Inlägg från: Anonym (Maria) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Maria)

Är incel något man förtjänar att vara?

Hejhoppgummi skrev 2023-10-06 17:15:25 följande:
    Har du förstått? nej du har gjort en tolkning med grova antaganden
    Det är inte min egna tolkning utan hon har själv medgett att hon skrev det, men att hon menade någonting annat.
  • Anonym (Maria)
    Hejhoppgummi skrev 2023-10-06 17:16:41 följande:
    visa var det står att NÅGON säger att denne VET att en incel inte tar ansvar.
    Fast det jag skrev var att hon lade fram det som ett påstående, och att det var därför svarade jag att det kan ju inte du veta. Hon har själv medgett senare att hon inte vet det, så det var sant, hon kan inte veta det, precis vad jag skrev från början. 
  • Anonym (Maria)
    Hejhoppgummi skrev 2023-10-06 17:19:07 följande:

jasså? Var skrev hon att hon VISSTE och VET att incels inte tar ansvar?

Det har jag väl inte skrivit att hon skrivit. Hon gjorde ett påstående som hon faktiskt inte vet, och därför svarade jag som jag gjorde, det kan ju inte du veta.
  • Anonym (Maria)
    Hejhoppgummi skrev 2023-10-06 17:25:36 följande:
    Vad är ett påstående? och är ett påstående detsamma som fakta?

jag kan säga äpplen är godast. Det betyder inte att päron är äckliga, eller att äpplen faktiskt anses vara den godaste frukten av alla. eller hur? det är så påståenden fungerar. Man konstaterar något. Som att incels behöver ta ansvar; men det betyder inte att de inte redan gör det. Det är återigen din tolkning och din värdering av påståendet
    Fast hon skrev inte att incels behöver ta ansvar, hon skrev att inte incels tar ansvar för att söka hjälp och väntar på hjälpen och lyfter inte ett finger för det. Så jo det betyder faktiskt att hon påstår att de inte söker hjälp. Det finns inte utrymme för att tolka det inlägget på något annat sätt.
  • Anonym (Maria)
    Hejhoppgummi skrev 2023-10-06 17:26:28 följande:
    Men det står ju inte att incels INTE tar ansvar? utan att de behöver ta ansvar. Var står det att de INTE tar ansvar som du påstår???
    Jag har svarat på det flera gånger nu.
  • Anonym (Maria)

Att inte incel tar ansvar för att söka hjälp betyder just det, hon har SJÄLV medgett att hon skrivit det, men inte menat det. Att man sen lägger till att man kan inte sitta och vänta på hjälpen och inte själv vill lyfta ett finger självklart relevant för hela inlägget och åsyftar på vad man skrev i sammanhanget. Det finns inte utrymme för att tolka det inlägget på något annat sätt än att incel inte söker hjälp, och det har hon själv medgett att hon skrev, men att det i själva verket var menat som att det är hennes egen tolkning att incel inte söker hjälp.
    Och eftersom hon skrev det inlägget om att incel inte söker hjälp, därav mitt svar att det kan hon inte veta att de inte sökt hjälp, och det kvarstår fortfarande, hon vet inte det, oavsett vad hon menade.

Hejhoppgummi skrev 2023-10-06 17:54:55 följande:
    Och så ljugs det igen. Var i texten står det du säger? Var står det bokstavligen det du påstår? Att dessa bara sitter hemma och väntar utan att lyfta ett finger? Kan du visa det tack?

Mat och husrum är en sak.
    Men det går knappast att jämföra med att in incel tar ansvar för att söka hjälp för sitt eget mående.
    Det är helt och hållet hans eget ansvar.
    man kan inte bara sitta och vänta på att hjälpen ska komma till en om man själv inte vill lyfta ett finger för att göra något
  • Anonym (Maria)
    Hejhoppgummi skrev 2023-10-06 18:23:33 följande:
    och var står det du påstår? Var står det i inlägget att en incel INTE tar ansvar? Var i inlägget står det i inlägget en incel BARA sitter hemma utan att lyfta ett finger?

var i inlägger står det att en incel INTE söker hjälp?
    Jag har svarat dig på det flera gånger nu, och jag har väl inte skrivit att det står bara? Oavsett så kvarstår mitt svar, att hon kunde inte veta det, att de inte sökt hjälp, hon svarade mig då varför hon anser det skulle vara märkligt om de faktiskt har sökt hjälp, så jo det framgår även i och med hennes följdsvar med all önskvärd tydlighet att hon har påstått att incels inte sökt hjälp, hon fortsätter ju till synes att argumentera för det. 
  • Anonym (Maria)
    EnAnonumius skrev 2023-10-06 19:35:30 följande:
    Sedan när har du tolkningsföreträde över original skribenten av ett inlägg?

Jag tolkade inte Mollys50 inlägg på det sättet.  Jag tolkade på det sättet hon avsåg och förmedlade till dig också.
    Fast det är var som faktiskt står, har inget med tolkningsföreträde att göra. Och hon svarar mig dessutom sen på ett sätt som till synes försvarar poängen att incel inte sökt hjälp. Vilket hon fortsätter argumentera om. TILL SLUT så tillstår hon att hon inte menat så. Varför inte skriva det från början i så fall?
  • Anonym (Maria)
    EnAnonumius skrev 2023-10-06 19:51:43 följande:
    Nej du har inte förstått.. Då hade ju knappast Molly50 fått förklara för dig upprepat att du har förstått fel. Svårare e3n så är det inte.

Och får man påtalat minst en gång att man tolkat fel, är det klädsamt i det get att fråga vad som avsågs då från början. Men det valde inte du att göra utan du försöker påtvinga skribenten, via tjat, i stället att erkänna något som denne inte kan erkänna för det var inte så hen skrev.
    Fast jag har inte påstått någonting om vad hon avsåg eller menade eller tänkte. Jag har förklarat vad jag svarade på, och vad som stod i det inlägget.
  • Anonym (Maria)
    EnAnonumius skrev 2023-10-06 20:06:54 följande:
    Där plockar du russinen ur kakan.
    Ja hon sa att hon inte vet detta. Då alla kan läsa som deltar i diskussionen i denna tråden.-

Men det du så duktig duckar för,i ditt svar här, är att hon i samma inlägg förklara för dig (igen) att du hade ändå tolkat hennes andra inlägg FEL..
    Varför utelämnar du det i svaret här till Hejhoppgummi?

Det verkar vara på sin plats att förklara det för dig att du aldrig får glömma att andra kan läsa. 
    Eftersom det visar att hon faktiskt skrivit det, men hon har i efterhand tillstått att hennes påstående var menat att visa hennes tolkning, inte menat som ett påstående. Men det var ett påstående som jag faktiskt svarade på när jag skrev att det kan du inte veta.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?