• Anonym (....)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Jadu) skrev 2023-07-13 18:32:40 följande:
    Om de inbillar sig att de har rätt till sex bara genom att existera och utan något att erbjuda så får de skylla sig själva. Relationer fungerar inte så. Det är fakta. 

Har man inget att erbjuda så får man skaffa något att erbjuda. Så fungerar världen oavsett om det gäller vänner, kärleksrelationer, jobb, utbildning osv. Man kan inte sitta och vänta på att saker och ting ska lösa sig själva och att lösningar ska ramla ner i knät på en. 
    Och då är det fel när någon ställer en fråga om dessa män ska få tacka nej till 60åriga tanter. 
    Man ska inte få sex bara genom att existera 
  • Anonym (....)
    ClumsySmurf skrev 2023-07-20 21:36:05 följande:

Anonym (....) skrev 2023-07-20 21:22:35 följande: #898
    Man får inte liknade alternativ som de flesta andra personer fått någon gång eller får just då. 
    Dessutom måste en 60 åring välja en före andra personer. 
    Det är snarare ett hypotetiskt exempelvis som ni använder mer som en förevändning. 
    Om någon ung man skulle sagt att vill ha sex med en 60 åring så hade ni sagt att sex är ingen mänsklig rättighet, inget behov etc. 
     Att sex inte är någon mänsklig rättighet stämmer ju men nu handlade det ju om en 60-årig tant som ville ha lammkött och då är hon ett bortvalt alternativ p.g.a orimligt höga krav och då ska man inte klaga.
    Och du vill att jag ska få sex bara genom att existera när du ställer en fråga om 60 åriga tanten.
    Du vill att man ska få sex utan man gjort något. 
  • Anonym (....)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-07-22 20:54:54 följande:
    Motkrav nummer ett: bete sig som en man. Ha sunda värderingar, och jobba på sig själv. Precis som kravet på mig själv. dvs inget extra krav bara för att du är man.

Nej du existerar inte för mig, men varken jag eller någon annan tjej eller kvinna existerar för att behöva kvoteras ett knull med dig heller. Du har ingen rättighet att kräva det, det är fritt fram att önska och hoppas men aldrig kräva
    . Det är det som du har så svårt att förstå. Kvinnor är inte skapta av män för män.

Vilka privilegier har ni gett upp? Förklara gärna. Såvitt jag vet har du har samma privilegier och rättigheter som förr, men att du inte längre har högre rang än en kvinna utan är likvärdig. Är det vad du vill ha tillbaka? Eller menar du att kvinnlig rösträtt införts? Barnaga förbjudits? Sexköpslagen? Samtyckeslagen? Att en kvinna kan och får skilja sig? Att det numera är norm att kvinnor arbetar? Och att man får lov att ha sex innan giftemål? Och att tiderna ändrats från överskott på kvinnor till underskott?
    Du snackar om att man inte är skyldig andra men du säger samtidigt att man" ska bete sig som en man"

Du har ingen rättighet att kräva det, det är fritt fram att önska och hoppas men aldrig kräva

Finns ingen sån lag som förhindrar det. 
    Det blir inga våldtäkter om någon kräver något. 
    Det är då en åsikt. 

• Anonym (....)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-07-23 16:41:15 följande:
    Och skriver jag inte vad det innebär att bete sig som en man? Ha sunda värderingar och jobba på sig själv. Jag skriver inte att jag kräver en snygg, välutrustad eller rik man. Utan en man som ser kvinnor som jämlikar. Är det verkligen ett orimligt krav i dina ögon och öron? Menar du att du inte har krav på en kvinna? Eller är ditt krav att ha en ägodel som du bestämmer över? Ganska sunkig människosyn isåfall, och inte konstigt om du skulle vara singel med en sådan människosyn.

Hur ska du kunna kräva sex och få sex utan att bryta mot en lag? Om staten skulle erbjuda tjejer/kvinnor ofrivilliga manliga singlar är det staten som indirekt erbjuder våldtäkt, koppleri etc. Eller tror du på riktigt att tjejerna kommer ställa upp och vara *kåta och tacksamma* som ska få *äran att sättas på* av en man som inte kan hitta kvinna på egen hand? Ska dessa singlar kunna ha en hel meny att välja mellan också? Brunnet? Blondin? B-kupa? C-kupa? 20+ eller 30+? Ska den utvalda kvinnan kunna säga nej eller är det bara för henne att sära? Du hör inte själv hur oerhört sjukt detta låter?! Vidrig människosyn att ens tänka tanken.
    För ett förslag är ingen våldtäkt 
  • Anonym (....)
    nihka skrev 2023-07-22 15:16:00 följande:
    Kvinnor måste kånka runt på en unge i nio månader och förstöra sina kroppar för att blir föräldrar. Det behöver inte män. Och mig veterligen begär ingen någon inblandning från staten.

Vanligtvis hoppar jag över dina inlägg. De är helt enkelt för knäppa.
    Min fråga var ifall kvinnor accepterar något som de har det sämre än männen.
    Du tycker inte det är okej nu. 

Om de inte vill ha statlig hjälp, varför existerar det då aborter, förlossningskliniker etc.? 
  • Anonym (....)
    Kvinnor måste kånka runt på en unge i nio månader och förstöra sina kroppar för att blir föräldrar. Det behöver inte män. Och mig veterligen begär ingen någon inblandning från staten.

Med din logik så kan man säga det är ett val när kvinnor blir gravida, samt att ha sex och barn är ingen rättighet 
  • Anonym (....)

Sperma genom spermadonator sker inte lagligt genom privata kliniker idag utan genom landstinget. 
  • Anonym (....)

Du har "glömt hel del" när påstår att kvinnor inte begär inblandning från staten när du påstår det här. 

Kvinnor måste kånka runt på en unge i nio månader och förstöra sina kroppar för att blir föräldrar. Det behöver inte män

1. Kvinnor kan få hjälp av myndigheterna så de blir gravid genom en spermadonator 
    2. Gravida kvinnor kan få hjälp av myndigheterna.
    3. Kvinnans unge får hjälp av myndigheterna. 
    Etc. 

Du skriver att "män inte behöver det." 
    Kvinnor har lättare att få barn generellt sett jämfört med männen.
    Dessutom kvinnor som kan få barn har en möjlighet att välja att bli gravid. Det saknar männen. 
  • Anonym (....)
    Anonym (SL) skrev 2023-07-23 17:58:24 följande:
    Om jag ska vara ärlig så är den ultimata egoismen att tänka att du har rätt till någon annans kropp mot dens vilja.

Att hjälpa varandra även om du inte har just det problemet (som de exemplen du tar upp) är en självklarhet i ett humanistiskt samhälle men du kan inte tvinga någon till en relation eller använda någons kropp utan dens samtycke.
    Eller tycker du det är rimligt att tvinga någon att donera blod eller donera organ för att någon annan råkar behöva det?
    Det finns saker som du har utelämnat. 

1. Det finns lagförslag om att man borde aktivt tacka nej för att vården inte ska ta ens organ om man är hjärndöd. 

2.Det är lagligt att köpa sig ett förhållande utan sex.
     3. Det finns redan en  hel del personer som skänker blod för att hjälpa andra människor. 
  • Anonym (....)
    Anonym (SL) skrev 2023-07-23 17:58:24 följande:
    Om jag ska vara ärlig så är den ultimata egoismen att tänka att du har rätt till någon annans kropp mot dens vilja.

Att hjälpa varandra även om du inte har just det problemet (som de exemplen du tar upp) är en självklarhet i ett humanistiskt samhälle men du kan inte tvinga någon till en relation eller använda någons kropp utan dens samtycke.
    Eller tycker du det är rimligt att tvinga någon att donera blod eller donera organ för att någon annan råkar behöva det?
    Mot någons vilja beror på när du tycker det passar dig bra
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?