Inlägg från: Anonym (Maria) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Maria)

Är incel något man förtjänar att vara?

Hejhoppgummi skrev 2023-10-05 22:32:48 följande:
    Ändå ifrågasätter du *hur vet du om de sökt hjälp* istället för att fråga *vilken typ av hjälp tänker du på*. så varför är det fel att säga till en incel sök hjälp? Utbilda dig? Ta ansvar?

det betyder inte att de inte gör något, bara att de måste göra MER för att ändra sin situation. är det fortfarande svårt att förstå den lilla petitessen?  
    Fel igen, jag har aldrig sagt att det är fel att föreslå att söka olika slags hjälp eller utbilda sig.

Fast inlägget jag svarade på hhandlade om just att de inte gör något, så jo det betyder just att de inte gör något.
  • Anonym (Maria)
    Hejhoppgummi skrev 2023-10-05 22:41:16 följande:
    Och fortfarande inte ett svar på vad man får skriva. Ska dessa incels hyllas? är du stolt över dessa? imponerad?
    Det ä inte jag som bestämmer vad som får skrivas i tråden, så hur ska jag kunna svara på det? Hylla vem du vill.
  • Anonym (Maria)
    Hejhoppgummi skrev 2023-10-05 22:47:47 följande:
    Oavsett vad de gör eller inte gör så är det som görs inte tillräckligt när de sjunker så lågt att de vill avskaffa friheter, rättigheter och påverka jämställdheten. Allt för egen vinning då de anser sig berättigade ett knull. Då skiter de allra flesta i vad som görs, för det är inte tillräckligt.

men det är tur att du finns och ställer upp för dessa misogyna incels. Ett unikum. Inte något att sträva efter att fler kvinnor bör göra. Då tar vi x antal steg bakåt i utvecklingen
    Jag ställer inte upp mer för incel än någon annan.Jag påpekade det felaktiga i att utgå ifrån saker man inte vet. Jag hade haft samma inställning även om det var du eller någon annan kvinna som påstods göra eller inte göra det ena eller det andra.
  • Anonym (Maria)
    Hejhoppgummi skrev 2023-10-05 22:49:04 följande:
    Inte? Du bestämmer inte men du anser att andra skriver fel saker? Bullshit Maria. Bullshit. 
    Att skriva att någon inte vet det de påstår är inte att bestämma vad någon får skriva.
  • Anonym (Maria)
    Hejhoppgummi skrev 2023-10-06 05:14:24 följande:
    oavsett om man vet eller inte så måste du väl hålla med om att det uppenbarligen inte görs tillräckligt? eller görs det tillräckligt av dessa individer som startar sjuka trådar likt denna? Så jag förstår fortfarande inte hur *sök hjälp* är en *ogrundad anklagelse* eftersom det fortfarande ÄR den enda lösningen för dessa sjuka som behöver hjälp och stöd
    Det har jag inte skrivit att *sök hjälp* är en anklagelse, jag kommenterade inte *sök hjälp* . Utan jag kommenterade ett inlägg där det stod att personen inte har lyft ett finger för att sökt hjälp. Det var det jag svarade att det kan man inte veta. 
  • Anonym (Maria)
    Hejhoppgummi skrev 2023-10-06 11:34:35 följande:
    Oavsett om personen lyft ett finger eller inte kvarstår väl fakta att det som gjorts (eller inte gjorts) inte är tillräckligt. eller är det tillräckligt menar du? Eller ska du återigen predika om att *nej jag anser inget alls jag bara konstaterar*
    Det är ingen predikan, jag talar om för dig vad jag avsåg med det jag skrev. Jag har inte kommenterat någonting om vad jag anser är tillräckligt, och det har ingenting med min kommentar att göra. Det enda jag skrev var att hon kan inte veta det, vad jag anser är tillräckligt att göra är inte relevant alls för den kommentaren. Jag har inte diskuterat den saken överhuvudtaget.
  • Anonym (Maria)
    molly50 skrev 2023-10-06 13:01:33 följande:
    Fast du påstår ju,å andra sidan,att vi inte kan veta att de har sökt hjälp.
    Trots att deras inlägg talar för annat. 
    Det är inte samma sak som att veta.
  • Anonym (Maria)
    molly50 skrev 2023-10-06 13:49:02 följande:
    Jag har ingenstans påstått att jag vet. 
    Ingen annan heller,vad jag har kunnat se.
    Som jag skrev så var det min tolkning. Inget annat.
    Du skrev det dock som att det var ett faktum.
  • Anonym (Maria)
    Hejhoppgummi skrev 2023-10-06 15:28:17 följande:
    Men du har tydligen tolkningsföreträde. Du vet tydligen ATT de misogyna incels i denna tråd aktivt sökt hjälp. hur vet du det? känner du dessa? Och du vet tydligen ATT vi kommer med *grundlösa anklagelser*. hur vet du det? hur vet du att just DIN tolkning av ett citat är den enda rätta tolkningen? är du tolkningsguden med företräde?
    Nej jag har aldrig påstått att jag vet det. Att påstå att någon inte lyft ett finger för att söka hjälp ÄR grundlöst, om man inte samtidigt påvisar vad man har för grund för sitt påstående.
  • Anonym (Maria)
    molly50 skrev 2023-10-06 16:03:55 följande:
    Läs detta igen och förklara exakt var jag skrev att jag VET som ett faktum att de inte har sökt hjälp.

"Mat och husrum är en sak.
    Men det går knappast att jämföra med att in incel tar ansvar för att söka hjälp för sitt eget mående.
    Det är helt och hållet hans eget ansvar.
    man kan inte bara sitta och vänta på att hjälpen ska komma till en om man själv inte vill lyfta ett finger för att göra något."
    Du skriver ju att en incel inte tar ansvar för att söka hjälp, svart på vitt står det där. Det är ett påstående som du lägger fram som om det vore ett faktum.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?