• Hejhoppgummi

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (....) skrev 2023-08-16 13:25:10 följande:
    Och om någon tillhör såkallade förlorade sidan så borde man lägga mer tid på något annat än att bli sur på dessa personer. 
    De har ju ändå sämre än vad man själv har. 
    så förlorarna får bete sig hur som helst för att det är så synd om dom menar du? då får man lov att nedvärdera och kränka andra bara för att man är förlorare? Varför får man inte bli sur på människor som är emot demokrati? Det är väl positivt att människor bryr sig om demokrati????
  • Hejhoppgummi
    Anonym (....) skrev 2023-08-16 15:45:23 följande:
    Man borde ha lättare att kunna hantera det då. 
    Lättare att hantera vad? För vem? Får man bete sig hur som helst bara för att man är vad du kallar för *förlorare*?
  • Hejhoppgummi
    Anonym (....) skrev 2023-09-24 13:54:36 följande:

Pågrund delvis av hur biologin samt hur världen ser ut idag så blir det naturligt att kvinnor klagar mindre på männen för att få en sexpartner och partner.
    Exempelvis de flesta kvinnor kan välja att bli gravida genom spermadonator, de behöver inte ens en partner. 

Det blir fel att snacka som kvinnor skulle ha bättre personlighet och moral när det finns skillnader mellan könen som gör att det ena könet får det sämre än det andra.

Patetiskt.
    ja, män och kvinnor är olika på många sätt. eller var i diskussionen har vi sagt annat? ingen har heller sagt att kvinnor har bättre personlighet eller bättre moral.

och ena könet har det inte sämre än det andra. Vissa individer tar inte ansvar för sitt eget liv, dessa människor är troligen både missunnsamma, patetiska och med största sannolikhet misogyna. (finns x antal exempel i denna tråd?). Dessa individer sår den skörd de själva sått. förhållande, vänskap, romantik, sex etc. är inte något som man bara ?får? eller kan kräva att staten ska servera på silverfat. Dessa individer borde växa upp och komma ner på planeten jorden. oavsett man eller kvinna.

• Hejhoppgummi
    Anonym (hej) skrev 2023-09-25 23:45:40 följande:
    Jag trodde inte att den här tråden var igång fortfarande och att ni fortsätter att trakassera människor som har misslyckats i livet. Att de är patetiska, missunnsamma och inte tar ansvar för sina liv.

Hur väl stämmer detta överens med era politiska övertygelser? Jag gissar att många av er manshatare är vänster. Anser ni att även människor som lever på existensminimum är patetiska och inte har tagit ansvar för sina liv? Borde staten också ta bort all ekonomisk hjälp som finns för att dem får skylla sig själva?
    Manshatare? Jag älskar män. Jag älskar däremot inte incels. en incel är inte en man.

jag är långt ifrån vänster. Jag är liberal. Att vi ska ges samma villkor, sen är det upp till varje enskild individ att välja sitt eget liv. Enkelt, vill du sitta hemma ensam varsågod. Gör det. Men klaga inte, vill du ha noll barn eller tio barn, varsågod. Men klaga inte.

staten ska säkra våra basala behov, vård och skola. Och rätten till eget liv. Men vad du väljer att göra med ditt liv är ditt ansvar.

beggars cant be chosers. en människa som lever på existensminimum kan vara offer för omständigheter eller själv satt sig i den sitsen. om en människa frivilligt satt sig i skiten, ja då får man stå sitt kasst. Det finns inte fribiljetter i livet för oss vanliga dödliga icke adliga. Jag har kommit till den platsen i livet jag vill vara och trivs på genom mig själv. Ingen har gett mig något gratis. Mer än gratis utbildning obviously.
  • Hejhoppgummi
    Anonym (....) skrev 2023-09-26 16:31:23 följande:
    I så fall, är du inte en kvinna? 
    är jag inte en kvinna? vad får dig att tro att jag inte är kvinna?
  • Hejhoppgummi
    Anonym (Maria) skrev 2023-09-26 16:52:56 följande:
    Så om man vill ha 10 barn så är det varsågod ifrån ditt idealsamhälle? Och sen när man blivit tilldelad de 10 barnen så får man inte ångra sig och klaga på det?

Och en som valt att leva på existensminimum får stå sitt kast och inte ändra sig? Vad gör ditt idealsamhälle för att hindra att folk klagar på vad de själva en gång valde?
    varför skulle man inte få skaffa tio barn om man vill? Har tid? Råd? plats? det är du som väljer hur många barn du vill ha. Om man kan få biologiska barn dvs. Men att skaffa tio barn och kräva en villa av staten? Nej kanske inte så det funkar eller bör funka. Vissy är det bra att man får välja själv? Och sen ta konsekvensen av sitt val, såväl positiva som negativa konsekvenser. 

är man inte nöjd med sitt val, så gör man något åt sin situation, det är så det funkar. att sitta hemma och gnälla löser inget. Eller får man jobb om man bara gnäller? Får man kompisar om man bara klagar? Får man bostad eller bostadslån bara genom att sitta hemma och pilla navelludd? nej precis.
  • Meddelande borttaget
  • Hejhoppgummi
    Anonym (hej) skrev 2023-09-26 17:31:04 följande:
    Liberal. Vilken sorts liberal? Är du vänster eller högerliberal?

Vi har ju haft ganska mycket liberalism under de senaste årtiondena. Jag vet inte om du tycker att det fungerar så bra om man tittar ut på hur samhället ser ut med skjutningar, sprängningar, överbelånade hushåll och mycket annat som går åt skogen.

Är det för att enskilda personer inte tar ansvar som Sverige har blivit sämre eller hänger det samman med den liberala politiken?
    Det är många som inte tar ansvar, som väljer offerkoftan. folk blir sjuka i anorexi, skyller på influencers. Folk är ?ofrivilliga incels? skyller på tinder. Folk är arbetslösa, skyller på ?invandrare tar deras jobb?. Folk verkar överlag ha svårt att ta ansvar för sitt eget liv. allt är ?alltid? någon annans fel.

så för att komma tillbaka till tråden. de män som är incels, dvs de män som är misogyna kvinnohatare tar inte sitt egna ansvar. de lägger inte skulden där den hör hemma. Deras ensamhet är inte tinders fel. Deras ensamhet är inte kvinnornas fel. deras ensamhet är inte samhällets fel.
  • Hejhoppgummi
    Anonym (hej) skrev 2023-09-26 18:00:23 följande:
    Jo, det är precis så det funkar:

www.dagensps.se/foretag/debatt/man-med-tre-fruar-fick-tre-bostadsratter/
    www.svd.se/a/MOeJB/priset-for-en-man-tre-fruar-och-16-barn

Helt i enlighet med din liberalism. Bra va?
    Läste du vad jag skrev? Skrev jag inte ordagrant att ?inte så det bör funka?. läsförståelse. att det ska va så förbenat svårt att läsa innan man svarar
  • Hejhoppgummi
    Anonym (hej) skrev 2023-09-26 18:17:52 följande:
    Säg bara som det är. Ni tycker inte att män omfattas av begrepp som medmänsklighet, solidaritet och omtanke. Det perspektivet går inte ihop med era förlegade förväntningar på män att aldrig visa sina känslor, svaghet inför andra eller på något sätt frångå traditionella manliga könsnormer.

www.expressen.se/amelia/relationer/det-ar-sa-avtandande-nar-min-man-grater/
    www.expressen.se/dejting/varfor-ar-min-sjuka-man-sa-ynklig/
    och dessa källor representerar vad alla kvinnor anser? eller är det återigen enskilda kvinnor? Källkritik. Snälla. eller betyder dessa artiklar att expressen anser att det är otändande med män som gråter??? Imponerande låg nivå på källkritik och diskussion.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?