• Hejhoppgummi

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (....) skrev 2023-10-31 18:52:24 följande:
    Vi diskuterar ju nu om principer. 
    jasså? vilka principer? De som vi vanliga normala människor lever efter eller vilka principer tänker du på?
  • Hejhoppgummi
    Anonym (....) skrev 2023-10-31 18:53:35 följande:
    Att det handlade om att personen tycker den missgynnas då. 
    Inte någon ideologi utan bara när personen missgynnas så skyller man på att "sex är ingen rättighet" 
    Sex är inte en rättighet. Vem har påstått att sex är en rättighet?
  • Hejhoppgummi
    Anonym (....) skrev 2023-10-31 18:55:07 följande:
    Att ni inkluderar det även när det inte handlar om någon lagändring 
    Hur ska du tvinga kvinnor att dejta män de inte vill ha? Är det inte via lagändring? Hur ska du få bort möjligheten för populära män att bli valda på tinder? Är inte det en lagändring? Och behövs det inte en lagändring som får apparna att sluta med likabehanding och börja marknadsföra vissa individer? Hur ska du genomföra det utan lagändring?
  • Hejhoppgummi
    Anonym (....) skrev 2023-10-31 18:56:03 följande:
    Och personen använder det bara när hen missgynnas. 
    Något man säger när man är missnöjd 
    Jasså? Är det verkligen så? På vilket sätt?

sex är inte en rättighet. Oavsett man, kvinna, singel, gift, etc. Homosexuell som heterosexuell. ingen skillnad. ingen har rättighet till sex.
  • Hejhoppgummi
    Anonym (....) skrev 2023-10-31 18:58:01 följande:
    Och den fria viljan är baserat på dina möjligheter och det ska handla vad du får och inte. 

Då skulle jag också kunna börja använda det. 
    Sex är ingen mänsklig rättighet när folk ställer krav på mig men när jag gör det så ska det vara okej. 
    Sexet blir sämre annars. 
    Nej det handlar inte om vad du får eller inte. Är det så lön funkar med? Exakt samma lön till alla oavsett prestation? om inte lön funkar så, varför ska relation funka så?

frågorna du får ställa dig är:
    1) vill du ha sex? Ja eller nej?
    2) vill du göra vad som krävs för sex? Ja eller neh?

om du väljer nej på någon av ovan = du får inte sex. Enkel matte.
  • Hejhoppgummi
    Anonym (....) skrev 2023-10-31 18:59:11 följande:
    Och hur ska då få det utan någon lagändring?
    Måste du tvinga män för att du hellre vill vara utan sex än med en man som du uppskattar? 
    På vilket sätt tvingar jag män? Jag väljer ja eller nej, väljer jag nej på en man så väljer jag ju nej till eventuell möjlighet till sex med den mannen. Frivilligt. Helt frivilligt. Ingen tvingar mig att svepa nej.
  • Hejhoppgummi
    Anonym (....) skrev 2023-10-31 19:02:41 följande:
    Varför ska det då handla om personens möjligheter som avgör ifall personen använder sig av att "sex är ingen mänsklig rättighet"?

Fria viljan är anpassad efter honom. 
    Sex är inte en rättighet. Vad är svårt att förstå? Det spelar ingen roll om du har lätt eller svårt att hitta partner att ha sex med. Om du får noll dejter och Arne 20 dejter, ingen av er har rättighet att kräva sex.
  • Hejhoppgummi
    Anonym (....) skrev 2023-10-31 19:00:54 följande:
    Och fri vilja är när ni får som ni vill. 
    Om andra ställer krav så ska det då plötsligt inte handla om fria val längre 
    Det är fritt val. vill du ha sex = så väljer du att göra det som behövs för att lyckas träffa partner för lagligt sex. om du inte vill ha sex = du slipper. Ingen tvingar dig att ändra dig. det är du som väljer att ändra dig om du vill ha lagligt sex.
  • Hejhoppgummi
    Anonym (....) skrev 2023-10-31 19:06:30 följande:
    Ingen tvingar då kvinnorna ifall de klagar. 
    vad menar du ens? vad vill du ens uppnå med klagandet?
  • Hejhoppgummi
    Anonym (....) skrev 2023-10-31 19:07:18 följande:
    Och sex är ingen rättighet för honom, men han får ändå kalla det "sex är ingen mänsklig rättighet" när han missgynnas
    Sex är inte en rättighet FÖR NÅGON. eller vem är det som påstår sex är en rättighet? Det är bara du
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?