• nihka

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (....) skrev 2023-08-05 13:28:17 följande:
    Jag menade att det är otrevligt att säga att olika personer inte förtjänar sex.
    Och jag tog exempel på när du inte heller uppskattar när någon säger det.
    Nej, det är inte otrevligt att tala om för någon att sex inte är något man har förtjänat på annat sätt än att man själv har skaffat sig det.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Anonym (....) skrev 2023-08-05 13:08:44 följande:
    Så förtjäna sex är för att man skaffat sig en sexpartner?
    Vad är det som man gjort något så bra? 
    Man har attraherat någon som man själv attraheras av. Det är så spelreglerna ser ut för både kvinnor och män.
  • nihka
    Anonym (....) skrev 2023-08-05 13:13:31 följande:
    Då borde du protestera mot vad Nihka skrev. 
    Som du märker är det istället protester mot det du skriver.

Har du funderat på varför?
  • nihka
    Anonym (Maria) skrev 2023-08-05 14:02:07 följande:

Nja, det behövs inte riktigt. Går att få sex ändå bara gå ut på nätet och föreslå något. Jag är en ganska osocial person för det mesta och har inga speciella vad som brukar ses som positiva förmågor att erbjuda. Kan vara utan jobb och ligga hemma, vara inbunden och insnöad. Jag har i mitt liv haft det så i långa perioder. Men sex går utmärkt att få, var något som jag upptäckte. Vill jag att en man ska komma och smeka min kropp i en timme tex så ställer de upp. Jag behöver inte anstränga mig, jobba på mig själv eller rycka upp mig eller allt ni skriver om i tråden. Jag behöver inte ens vara speciellt trevlig. Vissa i tråden kanske inte just du, har menat på att då förtjänar man inte att ha sex om man är så och inte anstränger sig. Så det ni skriver är lite skevt.

Eftersom du har fått napp har du uppenbarligen ansträngt dig tillräckligt mycket för att iaf attrahera en man som accepterar en ganska asocial person utan speciella positiva förmågor, som är utan jobb och ligger hemma inbunden och insnöad för att komma och smeka kroppen i en timme.

Det är bara att gratulera att båda parter är så nöjda med varandra och arrangemanget.
  • nihka
    Anonym (....) skrev 2023-08-05 15:06:36 följande:
    Det är ingen tävling. 
    Jo, på sätt och vis är det en tävling. Du tävlar mot alla andra som är intresserade av samma kvinna och om du ständigt förlorar är det något hos dig som fattas i kvinnornas ögon. Fast i den här tävlingen kan man förlora även om man är den enda deltagaren.
  • nihka
    Anonym (....) skrev 2023-08-05 15:17:33 följande:
    För ni är partiska 
    Jo, leta för all del inte åt ditt eget håll för förklaringar.
    Anonym (....) skrev 2023-08-05 15:28:33 följande:
    Om sex ska vara en tävling så ingår det att spelreglerna kan ändras.
    Spelreglerna har förändrats, inte bara inom dejting utan i samhället i stort.

Det har blivit tuffare för alla och av de som inte klarar av att bära sig själva hakar fler inte bara efter utan de halkar av. 
  • nihka
    Anonym (Maria) skrev 2023-08-05 16:45:57 följande:
    Jag ansträngde mig några knapptryck i datorn, så det är vad som krävs. Inte massa ryck upp dig, steppa upp, skaffa dig ett jobb, gå ut och var social.
    Man får inte mer än så om man inte anstränger sig mer. Knappast nån som bryr sig utöver att tillfredsställa sina egna behov, ingen som kommer med soppa när du ligger sjuk.
  • nihka
    Anonym (Maria) skrev 2023-08-05 17:06:59 följande:
    Ja några bilder hade jag ju tagit vid ett tidigare tillfälle också förstås, kan jag tillägga. Men det var inte så ansträngande heller. Inte alls nerlagt jobb av den kaliber som ni i tråden påstår krävs men självutveckling och allt.
    Nej, det krävs ofta ingen självutveckling för tillfälliga sexuella kontakter.
  • nihka
    Anonym (Maria) skrev 2023-08-05 19:50:44 följande:
    Det utvecklades faktiskt till något liknande det du beskriver, i ett av fallen.

Men vill man bara ha sex så är man ju ändå nöjd även just du tycker det inte är mycket att hänga i granen.
    Om det utvecklades var det väl för att det skedde en utveckling som du var delaktig i och om du är nöjd så är du nöjd.
  • nihka
    Anonym (....) skrev 2023-08-05 15:09:59 följande:
    Och kvinnor har misslyckats att attrahera olika män som de ogillar. 
    Jag misslyckas mer än gärna att attrahera män jag ogillar.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?