• Hejhoppgummi

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (....) skrev 2023-10-20 21:23:41 följande:
    Män och kvinnor är biologiska olika. 
    Det handlar inte om fri vilja som ligger bakom att fler män mördar, misshandlar etc andra människor än vad kvinnor gör.

Du kan allstå inte ta upp det som felet ligger på vissa män. 
    Är det inte fri vilja av en man att begå brott? eller begår män brott bara för att de är män?

menar du att alla män är potentiella mördare? Våldtäktsmän? Eller män som slår? och ursäkten till deras beteende är att *de är män*? åsikterna blir sjukare och sjukare hör jag?
  • Hejhoppgummi
    Anonym (....) skrev 2023-10-20 21:20:10 följande:
    Mäns uppgift är att få många kvinnor. 
    Då har du verkligen misslyckats med din så kallade manliga uppgift i livet.
  • Hejhoppgummi
    Anonym (....) skrev 2023-10-20 21:34:59 följande:
    Och eftersom fler män klarar av att få minst 1 orgasm vid sex så ligger felet på kvinnor när de blir utan orgasm vid sex? 
    det är så fruktansvärt äcklig människosyn och kvinnosyn så jag vet inte vad jag ska skriva. vidrigt. Vidrigt är vad det är.
  • Hejhoppgummi
    Anonym (....) skrev 2023-10-20 22:58:47 följande:
    Såklart det handlar om individer också. 
    Men könet är en bidragande orsak 
    Så det är en gen som gör män till rövhattar menar du? Eller är det inte bara som så att vissa män VÄLJER att bete sig som en rövhatt? Jag tror knappast att könet avgör vem som blir rövhatt. det är individuellt handlande av en individ att bete sig som en rövhatt
  • Hejhoppgummi
    Anonym (....) skrev 2023-10-20 23:04:00 följande:
    Du får förklara vad som är hemskt.
    Det är fakta angående orgasmer. 

När tycker du det är okej att säga att felet är på kvinnorna?
    vad är det som är svårt att förstå? Att om en kvinna och en man har sex, borde väl utgångspunkten vara att BÅDA parter få orgasm. Varför skulle mannens orgasm vara viktiga? De är LIKA jävla viktiga. Vad är svårt?
  • Hejhoppgummi
    Anonym (....) skrev 2023-10-20 23:12:06 följande:
    "PRECIS"
    Hemsk människosyn för männen ska ansvara för kvinnors orgasmer?
    Var har jag sagt det? Kan du läsa? Jag säger att bägges orgasm är lika viktig. Varför skulle jag knulla en man som ger blanka fan i min orgasm? då får jag mer tillfredsställelse av att borsta tänderna. 
  • Hejhoppgummi
    Anonym (Fol) skrev 2023-10-21 09:15:35 följande:
    Och? Titta ut genom fönstret. Många är överviktiga, lata och beroende av shopping och socker. 

Många lever sina liv väldigt dåligt helt enkelt men det är inget man ska ha som rättesnöre för sig själv. Man ska istället se det som avskräckande exempel och bygga egna bra normer som man följer.
    är det du som avgör vad som är norm och vad som borde vara norm? Efter ha sett knäskål efter knäskål i denna tråd så börjar jag ge upp hoppet om män. jag har min sambo som är fantastisk, och det finns ett par guldkorn i denna tråd. Men skulle det någon gång ta slut mellan mig och min sambo så kommer jag välja ensamhet alla dagar i veckan. Er människosyn avskräcker mig. Er människosyn är avtändande. Er människosyn får mig att ge upp hoppet om de bra männen. förstår ni inte att ni förstör ryktet för män genom att ha så urusel människosyn och kvinnosyn? 
  • Hejhoppgummi
    Anonym (hej) skrev 2023-10-21 13:52:50 följande:
    Nej, det är inte jämförbart med att låsa in män på en öde ö. Det är handlingarna som ska förbjudas, inte människor som inte har gjort något fel.

Du hävdar att relationer och sex hör till privatlivet. Varför är du inte konsekvent på den punkten utan tycker att det är helt rimligt att staten lägger sig i allting som kan kan missgynna kvinnor som prostitution och föräldraledighet? Det är bara när det kommer till saker som missgynnar män som du tycker att staten inte ska lägga sig i relationer och sex. Det är en fullständig dubbelmoral.

Nej, män klarar sig inte i ensamhet än kvinnor. Det är bara något du tror för att hoppas att män är sämre än kvinnor. För pensionärer är det outhärdligt att vara ensam både för män och kvinnor. Det kan nog minst en person i den här tråden intyga.
    dubbelmoral? Från vem? Lögnaren och hycklaren himself. på vilket sätt ska staten reglera dejtandet men ändå låta individer vara individer, utan att strypa rättigheter och friheter. Det du förespråkar inskränker på rätten till fritt liv. Varför är ditt knullbehov viktigare än ALLA andras rätt till fritt liv? skaffa en fleshlight. Staten har inte i uppdrag att vara matchmaker eller tillgodose dina sexuella önskemål. 
  • Hejhoppgummi
    Anonym (hej) skrev 2023-10-21 19:11:04 följande:
    Jag länkade till dem för att ni ville ha källor som bevisade att män tar skada av dejtingappar. Det var inte för deras tips och det vet du.

Du vet också att alla såna tips är politiskt korrekt dravel som går ut på att bara lägga skulden på män och aldrig se män som offer som behöver hjälp. Allt enligt den rådande principen att män inte tillskrivs samma människovärde idag.
    Du har alltså inte läst artiklarna du refererar till? Eller du sympatiserar bara delen med buhu synd om män. Men du vill inte göra de föreslagna åtgärderna? Varför inte? Varför är inte förslag på åtgärder bättre än vad de skriver? Vad har du för forskning i ämnet? eller har du gått livets hårda skola? du vill ju inte ändras. Du vill inte ta till dig av hjälp. du vill inte ha tips och råd. Du vill ha en offerkofta, och ryggdunkar så du kan bära upp offerkoftan med stolthet
  • Hejhoppgummi
    Anonym (Fol) skrev 2023-10-22 18:38:08 följande:
    Jag skrev: "Och? Titta ut genom fönstret. Många är överviktiga, lata och beroende av shopping och socker. 

Många lever sina liv väldigt dåligt helt enkelt men det är inget man ska ha som rättesnöre för sig själv. Man ska istället se det som avskräckande exempel och bygga egna bra normer som man följer."

Vad är det som skulle vara en dålig människosyn eller kvinnosyn i det?

Du kan ju tycka att det är negativt att jag anser att det är dåligt att var lat, överviktig och beroende av socker. Det är om något är en dålig människosyn att anse att det skulle vara positivt att vara lat, överviktig och beroende av socker och shopping.
    försöker du inte i x antal inlägg förespråka att kvinnor borde önska dela livet med en man? Varför anser du att det enda rätta sättet är att leva med en man? varför inte inse att kvinnor år 2023 kan, vill och får leva ett liv utan en man. ingen man eller kvinna borde förespråka antingen eller, fritt liv fritt val. Eller hur? Du anser att det borde vara avskräckande att välja ensamhet före dela livet med en man. förklara gärna det resonemanget. varför skulle det vara mer avskräckande för en kvinna att föredra ensamhet?
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?