Tänk logiskt skrev 2024-01-05 23:31:35 följande:
Jag ställer inte upp på detta med "proportionerligt motkrav". För incels är ett problem, inte bara för dem själva utan även för samhället, och särskilt för kvinnor om de är misogyna. Därför borde samhället göra något åt incelproblematiken.
Du vet, i dagens samhälle så får man sälla något "gratis" i dag utan motprestation, oavsett om det gäller bidrag eller hjälp med annat.
Det är klart att om en incel har identifierbara problem som en psykolog, coach eller liknande kan hjälpa honom med så bör han förstås söka sådan hjälp. Men alla incels har inte sådana problem, och bör därför inte avvisas bara på den grunden att kvinnan tror att det måste vara något fel på honom för att han är en incel. Då har kvinnan en dålig attityd, anser jag.
Så du menar att det är bara av den anledningen man kan söka psykolog och/eller coach? Förresten vet du ens vad en coach gör? Med tanke på ditt svar så har jag lite tvivel på detta.
Du vet en coach, eller psykolog, kan göra så mycket mer än bara hjälpa med s.k "identifierbara problem".
Om en incels nu saknar identifierbara problem, så visst då blir det ju bättre med en coach.
Vad är det för fel att ha en coach som incels? En coach kan hjälpa incelsen med att se vad hindret är och hjälpa då incelsen med att komma med strategist för att komma över dessa hinder, som kan då i sin tur kan då resulterar i att han får sex och/eller förhållande?
Och det krävs ingen raketforskning för att upptäcka att en man är en incel. Som jag skrivit tidigare tror jag att detta kommer fram tidigt under en bekantskap (digital eller i.r.l.) om de är någorlunda öppna mot varandra.
Jag har också skrivit tidigare vad jag tycker att samhället kan göra: informera om incels, avliva myten om att det generellt måste vara något fel på dem, och lyfta fram lyckliga förhållanden där ena parten är en f.d. incel.
När det gäller de mest misogyna incelsen befarar jag att det är för sent för dem, utan det gäller att i första hand rikta in sig på incels som (ännu) inte är misogyna.
Och det krävs ingen raketforskare heller för att man kan tiga om vissa delar fast man är någorlunda öppen och ärlig när man har kontakt.
Jag förtydligar i förväg. Läs denna förtydliga noga..
Jag säger INTE att incels är kvinnomisshandel, men jag skall göra en drastisk jämförelse här nu.
En kvinnomisshandlare kan vara öppen och ärlig i det mesta skriver ju knappast att han misshandlar kvinnor, han kan ju dölja detta.
Precis så kan ju en incels också göra. Dölja att han är en incels, fast man är ärlig och öppen i ävrigt.
Ja du skriver vad du tycker att samhället skall göra, inget jag har missat..Men ändå, så ger du inga tankar/idéer/förslag på hur samhället skall gå till väga med detta som du tycker att samhället skall göra. Några tankar/idéer och förslag borde du ju ha, när du anser att samhället skall lyfta fram dessa förhållande med f.d incels.
Vill avsluta detta svar med att säga, rent ärligt,
att det är trevligt att se att det finns en person som klara av att se när andra skriver "incels " och "misogyna incels" och inte "översätter" det till bara incels. I det är du ett direkt föredöme som TS borde ta efter.