Inlägg från: Anonym (Maria) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Maria)

Är incel något man förtjänar att vara?

ClumsySmurf skrev 2023-10-06 20:30:17 följande:

näe, du visar inte exakt vad hon skrev så det är din tolkning.
    en incel tar inte ansvar för att söka hjälp
    men om vi säger för argumentets skull att det var precis exakt det molly5­0 skrev, då får hon ju rätt i sak.
    ClumsySmurf skrev 2023-08-29 18:25:20 följande: #5633
    Incels: Inside the World of Involuntary Celibates

Incels consider themselves to be intelligent "high IQ" men who are capable partners and only understood by their "in-group" of fellow incels.
    They claim to hold traditional values and by being incels, are redpilled to see the "truth" about a world that is prejudiced against men. Incels consider themselves an under-appreciated romantic population capable of true love and not entirely guided by looks.

Incels are resistant to mental health care and mental health professionals because they view therapy as placing the blame for celibacy on incels themselves rather than the attractiveness-based hierarchy they believe they live in. This threatens the incel perspective that their inability to access sex is outside of their control and imposed by society by suggesting that behavioral changes are the solution to their celibacy.
    [...]
    Their perceived social undesirability and inability to attain sex typically causes incels to hate all women.

This is due to their belief that incels are overlooked by women as sexual partners despite their positive non-physical qualities like intelligence and etiquette. Incels believe that women take advantage of their inherent "sexual market value" to exploit men for financial gain or increased social status and that feminism has made women less moral and submissive to men.

[...]
    While interacting online in forums, incels are sometimes introduced to the idea that previous periods of American history were better for men's access to women. Like other groups within the Manosphere, incels want the world to return to a "patriarchal golden age" where men held their rightful place above women in society

archive.nyu.edu/handle/2451/63962

Då var det ju märkligt att hon medger att hon inte vet, men hon vet alltså detta?
  • Anonym (Maria)

Först då ja, då vet hon det. Men inte när hon skrev det inlägget som jag avsåg. Jag skrev att hon inte kan veta det. Hon sa inte emot, utan medgav att hon inte vet.

Jag tycker det svårt att förstå studier och sådant tyvärr, kunna bedöma kvalite osv, speciellt om det inte är svenska. Säger inte att det inte stämmer. Vad är det som är märkligt?

ClumsySmurf skrev 2023-10-06 20:55:38 följande:
    hon vet, när hon läser mitt inlägg som jag citerade men det var ju lite märkligt att du inte reagerar på att jag försvarar poängen att incel inte sökt hjälp.
  • Anonym (Maria)
    EnAnonumius skrev 2023-10-06 22:09:47 följande:
    Anonym (Maria) skrev 2023-10-06 20:38:09 följande:
    Fast jag har inte påstått någonting om vad hon avsåg eller menade eller tänkte. Jag har förklarat vad jag svarade på, och vad som stod i det inlägget.
    Jag skall inleda med att påtala för dig, att vi som skriver i denna tråden läser också posterna i tråden. Du bör ha detta i minnet när du skall "förklara för andra".

Hon medgav att hon inte kunde veta JA.
    Men hon medgav aldrig att du hade tolkat hennes inlägg #7013 rätt för den saken skull, då hon i samma post, som hon skrev det medgivande, ändå förklarade för dig att du hade tolkat hennes inlägg (#7013) fel.
    Jag vet mycket väl att hon anser att jag inte tolkat det rätt, men fortfarande så har hon ju skrivit som hon skrivit, inget hon eller någon annan skriver i efterhand ändrar på det.
  • Anonym (Maria)
    EnAnonumius skrev 2023-10-06 22:18:47 följande:
    Är det vanligt att du frågar frågor du redan har svaret på egentligen om du läser inlägget? 😳

Smurfen hade ju skrivit i inlägget (#7191) följande citerar:
    "hon vet, när hon läser mitt inlägg som jag citerade men det var ju lite märkligt att du inte reagerar på att jag försvarar poängen att incel inte sökt hjälp."

(slut citat)

"Vad är märkligt?"  är din fråga..

Svaret på den frågan är ju "det är ju lite märkligt att du inte reagerar på att jag försvarar poängen att incels inte söker hjälp".
    Ja, jag vet inte vad för reaktion han är ute efter, tänkte att han kanske menade att jag borde kommentera hans text? Eller vad är det som är märkligt med att jag tydligen inte reagerar? Vad menar han att jag borde reagera på?
  • Anonym (Maria)
    Hejhoppgummi skrev 2023-10-06 22:26:20 följande:
    Återigen är det din tolkning. Det står inte ordagrant det som du påstår. Eller hur? annars hade det varit extremt lätt för dig att kopiera det stycket där det står ordagrant det du påstår. Tills du kan presentera den faktan så är det bara din tolkning.
    Jag har svarat dig flera gånger på det redan.
  • Anonym (Maria)
    Hejhoppgummi skrev 2023-10-06 22:33:09 följande:
    och svaret, det är att det inte står ordagrant det som du påstår. eller hur? så hur länge ska du ljuga om det?
    Hon skriver i inlägget i fråga om incel och söka hjälp, att man kan inte vänta på att hjälpen ska komma utan att själv göra något för att få hjälp. Så jo innebörden är givetvis att incel inte söker hjälp, hon följer upp resonemanget med att argumentera för varför dete märkligt om det skulle vara så att incel söker hjälp, så jo hon har påstått att incel inte sökt hjälp. Det var hennes uppfattning.
  • Anonym (Maria)

Vilket antagande? Hon vet inte att incel inte söker hjälp, det har hon själv erkänt. 

Hejhoppgummi skrev 2023-10-06 22:34:35 följande:
    Läs vet ja, läs en gång till. lägg till egen tolkning och se. Vad står det i faktan som refereades till? Vad sa studien egentligen om incels? Och hur passade det in på antagandet
  • Anonym (Maria)
    EnAnonumius skrev 2023-10-06 22:40:55 följande:
    Ja och är du väl medveten om att hon anser detta så kan du ju knappast försöka använda "hon medgav ju att hon inte kunde veta..." som, "förklaring" på det jag påtalade för dig.

Och du när jag läser det aktuella inlägget #7013 flera gånger så ser jag INGENSTANS i det du påstår..

Du påstod, till Hejhoppgummi, i inlägg #7151 följande:
    Citerar "Det är ingen egen tolkning, jag visar ju exakt vad hon skrev: en incel tar inte ansvar för att söka hjälp"

Då tycker jag du skall bevisa det med från Molly50 inlägg med..  Bevis att hon har formulerat det EXAKT så som du påstår..

Jag citera hela hennes inlägg #7013 med citatbox
    molly50 skrev 2023-10-05 10:07:08 följande:
    Mat och husrum är en sak.
    Men det går knappast att jämföra med att in incel tar ansvar för att söka hjälp för sitt eget mående.
    Det är helt och hållet hans eget ansvar.
    man kan inte bara sitta och vänta på att hjälpen ska komma till en om man själv inte vill lyfta ett finger för att göra något.
    (slut på citatet)

Jag ser ingenstans i hennes inlägg att hon har skrivit exakt den meningen
    "en incel tar inte ansvar för att söka hjälp"
    som du påstår att hon skulle ha skrivit..

Så vad är det hon har skrivcit enligt dig? Jag ser det inte hur mycket jag än sitter och lusläser inlägget så hittar jag inte den meningen du påstår att hon har skrivit.

Så släng nu fram med bevis.
    Inte komma med abstrakta svar som "hon har ju skrivit som hon har skrivit".

Kläm fram med handfasta bevis...

Källa på inlägg  #7151 på ditt påstående.
    Jag har förklarat flera gånger vad det stod i inlägget i fråga, och vad det var jag svarade på. Hur hon i nästa inlägg följer upp resonemanget, visar också på att det hon förmedlat betyder att incel inte söker hjälp. 
  • Anonym (Maria)
    Hejhoppgummi skrev 2023-10-06 22:52:19 följande:
    det är DIN tolkning av innebörden. Det är inte vad som står, och vet du vad? om nu hennes (och mitt) och många andras antagande ÄR att incels inte söker hjälp så håller forskningen med i det antagandet. det är det som är det komiska i inlägget som du misslyckades med tolkningen av.

det är TROLIGT att en incel inte sökt hjälp, det betyder inte ATT det är så. Men troligt. Mer vanligt att det är så, än omvänt. Om du kollar till forskningen. men forskning är väl inget för incel-förespråkare som sagt
    Det håller jag med om, men nu skrev hon ju ingenting om troligt. Skriver man att det är troligt att, så blir det givetvis en helt annan sak.
  • Anonym (Maria)
    Hejhoppgummi skrev 2023-10-06 22:53:35 följande:
    Läs forskningen från clumsysmurf igen. Vad säger den?
    Jag har inte läst någon forskning.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?