• Anonym (....)

Är incel något man förtjänar att vara?

nihka skrev 2023-07-25 17:50:44 följande:
    Ja, och mitt svar var att kvinnor bär runt på en unge i 9 månader och förstör sina kroppar för att bli föräldrar, vilket män slipper och ingen mig veterligen gör något annat än att bara accepterar det. Man blandar alltså inte in staten för att försöka ändra på något angående vem som måste kånka runt på ungen.

Du ville ha ett exempel och fick det.

Det finns ju alltid två föräldrar till ett barn. Varför försöker du göra graviditeter och förlossningar till bara en kvinnofråga?
    I det här fallet så kan inte staten ändra på det för det handlar om saker som inte går att ändra på oavsett vad för regler och lagar man har.
  • Anonym (....)
    Ja, och mitt svar var att kvinnor bär runt på en unge i 9 månader och förstör sina kroppar för att bli föräldrar, vilket män slipper och ingen mig veterligen gör något annat än att bara accepterar det. Man blandar alltså inte in staten för att försöka ändra på något angående vem som måste kånka runt på ungen.

Det finns ju alltid två föräldrar till ett barn. Varför försöker du göra graviditeter och förlossningar till bara en kvinnofråga?
    Accepterar kanske men många tycker det är dåligt. 

"Man blandar alltså inte in staten för att försöka ändra på något angående vem som måste kånka runt på ungen."

Eftersom det går inte ändra på det oavsett vad för lagstiftning man har så går det inte veta hur lagstiftningen hade sett ut om både män och kvinnor hade kunnat bli gravida och födda. 
  • Anonym (....)

Jag menade att män kan klaga också oavsett om det går att ändra på något eller inte. 
  • Anonym (....)
    nihka skrev 2023-07-25 18:03:21 följande:
    Klart man kan om man verkligen vill forska i det, men det vill man inte.
    Det beror på vad du menar med val. 
    Att forska i något garanterar inte något. 
    Det handlar i alla fall inte då om någon lag som skulle kunna ändra på hur kvinnor och män fungerar just nu.
  • Anonym (....)

Det är din tolkning på vad som räknas som ett val och när kvinnor vill att staten ska vara inblandad eller inte.
    Samt vad du menar med att ändra på något. 
  • Anonym (....)
    nihka skrev 2023-07-25 18:03:21 följande:
    Klart man kan om man verkligen vill forska i det, men det vill man inte.
    Så du menar att kvinnor vill inte forska för att männen ska kunna bli gravida också? 
  • Anonym (....)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-07-25 18:15:29 följande:
    Begriper du inte att det är du själv som måste förändras? 

inte samhället 
    inte kvinnor 
    inte attraktiva män

Det beror inte på otur att du blir dissad. 
    Och då beror det inte på otur när kvinnor är missnöjd hur de vill att männen ska bete sig. 
    Vad vet du om otur egentligen? 
  • Anonym (....)

inte samhället 
    inte kvinnor 
    inte attraktiva män

Finns ingen lag heller som säger att ts måste förändras. 
    Du lägger också skulden på någon. 
    Inte att ingen ska ändra på sig. 
  • Anonym (....)

inte samhället 
    inte kvinnor 
    inte attraktiva män

Och när beror det på otur då? 
  • Anonym (....)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-07-25 18:13:17 följande:

Lösningen ligger inte på kvinnor att dom ska "släppa till" eller på olika sätt bli tvingade till en relation med män såsom statlig reglering eller ekonomisk ojämlikhet. 

Det är inte mäns intressen. 

Och det finns män som gynnas personligen av när sex och förhållande inte är jämställt.
    Samt när sex inte fördelas lika mellan män. 
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?