS att spamma hans tråd genom en massa tjafs om vad jag har skrivit och inte.

Nej, du har inte svarat på det. Ja, det spelar roll, för om du ansåg att du inte påstått incel inte sökt hjälp så varför fortsatte du då argumentera med att det skulle vara märkligt om incel sökt hjälp. Om du inte alls påstod att incel inte sökt hjälp, varför skrev du inte istället det, när jag svarar dig att du kan ju inte veta att incel inte sökt hjälp? Hur kan det komma sig?

Nej tråden handlar inte om dig givetvis, men vad du skrivit i tråden är däremot relevant för diskussionen.

• Anonym (Maria)
    molly50 skrev 2023-10-07 12:16:18 följande:
    Jo,jag har förklarat för dig vad jag menade. Och flera andra har uppenbarligen förstått vad jag menade.
    Men inte du.
    Sen varför jag inte svarade på det direkt.vet jag ärligt talat inte.
    Men jag orkar helt enkelt inte tjafsa med dig då du fortsätter att leta fel i allt jag skriver i din strävan efter att få rätt.
    Och har så gjort i flera sidor nu.
    Så kan du snälla,släppa det här nu? Jag ber dig snällt.
    Du vet ärligt talat inte? Det förstår jag att du inte har något svar på, för om du inte påstått att incel inte sökt hjälp så verkar det ju konstigt att fortsätta argumentera i samma linje, du tycker det är märkligt om incel sökt hjälp, istället för att direkt svara att du inte har påstått det, på ett inlägg där jag skriver uttryckligen att du inte kan veta att incel inte sökt hjälp! Hur får du ihop det?

Skriver du i en tråd där vem som helst kan svara dig så får du ta att jag kommenterar och frågar om vad du skrivit. Jag bryr mig inte om vad du inte orkar, det är ditt eget val om du vill fortsätta diskutera eller släppa det.
  • Anonym (Maria)
    EnAnonumius skrev 2023-10-07 12:18:01 följande:

Du klankar ned på Molly50 över att hon "inte svarade direkt" över att du hade fel. Och drog det till orimliga proportioner, och hackar fortfarande om det.

Nu sitter du och gör samma sak som du anklagade Molly50 för att göra "inte svarade direkt".

Du hade hävdat att jag hade skrivit "ska undvika".. Fast ordet "ska" inte ens fans med i hela inlägget alls.

Nu försöker du att babbla bort, igen, dina misstag, fast denna gången emot mig.
    Jag skrev en fråga till dig.

Är det naturligt för dig att lägga till ord (tillskriva åsikter) och/eller omskriva vad folk har skrivit när du blir ifrågasatt och/eller inte får medhåll?

Nej, du skrev inte ordagrant att jag ska undvika det. Men du tyckte att jag borde undvika det, är det också fel formulerat av mig?

Jag syftade i vilket fall på det om att undvika att säga till folk att det är deras åsikt, och det kommer jag inte alls undvika, mitt svar kvarstår, jag har inte diskuterat hans åsikt, det var han själv som nämnde sin åsikt och därför svarade jag att jag har inte diskuterat hans åsikt, och jag vet fortfarande inte vad den åsikten är. 
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?