• nihka

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Palle) skrev 2023-08-12 15:35:27 följande:
    Som sagt, vi är inte kompatibla åsiktsmässigt eller diskussionsmässigt. Ha en bra dag.
    Likt de män som har anammat incelkulturen anser du att en konstruktiv diskussion är när någon håller med dig.

Jag skiter fullständigt i hur din dag blir, det är ditt ansvar att göra den bra eller att den blev dålig.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-12 15:33:40 följande:
    Vad mer kan samhället göra som inte erbjuds? Fri utbildning? Tillgång till psykologer. kuratorer, etc. Vi har till och med biblioteket där man kan läsa böcker gratis. Har du hört något så galet va?
    Bemöta incelkulturens yttringar som sig bör. På sina ljusskygga sajter får de medhåll. Utanför det uppkopplade pojkrummet där vi andra rör oss hjälper det med inget medhåll eftersom den sneda synen behöver balanseras upp. Även kallat reality check. Det ska sedan trummas in som den reklam de har fått för sin sneda syn.
    *taramtaramtaramtaram*
  • nihka
    Anonym (Palle) skrev 2023-08-12 15:43:45 följande:
    Det har arbetats massor i samhället kring just rasism som du tar upp. Det var ett bra exempel.

Även jag har haft diskussioner med rasister ibland, jag har då ibland gått in djupare i ämnet och stått upp för vad jag tycker. Jag har inte direkt projekterat allt mitt hat på dessa personer, vilket då givetvis omöjliggör ett samtal överhuvudtaget.

Förstår du vad jag menar.

Det är så svartvitt för Er, bara för att jag inte direkt visar min avsky för en viss gruppering, så daltar jag, eller rent av tycker som dom. Det är som att några av er kör med devisen att är du inte med oss, så är du mot oss!
    Det är ingen som visar någon avsky mot något mer än det som är avskyvärt. Den som skippar de kvinnoföraktande kommentarerna och de kvinnoföraktande "lösningarna" på sin sexlöshet möter naturligtvis ingen avsky.

Det är ju du som låtsas att alla män som inte har sex är hatade. Till och med män som inte har sex och som inte klandrar andra talar om detta för dig men du vägrar ta in det.
  • nihka
    Anonym (Palle) skrev 2023-08-12 15:46:12 följande:
    Jag låter den inte stå oemotsagd. Jag kompletterar med att hat föder mer hat och att en konstruktiv diskussion och hitta lösningar är bättre än att blint hata alla som tycker på ett visst sätt.
    Har du alltid upplevt det som hat när någon säger emot dig?

I en konstruktiv diskussion kan man inte fjanta runt och tala om för en misogyn att man förstår honom och hans önskan om att alla andra ska ändra attityd mot honom.
  • nihka
    Anonym (hej) skrev 2023-08-12 16:15:16 följande:
    Du gläds åt och tycker att det är bra att många män inte får ha sex och sen säger du att det är försvarare av incels som sprider förakt. Det är en åsikt man kan ha, men det är en väldigt orättvis syn att någon förtjänar att ha sämre förutsättningar pga faktorer som personen inte kan påverka själv som kön.

De sexlösa som inte ser det som ett samhällsproblem bryr du dig inte ett dugg om heller. Det är bara en illusion. Du struntar fullständigt i dem.
    Jag gläds verkligen inte utan konstaterar krasst att som man bäddar får man ligga.

Det handlar inte om kön för då skulle alla av samma kön "drabbas" av sexlöshet, vilket inte är fallet.

Det finns alltid en orsak till att man inte lyckas attrahera någon och den orsaken finns alltid hos individen. Det är inte staten, inte mamma och inte någon random kvinna som ska fixa det. Utan du.
  • nihka
    Anonym (hej) skrev 2023-08-12 16:30:34 följande:
    Hade du skällt på honom om han hade klagat på att det är lönlöst att använda dejtingappar som man? Hade du sagt att det går visst, titta på mig eller något sånt?

Bara för att man säger att det nuvarande relativt nya dejting-systemet är riggat till mäns nackdel och behöver styras upp gör det inte någon till kvinnohatare. Ingen har vad jag vet sagt att det är kvinnors fel att det har blivit så.
    Jag har tidigare länkat till statistik som visar att 90% träffar sin partner på annat sätt än genom dejtingappar.

Styr upp dig själv och använd andra metoder om de du använder inte fungerar för dig.
  • nihka
    Anonym (hej) skrev 2023-08-12 16:33:55 följande:
    Var det inte du som jämförde incels med "rasisterna"?

Den retorik som ni använder är så urvattnad och genomskinlig. Allt går ut på att undvika sakfrågan och stämpla en viss åsikt som ovärdig att ens framföras.
    Fast nu har ju du facit och det är att du inte får tag på nån. Det folk skriver här är ju inte orsaken till det utan det är ju du.

Fast jag förstår att dessa sanningar svider. Här får du ju svart på vitt på hur andra upplever dina åsikter och du gör allt för att skjuta ifrån dig att de åsikter du får kritik för här är de åsikter som stöter bort kvinnor.

Nånstans inom dig fattar du ju ändå det eftersom du inte har talat om för dina kvinnliga vänner hur du resonerar. Gör det så ser du garanterat bara dammolnet efter dem.
  • nihka
    Anonym (hej) skrev 2023-08-12 16:41:26 följande:
    Om det inte handlade om kön skulle det inte finnas en stor statistiskt säkerställd skillnad i sexlöshet mellan könen som dessutom är relativt ny. Det är självklart att utfallet inte blir likadant för alla individer.

Skillnaden är att när det kommer till frågor som att kvinnor halkar efter män i löner erkänner samhället det som ett problem och försöker implementera åtgärder för att minska lönegapet. Det är full rimligt. Man säger inte att alla kvinnor har ansvar för sig själva bara. Det hade varit ett respektlöst synsätt.

Det är dock för mycket begärt att män också kan behöva stöd av samhället märker jag. Män behandlas annorlunda.
    Läste du det jag skrev om undersökningen du länkade till? 18 % unga amerikanska kvinnor och 28 % unga amerikanska män har inte haft sex det senaste året. Hur vet du att det inte är frivilligt? Hur vet du att det inte är fler och fler som inte vill ha sex före äktenskap?

Sex är inget arbete. Sex hör till fritiden. Till människors privata sfär. Ingen ska ha "stöd" för att få knulla.
  • nihka
    Anonym (hej) skrev 2023-08-12 16:53:39 följande:
    Hur folk träffar sin partner har jag inga synpunkter på. Det jag lägger fokus på är tillgången till tillfälligt sex som mestadels bestäms av dejtingappar.
    Hur vet du det? Är du med och tittar på när andra använder appar och sedan knullar?
  • nihka
    Anonym (hej) skrev 2023-08-12 16:55:32 följande:
    Lastbilar har massor av regler för att få köras, samma sak med frukter. Det är inget konstigt.
    Fast nu är inte kvinnor fordon som ska köras utan människor som väljer bort vissa män. Kanske de som ser dem som en påsättningsbar dumpster.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?