• EnAnonumius

Är incel något man förtjänar att vara?

Tänk logiskt skrev 2024-01-05 16:53:22 följande:
    Jag tycker att man rent allmänt bör hjälpa dem som inte har det bra. Inom rimliga gränser förstås. Särskilt om det kan leda till minskning av ett samhällsproblem, med misogyna incels.

Då tar jag det ett varv till..

Det finns ju redan hjälp att få.
    Jag har ju lagt två exempel.
    Du har ju lämnat noll exempel. Att skriva "vi andra kan ju hjälpa incels" är ju knappast något exempel alls. Utan bara ett utlåtande utan innehåll, och förslag på vad som kan göras.

Min två exempel var ju psykologer och livecoatch.

Sedan så lägger ju du knappast några förslag alls på hur den hjälpen skulle se ut, som du anser att "vi andra kan hjälpa med inom rimliga gränser".
    Och jag tycker att du tydligt visar prov på den attityd jag tycker är förkastlig: att incelsen misslyckas med att få till relatoner för att det är fel på dem, och att de behöver ta tag i sig själva, söka hjälp, etc. Att problemet enbart ligger hos dem själva och att endast de själva kan lösa problemet.

Det är många,med personliga problem av olika slag.
    De får knappast den hjälpen för deras (olika) problem på det sättet, som incels vill ha hjälp med för sina problem.

Och nej jag ser inte det som en dålig attityd alls att incels uppmanas att söka de vägar som finns redan för att få hjälp med sin situation.
    Jag ser ingen anledning till att man skall göra undantag för just incels.
    Visst, det kan säkert göra viss nytta att jobba med sig själv och söka hjälp etc. men om incels automatiskt väljs bort så hjälper ju inget sånt. Om man är en 30-årig oskuld så är man ju det. Man kan inte ändra på det förflutna. Oavsett hur mycket man då jobbar med sig själv och söker hjälp och försöker vara trevlig så hjälper det inte om ingen vill ge en 30-årig oskuld en chans av det enda skälet att han är en 30-årig oskuld (och därmed automatiskt antas ha en massa fel och brister). 

Ursäkta, jag visste inte att incels har tatuerat in i pannan att de är incels, och/eller att de skriver i deras status/profil på olika dejting appar att de är incel och oskulder.
    Så hur skall folk kunna veta att de är just incels och oskulder, man textar med och/eller träffar ute på exempelvis krogen så att man då skulle kunna "automatiskt" kunna anta en massa saker om dem?

Finns ju ingen logik i detta stycke alls från dig. 
    Försvann logiken ut  genom fönstret när du skrev detta stycke?
    Så om vi bara kunde bli av med den attityden så tror jag att mycket är vunnet, även om man naturligtvis inte kan kräva av kvinnor att de ska dejta och ligga med incels. Men försvinner den negativa attiyden kanske fler kvinnor väljer att göra detta. 

Jag tycker det är direkt kontraproduktivt att  man skall lägga krav på ett håll och inte från båda hållen.

Så vad anser du är ett rimligt proportionsenligt motkrav att ställa på incels? I synnerhet de misogyna incelsen? För att få bort de "negativa attityderna" kring dem?
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Anonym (hej) skrev 2024-01-06 02:03:11 följande:
    Du har noll koll på betygssystemet och hur man översätter ett gammalt betyg till dagens skala. En 5a motsvarar A/B. En 4a motsvarar C/D. En 3a motsvarar E. 1-2 motsvarar F.

Borde det inte slå dig att du troligen inte hänger med alls i hur dejtingen ser ut idag när du hade fel om betygsskalan?
    Är du färdig med ditt tjafsande. Du skriver ju att en 5:a motsvar A/B, då är det fan inte fel att man bara råkar skriva bara  A. 

Du hävdar att du har en A i svenska och ändå kan du inte förstå skillnaden mellan "Missogyna incels" och "incels". 
    Borde det inte slå dig att du sänker din egna trovärdighet om det där A:et som du hävdar att du har?
    Eller har du satt i system att fultolka medvetet, för att skapa dig själv en anledning till att hacka på andra?
  • EnAnonumius
    Anonym (hej) skrev 2024-01-06 02:23:11 följande:
    En annan sak som inte diskuteras är att det är en skillnad mellan relationer och sex. Man kan ha sex utan att vara i en relation. Man kan också vara i en relation utan att ha sex. Frågan är vad de män som duger till en relation men inte till sex ska göra för att "förbättra sig"? De som redan behärskar den känslomässiga delen av en relation, men inte sexdelen.

Det är väldigt tydligt att de som karaktäriserar incels som misogyna utgår från hur det var förr på deras tid när relationer och sex var synonymt med varandra. En ordning som var ett resultat av traditionella värderingar. Sen attackerar de mig för att jag vill återgå till de omständigheterna som de själva har skördat frukterna av. Total avsaknad av självinsikt.
    Jävla skitsnack från din sida.
    Snacka om att direkt ignorera de incelsen som är här inne och tjatar om att de inte får sex.

Du vill ju ta tillbaka vädringar som gör att kvinnan hamnar i beroendeställning av mannen. Det som är en del av de "sunda värderingar"  som du hyllar och vill ha tillbaka. 🙄

Varför anser du att kvinnor skall ställa upp på detta nu i modern tid? När de kan vara fria, självständiga,
    och bestämma över sig själva och sitt liv utan att vara beroende av en man?

Så det är knappast att kvinnor saknar självinsikt för att de inte vill tillbaka till de mossiga vädringar som du hyllar så mycket.

Sedan så har du mage att klaga på dem som påtalar om kvinnoförakt i tråden.  Du är ju en av dem sprider kvinnoförakt.

Är det mer "sunda värderingar" du skall komma med, som går ut på att begränsa kvinnas frihet och fria val i praktiken?

• EnAnonumius
    Tänk logiskt skrev 2024-01-05 23:31:35 följande:

Jag ställer inte upp på detta med "proportionerligt motkrav". För incels är ett problem, inte bara för dem själva utan även för samhället, och särskilt för kvinnor om de är misogyna. Därför borde samhället göra något åt incelproblematiken.

Du vet, i dagens samhälle  så får man sälla något "gratis" i dag utan motprestation, oavsett om det gäller bidrag eller hjälp med annat.
    Det är klart att om en incel har identifierbara problem som en psykolog, coach eller liknande kan hjälpa honom med så bör han förstås söka sådan hjälp. Men alla incels har inte sådana problem, och bör därför inte avvisas bara på den grunden att kvinnan tror att det måste vara något fel på honom för att han är en incel. Då har kvinnan en dålig attityd, anser jag.
    Så du menar att det är bara av den anledningen man kan söka psykolog och/eller coach? Förresten vet du ens vad en coach gör? Med tanke på ditt svar så har jag lite tvivel på detta.

Du vet en coach, eller psykolog, kan göra så mycket mer än bara hjälpa med s.k "identifierbara problem".
    Om en incels nu saknar identifierbara problem, så visst då blir det ju bättre med en coach. 

Vad är det för fel att ha en coach som incels? En coach kan hjälpa incelsen med att se vad hindret är och hjälpa då incelsen med att komma med strategist för att komma över dessa hinder, som kan då i sin tur kan då resulterar i att han får sex och/eller förhållande?
    Och det krävs ingen raketforskning för att upptäcka att en man är en incel. Som jag skrivit tidigare tror jag att detta kommer fram tidigt under en bekantskap (digital eller i.r.l.) om de är någorlunda öppna mot varandra.

Jag har också skrivit tidigare vad jag tycker att samhället kan göra: informera om incels, avliva myten om att det generellt måste vara något fel på dem, och lyfta fram lyckliga förhållanden där ena parten är en f.d. incel.

När det gäller de mest misogyna incelsen befarar jag att det är för sent för dem, utan det gäller att i första hand rikta in sig på incels som (ännu) inte är misogyna.  

Och det krävs ingen raketforskare heller för att man kan tiga om vissa delar fast man är någorlunda öppen och ärlig när man har kontakt.
    Jag förtydligar i förväg. Läs denna förtydliga noga..
    Jag säger INTE att incels är kvinnomisshandel, men jag skall göra en drastisk jämförelse här nu.
    En kvinnomisshandlare kan vara öppen och ärlig i det mesta skriver ju knappast att han misshandlar kvinnor, han kan ju dölja detta.
    Precis så kan ju en incels också göra. Dölja att han är en incels, fast man är ärlig och öppen i ävrigt.

Ja du skriver vad du tycker att samhället skall göra, inget jag har missat..Men ändå, så ger du inga tankar/idéer/förslag på hur samhället skall gå till väga med detta som du tycker att samhället skall göra. Några tankar/idéer och förslag borde du ju ha, när du anser att samhället skall lyfta fram dessa förhållande med f.d incels.

Vill avsluta detta svar med att säga, rent ärligt,
    att det är trevligt att se att det finns en person som klara av att se när andra skriver "incels " och "misogyna incels" och inte "översätter" det till bara incels. I det är du ett direkt föredöme som TS borde ta efter.
  • EnAnonumius
    Anonym (hej) skrev 2024-01-06 05:15:28 följande:
    Var kvinnan i beroendeställning till mannen när du var ung på 70/80-talet? Nej, så sluta hitta på att jag vill gå tillbaka längre än så. Du vet inte ens hur det ser ut på 2000-talet och vad som har förändrats.
    Okey.. Kör med dubbla regler ser jag. Du har ju fasiken suttit och hittat på om andra i denna tråden. För att inte tala om att du har ofta också hittat på vad andra skriver.. Upprepade gånger..
    Så du har ingen anledning att fräsa ifrån. Det du har fått är en dos av din egna jäkla medicin.

Är det din nya taktik du skall komma med, köra med dubbla regler?
    När du nu vet att det inte funkar med dina andra fultaktiker som att försöka kväsa folk till tystnad med "det har vi redan avhandlat" och " "det vet du också någonstans", inte funkar längre?

Med dina direkt luddiga beskrivningar så kan du ju inter hålla det emot folk att det bara skall kunna "automatiskt" veta vilka decennium det skulle röra sig om.

Så du kan stoppa upp dit patetiska personangrepp du gör här med att jag inte skulle veta hur det ser ut på 2000-talet och vad som förändrats.

Jag vet mycket väl hur det ser ut i dag på 2000-.talet och vad som har förändrats.
    Varken du gillar fakta eller inte, så är det fakta.
    Att du sen inte kan acceptera att men inte håller med dig i hur det skall lösas får stå för dig.

• EnAnonumius
    Gurksoppa skrev 2024-01-06 07:42:53 följande:

hur kan man ha sådana åsikter utan att förstå att åsikterna är både direkt och indirekt kvinnofientliga. det är fientligt och naivt att tro att bara om utbudet manipuleras (exempel vidriga förslag som spärra populära män, eller *skicka hem invandrare* och dylikt som föreslås). vilka belägg finns för att kvinnornas krav skulle sjunka? När levnadsstandarden för kvinnor på 70-talet exempelvis inte är jämförbar med dagens levnadsstandard. Visa den forskning som styrker dessa teorier, annars är det återigen kvinnofientliga önskedrömmar från en svag och misogyn man.

Precis så..👍

• EnAnonumius
    Anonym (hej) skrev 2024-01-06 05:09:48 följande:
    Du skrev att det var samma femgradiga skala 5-1 som A-E, dvs att ett E motsvarar en 1a i ett betyg. Det hade du fel om.

Varför är du så besatt av mina betyg? Det handlar om hur man skriver, inte om vad man tycker. Misogyna incels är ett uttryck som du gillar som jag inte tänker ställa upp på. Jag håller inte med dig om att det finns misogyna incels.
    Det var ju du som drog in om betygen från första början.

Ja jag frågade dig om du fick "icke godkänt i svenskan".  Det var en adekvat fråga att ställa till dig då du hade skrivit detta; citerar dig och dina egna ord:

"Det sista du skrev bekräftar min poäng, att ni njuter av att förnedra och förminska incels. Resten har vi redan avhandlat. Det finns inget kvinnohat här. Det är nonsens och syftet med påståendet är samma sak."

Du satt ju för fasiken och för det första tysta mig med "det har vi redan avhandlat", och sedan sitter du och skriver "ni gillar...."

Bara för att DU har självutnämnt dig för att tala för incels i grupp, så ger det dig ingen ursäkt/eller förklaring att andra som svara och inte håller med dig i sak, talar också för en grupp.

Så nj skall jag för sista gången tjafs med dig om betyge.. Du hävdar att du har A i betyg.. Kan du så klara av att bevisa att du har A i betyg, och bemöta varje enskild skribent baserat på vad de skriveri i sina inlägg utan att utmåla dem samtidig som talespersoner för en hel grupp?

• EnAnonumius
    nihka skrev 2024-01-06 19:47:12 följande:
    Hahahaha! Du håller inte med om att det finns misogyna incels. Du kanske skulle ta ett snack med SÄPO:

cve.se/valdsbejakandeextremism/ovrigaideologiskarorelser/valdsbejakandemisogyni.4.2039deb2184c200b018a40.html
    Ha ha ha ha, undra hur TS skall försöka förklara bort det..  😈😏😁

Fakta direkt från SÄPOS hemsida.

• EnAnonumius
    nihka skrev 2024-01-06 19:49:41 följande:
    Aha! Du vill ha postförlossningsvård.
    Ja för famn det skall ju vara rättvist..
    Då kan ju han även klaga på naturen som inte gav honom möjligheten att vara gravid också.
    Fy vad orättvis naturen är...😈😂😂
  • EnAnonumius
    Anonym (hej) skrev 2024-01-06 05:09:48 följande:
    Varför är du så besatt av mina betyg? Det handlar om hur man skriver, inte om vad man tycker. Misogyna incels är ett uttryck som du gillar som jag inte tänker ställa upp på. Jag håller inte med dig om att det finns misogyna incels.
    nhika var snäll och länkade till SÄPOS hemsida
    så  skall jag kommentera detta stycke särskilt.

Jag tackar nhika för den länkningen. 👍

Det är helt okey att säga att du inte håller med mig om att misogyna incels inte finns. Men då bör du också i samma andetag inse att du blundar för verkligheten..
    Så du bör nog sluta anklaga andra för att de inte lever i verkligheten....😏

Du sagt att det var fel på Kalla Fakta på 4:a som gjorde ett reportage om incels och tog upp om att det finns misogyna incels också.

Nu finns det ju bevisat att Kalla Fakta inte hade fel.
    Utan det är du som faktisk har fel.  Helt fel.
    Det finns misogyna incels gruperingar.

Citerar från SÄPOS hemsida..

"Misogynin handlar ofta om att kontrollera kvinnors sexualitet och att (åter)införa mäns överhöghet i det offentliga och i det privata. Kvinnor anses i behov av mäns beskydd och ges bara marginaliserade roller i samhället och extremistisk aktivism. Misogyni och antifeminism är särskilt drivande i den så kallade manosfären, ett löst nätverk av mansaktivister online. Långt ifrån alla i manosfären är våldsbejakande, men vissa incelsgrupperingar identifieras som ett säkerhetshot. Medan andra våldsbejakande extremistiska miljöer ofta anser sig vilja skydda kvinnor så hyllar misogyna extremister dödligt våld mot kvinnor."

(slut på ciiatet)

Eller skall du försöka hävda att SÄPO har fel och ljuger och inte heller lever i verkligheten... 😏

Förresten så känns delar av det igen från TS själv, han vill ju begränsa kvinnornas val genom att försöka reglera b.la dejtingapparna... Och vill tillbaka till tider där kvinnor hade begränsat med valmöjlighetere, även om det "bara" handlar om 70-/80-talet.

Du TS du kanske borde ta dig en funderare på varför jag anser att du har ett kvinnoförakt.
    Jag har även sett att det finns andra som tycker det med, inklusive en och annan man.

Som du själv har sagt, man skall inte blunda för verkligheten. Det är nog dags för dig att sluta blunda nu och börja att se verkligheten... 😏

Ompostar länken till fakta jag använde mig av....

https://cve.se/valdsbejakandeextremism/ovrigaideologiskarorelser/valdsbejakandemisogyni.4.2039deb2184c200b018a40.html

Åter igen, tack nhika, du gfav mig en sån fin vinkel att ge som svar på (hej)s kommentar....
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?