• nihka

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (hej) skrev 2023-08-04 16:27:17 följande:
    Nej, man har inte rätt att sprida lögner om personer som har en viss åsikt och gå till personangrepp mot dem. Det är inte ett hederligt sätt att argumentera på.
    Varför vill du inte stå för konsekvenserna av dina sjuka åsikter? Du får inte knulla pga av dem och du får alla emot dig pga av dem.

Det är inte raketforskning att komma fram till hur du ska göra för att lyckas lite bättre.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Anonym (hej) skrev 2023-08-04 16:33:38 följande:
    Det är ungefär som att införa en regel om obligatorisk vräkning för den som blir av med jobbet eller en straffskatt på den som lever på försörjningsstöd. Fullt demokratiskt, men ologiskt och oempatiskt. Samhället brukar införa begränsningar för de som är resursstarka, inte för de som är svagast i samhället.
    Fast kvinnor är inte resurser som ska fördelas till resurssvaga eller någon annan. Vi är fortfarande människor som själva vill välja våra partners utan din och statens inblandning.

Du kan förvänta dig massor med stöd med fördelningspolitik såsom sjukvård, tandvård och utbildning men fitta ingår inte där. Inte heller familj, släkt och vänner.
  • nihka
    Anonym (hej) skrev 2023-08-04 16:40:50 följande:
    Du verkar inte förstå skillnaden.

Om alla som har en lön på mer än 50 000 kr/månad betalar en högre skattesats än de som tjänar mindre än så är det helt förenligt med demokratin och att alla behandlas lika inför lagen.

Om en viss grupp betalar mer skatt på samma inkomstnivåer än övriga personer samhället för att den gruppen pekas ut som sämre är det inte förenligt med att alla är lika inför lagen.
    Du verkar inte förstå skillnaden på skatt och människor. Kallas för objektifiering. Människor är människor och ska inte jämkas och fördelas. Du har inte bara en fucked up kvinnosyn utan en fucked up människosyn.
  • nihka
    Anonym (hej) skrev 2023-08-04 16:47:51 följande:
    Frågan är varför vi som inte hatar kvinnor eller vill skada dem hela tiden anklagas för att gå dessa farliga personers ärenden för att vi vill hjälpa incels? Bara för att man bryr sig om incels som grupp betyder det inte man att står bakom kvinnohat som någon annan ger uttryck för.
    När ska du fatta att det klassas som kvinnohat/förakt när man ser på kvinnor som fördelningsbara resurser? Detta helt oavsett om fördelningen är tänkt att ske genom att man rent handgripligen delar ut kvinnor eller genom system som begränsar kvinnors val och försöker tvinga/manipulera oss till val vi inte gör idag.

Du klassas som kvinnohatare och kvinnor vill inte ha män som hatar/föraktar dem.   
  • nihka
    Anonym (hej) skrev 2023-08-04 16:58:59 följande:
    Är det verkligen så svartvitt att alla personer man inte har en sexuell relation med för närvarande är personer som man absolut inte vill ha? Jag tror att verkligheten är lite mer nyanserad och att man många gånger inte är intresserade av dem för att det finns bättre alternativ att välja på.
    Nej, men alla man har sex med har det gemensamt att man attraheras av dem och jag skulle inte ha sex med någon jag inte attraheras av om så alla jag attraheras av plötsligt och mystiskt skulle försvinna.

Sex är inte som luft eller vatten och mat. Man reder sig utan eller iaf ett bra tag.
  • nihka
    Anonym (hej) skrev 2023-08-04 17:03:25 följande:
    Jag begränsar inte specifikt kvinnors frihet utan förslaget gäller lika för alla.

Att du hävdar att kvinnor undviker mig är ett exempel på lögner och personangrepp. Det stämmer inte. Jag kommer ofta bättre överens med kvinnor än med män och har fler kvinnliga vänner än manliga vänner. Personangrepp hör inte hemma i en hederlig diskussion.
    Hur kan ditt knäppa förslag gälla "lika för alla" när du väljer ut en grupp som ska synas mer och en grupp som ska synas mindre? Det är diskriminering.

Faktafel är inget personangrepp. Då är det väl bara att höra med någon av alla dina kvinnliga vänner om de vill knulla dig och om de säger nej, fråga om de vill ingå i ditt system och om de fortfarande vill vara din vän när de får höra att du vill ha in dem i ett system där de ska välja till män de för närvarande väljer bort. Typ dig.
  • nihka
    Anonym (hej) skrev 2023-08-04 17:07:27 följande:
    Jag börjar nästan tro att du är en sexmissbrukare eftersom du tar så illa vid dig av förslaget. Precis som alkoholister kan bli rasande om man säger åt dem att sluta dricka, men det är såklart inget som jag har en aning om.
    ALLA är emot ditt förslag för att det är ett fucked up förslag.
  • nihka
    Anonym (....) skrev 2023-08-04 17:30:28 följande:
    Och då handlar det även om offerkofta om kvinnor får det sämre än männen. 
    Samma villkor är när du får bestämma villkoren. 
    Vad säger du om att staten tilldelar dig en autistisk kvinna som inte klarar av att knyta relationsband, som ingen vill knulla, har en fucked up syn på män, svarar 10 gånger på varje sak du säger, skriver som en kratta och som lever och ser ut ungefär som du gör?

Nöjd?
  • nihka
    Anonym (....) skrev 2023-08-05 12:07:53 följande:
    Och alla andra iprincip har ett sexliv. 
    De som har ett sexliv förtjänar det för att de har skaffat sig det. Om du inte har skaffat dig det förtjänar du det inte heller.
  • nihka
    Anonym (hej) skrev 2023-08-04 20:44:40 följande:
    Ja, för att du började med det. Om du inte hade förolämpat mig så hade jag inte brytt mig om det.

Har du inte märkt att du är i stort sett den enda mannen i den här tråden som reagerar så starkt mot mina åsikter? Inga andra män bryr sig speciellt mycket, trots att du vill tvinga dem till det. Alltså är du inte på något sett representativ för  de flesta männen.
    Både kvinnor och män i tråden tycker dina åsikter är skrämmande och det skulle dina "kvinnliga vänner" också tycka om du vågade berätta för dem hur du tänker.

Den gemensamma nämnaren till reaktionerna DU får är vad DU säger.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?