• EnAnonumius
    nihka skrev 2024-01-06 21:34:46 följande:
    Även polismyndigheter i Canada och USA har identifierat misogyna incels inte bara som existerande utan som ett växande säkerhetshot:

theconversation.com/yes-the-incel-community-has-a-sexism-problem-but-we-can-do-something-about-it-207206
    Snacka om att TS har målat in sig i ett hörn, med målarfärg som aldrig torkar... 😉

Tack...
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Anonym (hej) skrev 2024-01-07 02:45:10 följande:
    Kan du länka till en enda incident med våldsbejakande misogyna incels som har ägt rum i Sverige? Nej, det finns inga såna incidenter. Att måla upp teoretiska hot och spekulera är en helt annan sak. Då kan man anklaga vem som helst för vad som helst.
    Oj oj oj... Så du anser att SÄPO ljuger?
    Har du belägg för att SÄPO har  fel?

När skall du lägga belägg på att det INTE finns misogyna incels?
    Det har du aldrig gjort i något av dina inlägg.. Däremot så har du ju bara sagt "det finns inga  misogyna incels". Men inga belägg för dinba påståenden.
    Varför skall det räcka att du säger att "deet inte finns misogyna incels" och slippa lägga belägg för det , och samtidigt så skall du kräva andra skall lägga belägg när de inte håller med dig?

Snacka om att köra med dubbla måttstockar fån din sida. 
    Vet du vad..
    Att vara våldsbejakande betyder inte att man har begått våld (ännu), men är inte främmande för att begå våld om man känner för det och anser att det skulle behövas.
    Anonym (hej) skrev 2024-01-07 02:45:10 följande:
    När du anklagar incels för att vara misogyna så krävs det att du har belägg för det. En rapport eller ett tv-program som driver samma agenda som dig utan några faktiska exempel kan inte användas för att svartmåla en hel grupp. Försök inte försvara dig med att du bara pekar ut "vissa" som misogyna. Det är skitsnack. När du beskriver incels som misogyna så drabbar det alla.
    Ha ha ha, det kommer från rätt käft?
    Du upprepad direkt lögn blir inte sann för den upprepas...🙄

Så var det dags igen, att du bevisar att du flunkade hårt i svenskan. Alternativt  att du väljer att direkt ljuga (igen).

Jag har sagt det förut i några av mina inlägg och säger det igen.
    Jag har aldrig sagt att incels i grupp är misogyn..
    Jag har sagt att det finns misogyna incels och icke misogyna incels. Att jag delare upp det i två grupper.
    Att du väljer att förneka att det finns misogyna incels är bara dina problem.. Inte mina och inget du kan hålla emot andra heller och försöka kräva att det skall förneka heller.

Så nu mina två sista frågor till dig för denna gång.

Flunkade du i Svenskan?
    eller
    Väljer du medvetet att ljuga?

En av dessa är det.. Du "ljuger medvetet", eller att du "flunkade i svenskan".

Lite avslutande citering från mig som jag hämtat från SÄPO hemsida.

"Långt ifrån alla i manosfären är våldsbejakande, men vissa incelsgrupperingar identifieras som ett säkerhetshot. Medan andra våldsbejakande extremistiska miljöer ofta anser sig vilja skydda kvinnor så hyllar misogyna extremister dödligt våld mot kvinnor."

• EnAnonumius
    Anonym (hej) skrev 2024-01-07 02:33:05 följande:
    Det finns inte i Sverige, var poängen. Jag har inte hört talas om en enda incident med våldsbejakande incels i Sverige. Den som har skrivit den rapporten har naturligtvis utgått från händelser i länder som USA. 
    Oj oj oj..
    Bara för at DU inte hört talas om en sak, så är detsamma sak som att det inte finns då? 🙄

• EnAnonumius
    Anonym (hej) skrev 2024-01-07 02:15:46 följande:
    Varför är det vidriga förslag? För 50 år sen fanns det inga dejtingappar och ingen stor könsobalans. Var det hemskt att leva som kvinna på den tiden? Nej, det var det inte. De flesta kvinnor var inte hemmafruar, så försök inte hitta på att det var så.

Du tjatar ju på andra, i mellan åt, att de skall ge belägg för vad de säger.
    Vad har DU för belägg att det inte var så hemskt att vara kvinna på 50-talet?
    Alltså genuina riktiga belägg att hänvisa till.
    Inte bara svamliga ytliga saker som "det fann inga dejtingappar" och "det var nästan ingen könsobalans.

• EnAnonumius
    Anonym (Gör annorlunda!) skrev 2024-01-07 13:08:00 följande:
    Jag kan tänka mig att det var svårare för vissa kvinnor och lättare för andra, på 1950-talet. Det var inte accepterat att ligga runt, så för de kvinnor som önskade göra detta var det ju svårare. De tappade fort i status.

...men för kvinnor som önskade gifta sig och skaffa barn, var det ju enklare. Eftersom normen var att man gifte sig och skaffade barn relativt tidigt i livet. En kvinna kunde kräva vigsel före det första sexuella mötet, och det går i princip inte idag - om man inte är muslim eller frikyrklig. I andra fall så tycker mannen bara att man är pryd och konstig, och lämnar en för någon som är lättare.

Detta gjorde ju också att det var lättare för kvinnor som ville ha barn att få det på 1950-talet, då man som sagt måste gifta sig för att få ha sex, och det sågs som helt normalt att man gifte sig när kvinnan var 18-20 och mannen ett par, tre år äldre, och fick första barnet nio månader efter bröllopsnatten. Idag skjuter männen ofta upp barnskaffandet. Först vill de inte binda sig, och sedan vill de göra allt möjligt annat först, och tar inte hänsyn till att kvinnor har färre år på sig.

Det var också oerhört mycket lättare för kvinnor som ville vara hemmafruar, eftersom detta var normen då. Men svårare för dem som ville vara yrkesarbetande mödrar, såklart. Det är synd att andra människor ska lägga sig i så mycket!
    Ja för VISSA kvinnor (och män) kanske 50-talet hade passat bättre.

Men som du säger, det var ju sämre för de kvinnor som ville leva ett friare liv och kanske inte vile vara hemmafru, utan kanske ville vara ungmö med tillfälliga förbindelser.  Men då blev de ju som sagt stämplade.

Det är just detta TS har svårt att ta till sig, allt var inte bättre förr och alla är inte intresserade av att ha ett förhållande heller.
  • EnAnonumius
    Anonym (....) skrev 2024-01-07 13:40:06 följande:
    Män fick inte då heller ha tillfälliga förbindelser 
    Fast de hade de ändå.. Och männen som hade tillfälliga förbindelser föll inte i status..
  • EnAnonumius
    Anonym (hej) skrev 2024-01-07 23:56:29 följande:
    För sista gången. Jag tänker inte acceptera att du skriver "misogyna incels" och sen säger att det bara gäller vissa personer. När du skriver så träffar det alla incels vare sig du vill det eller inte. Antingen tycker du att en majoritet av incels är misogyna eller så får du sluta använda uttrycket. Du kommer inte undan med att anklaga mig för att vara dålig i skolan.

Säpo har inte fel, men du misstolkar rapporten. De talar om potentiella våldshot med ensamagerande gärningsmän. Man kan inte tolka det som du gör att det finns en stor grupp misogyna incelmän som kommer att ta till våld vilken dag som helst. Det står ingenstans i rapporten att de flesta incels är misogyna och farliga, som du i praktiken ger uttryck för när du skriver "misogyna incels".
    Nepp.. Varföre skulle de träffa "alla incels" när man skriver  "misogyna incels".. 
    Det är ju det som gör att man specificerar just de misogyna incelsen, och inte dra "alla incel över en kam" när man skriver så. De fattar de flesta, ja utom möjligen kanske du då.

Först hävdar du att de inte finns några misogyna incels. Nu försöker du göra påhopp om att jag hart "tolkat SÄPOS rapport fel. 🙄

Jag har aldrig hävdat att det står i rapporten att de flesta incels"  är misogyna och farliga..
    Så det där är en direkt fet lögn från din sida.
    För det finns ingenstans i texten jag har skrivit något sådant som du hävdar här.
    Så varför väljer du att först medvetet ljuga och hålla din direkta lögn emot mig?
    Anonym (hej) skrev 2024-01-08 00:22:06 följande:
    Läs vad Stefan Krakowski, psykiatriker, som har studerat incels säger om hur stor andel av dem som är misogyna:

www.vi.se/artikel/stefan-krakowski-har-traffat-svenska-incels

"- Jag ville ta reda på hur män som lever i ofrivilligt celibat tänker och lever. Det har varit mycket sensationsskriverier där incelmän antingen beskrivs som presumtiva våldsverkare eller terrorister, eller så har man bagatelliserat deras livssituation och uppmanat dem att rycka upp sig. Min ambition var att träffa dem personligen. En del hatar kvinnor, men min uppfattning är att de allra flesta inte gör det."
    Ja Stefans skriver ju det som jag har skrivit "En del incels hatar kvinnor". Fast jag skriver ju då "de missogyna incels".

• EnAnonumius
    Anonym (hej) skrev 2024-01-08 00:29:43 följande:
    Vad var sämre för kvinnor? Jag tror att det var lättare för kvinnor också att hitta en man som var villig att ha ett långsiktigt förhållande istället för att leta vidare i en dejtingapp.
    På 70-talet? Lättare för en kvinna att hitta en man som var villig att ha långsiktig relation?
    Du på den tiden var det knulla och knulla runt och fri sex som gällde, både för män och för kvinnor.

Det vart på 70-talet det myntades ett uttryck som detta: "Alla goda ting är tre, herpes, bagg och gonorré"...

• EnAnonumius
    Anonym (hej) skrev 2024-01-08 11:39:01 följande:
    Män har inte samma villkor som kvinnor nu. De värderas lägre på en dejtingapp än kvinnor och därför vill jag ändra på det. Vad är det som är så svårt att förstå?
    Varför är det så svårt för dig att förstå att du vill ta tillbaka tider där kvinnor värderades mindre än männen?
    Anonym (hej) skrev 2024-01-08 11:39:01 följande:
    Män har inte samma villkor som kvinnor nu. De värderas lägre på en dejtingapp än kvinnor och därför vill jag ändra på det. Vad är det som är så svårt att förstå?

1980 hade män och kvinnor samma villkor. Då stod jämlikheten på topp och varken män eller kvinnor var missnöjda med sin situation. Idag har män sämre villkor och det tycker du tydligen är bra. Att män värderas sämre än kvinnor.

Wow, var det verkligen så på 80-talet, att jämlikheten var på topp och ingen var missnöjda?
    I vilken universum och i vilken dimension då?
    Eller bygger du ditt antagande om att jämställdheten var på topp och ingen klagade på din klassiska idiotism "jämnare fördelning mellan män och kvinnor på befolkningen"?

80-talet:

* Kvinnorna hade fortfarande lägre lön än männen för samma jobb.

* Kvinnorna var tvungna att vara hemma med barnen för att det var ekonomiskt olönsamt för henne att arbeta och eventuellt låta pappan får vara föräldraledig, även om pappan ville gå hemma och mamma jobba. 

* Kvinnorna sågs som slampor/horor om de hade...
    Killarna som hade sex med många många kvinnor, blev kallade för hingstar...

* Tonårstjejer som ville jobba som bilmekaniker  eller som ingenjör fick det mycket tufft och blev motarbetad så hårt av omgivningen och även syokonsulenten, att hon backade till slut och tog s.k "klassiska kvinnoyrken".

Här är fyra punkter på din jämlikhet mellan könen och att ingen man eller kvinna var missnöjda.. 🙄

Säger du att jag har fel så ska du lägga fram med belägg för att du har rätt.
    Det är det minsta man kan kräva av dig att du gör, för du kräver ju av andra att de skall lägga fram belägg.

Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?