• EnAnonumius

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (hej) skrev 2024-01-04 18:43:51 följande:
    Hade du "lilla" a i betyg från ett betygssystem som togs bort i början av 60-talet? Det är inte undra på att du inte förstår det här ämnet när dina erfarenheter av dejting är från 50-60 år sen. Ni hänger inte med, har förmodligen aldrig använt tinder och har ingen aning om vad incels är för något. Alla era kunskaper i ämnet grundar sig i ett kalla fakta-program på tv4 som bara lyfter fram de värsta exemplen.
    Nepp... Glömde att trycka på shift-tagenten..
    Intresant är att du först ställer en fråga, för att sedan sitta och grovt spekulera  om min bakgrund  baserat på just NOLL info.

Nu är du tillbaka där igen och bevisar att ditt A i svenska inte stämmer då du inte kan skilja på  person och grupp. (Som vanligt)
    Bara för att man exemplifiera något så betyder det knappast att man hämtar "alla kunskaper" där i från.

Hur såg det ut för 50år sedan? Jag vet inte hur det såg ut då.
    Så lägg av att dra dina halmgubbar som du gör titt som tätt.
    På ett fördomsfullt sätt tror ni att en stor del unga män har blivit misogyna kvinnohatare istället för att för att se att förutsättningarna faktiskt ser annorlunda ut idag än för 50 år sen.
    Fortfarande så vad andra skriver får stå för dem.

Du behöver inte skriva kvinnohatare två gånger. En gång räcker. Misogyn betyder just kvinnohatare.. Om du inte tror mig så kan du konsultera SAOB.
    Den finns utlagd på Svenska Akademins Hemsida.

Nej jag har aldrig sagt att en stor del av unga män har blivit misogyna..
    Jag har sagt att att en del av inselsen är kvinnohatare. INTE alla incels självklart, men bra många incels är kvinnohatare.

Jag har upprepat flera gånger sagt att jhag delar upp incels i två grupper

Misogyna incels
    ICKE misogyna incels.
    Min motivation grundar sig att jag genom hela min skolgång hart fått höra att jämställdhet är viktigt, för att senare i vuxen ålder upptäcka att det inte är jämställt i praktiken. Män och kvinnor behandlas hela olika. När jag sen ifrågasätter könsroller precis som jag har fått lära mig att göra är det istället jag som är problemet. Nej, jag tänker inte låta mig underkuvas av er fördomsfullhet.
    Jag har aldrig förnekat att kvinnor och män behandlas olika. Det ser de flesta, som har betyg A eller B svenska och kan läsa en text ochh har läsförståelse. 

Jag håller inte med dig i din  lösning på problem för incels.. Det hade du sett om du läst, i stället för astt tolka in något som inte skrivits eller ens insinuerats om. 
    Jag anser att incels får göra med sina problem,  som vi alla andra som har olika problem.,
    Jobba på att hitta själva en lösning söka den hjälpen som finns om det behövs..

l

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Anonym (hej) skrev 2024-01-04 19:19:17 följande:
    www.expressen.se/nyheter/jimmie-akesson-ingen-annan--losning-an-att-riva-medborgarskap/

Det här kan till exempel hända, vilket avsevärt skulle förbättra könsbalansen mellan män och kvinnor.
    Och på vilket sätt skulle det hjälpa de misogyna incelsen?

Bara för att det skulle kunna bli en s.k "könsbalans", av Jimmie Åkessons förslag, så är de inte samma sak som att det skulle öka chansen för de misogyna incels för den saken skull.

• EnAnonumius
    Anonym (hej) skrev 2024-01-04 19:53:57 följande:
    Nej, det finns inte kvinnliga incels på samma sätt.
    Du skiter i att förklara vad du menar med att det inte finns kvinnliga incels på samma sätt för att < fyll i valfri förklaring häf>.
  • EnAnonumius
    Anonym (hej) skrev 2024-01-04 19:57:21 följande:
    Ja eller bara för att de är upprörda över hur svenska män konstant har prioriterats ned och man daltar med andra grupper.
    Jag har lösningen på problemet..
    Jag såg lösningen genom Smurfens ena inlägg.

Man tar de misogyna incelsen  och parar ihop dem ihop dem med "gapfemninsterna" (även kallad för manshatar feminister).. 

Fotnot:
    Till de seriösa feminister jag syftade inte på er utan, just de kvinnor som utgör sig för att vara feminister och samtidigt är renodlad misandri..

• EnAnonumius
    ClumsySmurf skrev 2024-01-04 20:12:44 följande:
    < sex man inte vill ha räknas som alternativ, riktiga incels har inga alternativ>
    **fniss*

• EnAnonumius
    Anonym (hej) skrev 2024-01-04 20:25:35 följande:
    Jaha, så du hade den nuvarande betygsskalan och är därmed under 30 år? Det tror jag verkligen inte på. Om du hade en 5a i svenska kan du inte bara översätta det till dagens betygsystem.

Du kan inte påverka mitt gamla betyg i svenska. Jag skriver bättre än många andra på familjeliv, så det borde inte komma som en förvåning. Vet inte om du är en gammal lärare, men man får inte sämre betyg för att läraren inte delar ens åsikter.

Alla som har olika problem måste inte alls lösa de helt själv. Det finns oftast hjälp att få. Hela skulden läggs oftast inte på individen.
    Nej jag är inte under 30 år, men jag minns fan inte ändå hur det var för 50år sedan som du satt och anklagade mig för helt uta någon som helst jävla grund. Dock så hade jag sexgradigt betyg system.. 1-5  och "streck".
    Medan dagens har A-F vilket är också ett sexgradigt system. 

Nej jag har aldrig skrivit att ett ord om huruvida bra eller dåligt du skriver. 
    Så vad får du det ifrån?
    Det jag där emot säger är att du har allvarliga problem med att skilja på individ och grupp. Och skriver "ni" i stället för "du".
    Ser du och förstår den signifikanta skillnaden?
    Så din kommentar om att man inte får sämre betyg bara för att man har olika åsikter är bara direkt kontraproduktivt från ditt håll.
    Anonym (hej) skrev 2024-01-04 20:25:35 följande:
    Alla som har olika problem måste inte alls lösa de helt själv. Det finns oftast hjälp att få. Hela skulden läggs oftast inte på individen.

Läser du medvetet selektivt, eller hittar på ett eget innehåll i andras texter  när du läser andras texter?

Jag citerar mig själv och mina egna ord".
    Jag skall fetstilta vissa delar i texten.

"Jag anser att incels får göra med sina problem,  som vi alla andra som har olika problem.,
    Jobba på att hitta själva en lösning söka den hjälpen som finns om det behövs..
    "

Missade du detta?; "söka hjälpen som finns om det behövs".

Vilken del av "söka hjälpen som finns.." var det störst problem för dig att förstå?

Så nä jag hart aldrig sagt att incelsen måste lösa det själva.

• EnAnonumius
    Anonym (hej) skrev 2024-01-04 20:30:21 följande:
    Det är klart att det skulle öka chanserna. Sverige har flest andel incels i världen. Fundera på vad det beror på. Har vi mest kvinnohat i världeneller mest könsobalans (i åtminstone Europa)?
    Dina frågor, saknar ju helt rellevans till mitt innehåll i texten.

Nu är du tillbaka där igen och ignorera vad jag faktiskt skriver.. Jag skrev med en förtydliga med misogyna incels.

Du skriver bara incels.

Läs om läs rätt.. Jag har inte dragit "alla incels" över en och samma kam som du subtilt, men ändå tydligt, antyder om här.

Så jag kan lugnt säga att dina frågor är heklt irrelevanta baserat på vad jag faktiskt skriver.

Så tills dess så kan du ju fundera på varför du väljer att ignorera att man skriver förtydliga  som  "misogyna incels" och du väljer då att översätta det till "incels" enbart? 

• EnAnonumius
    Tänk logiskt skrev 2024-01-05 14:47:51 följande:
    Hehe, ja du beslog med med ett logiskt fel där Skäms. Jag uttryckte mig slarvigt. Vad jag menar är förstås "lyckliga relationer med före detta incels", och då i första handatt de varit incels ända fram till den aktuella relationen.

Det är helt riktigt att det finns både misogyna och icke-misogyna incels. Men om vi kan minska mängden incels så kommer många av dem inte att utveckla misogynitet, tror jag. En del män är förstås misogyna från början (och inte alla är incels), men jag tror att en del incels blir misogyna pga. sin situation, och det vore ju bra om vi kunde minska antalet av dessa. 
    "VI"?
    Varför skall det ligga an på ANDRA att fixa för incelsen?

Vill man ha en relation så får man jobba med sig  själv, och/eller uppsöka en psykolog. Kanske rent av en livscoatch.
    Hjälp finns ju att få för att utveckla sig själv och sin personlighet så man kan få ett förhållande.
    Så nej det handlar inte om "vi kunde minska antalet".
    Den rätta frågan är att ställa; "Varför tar inte inbcels tag i problemet och söker den hjälp som faktiskt redan finns att tillgå, för att utveckla sig själva så de kan få en releation"?

Vill inte incelsen använda det som finns till buds ja då får de faktiskt skylla sig själva, och skulle de utveckla till att bli misogyna så är det ju inte heller samhällets, minst av allt kvinnornas fel.
  • EnAnonumius
    Tänk logiskt skrev 2024-01-05 14:34:08 följande:
    Det som är en myt är att alla eller de flesta incels är misogyna. Det finns det såvitt jag vet inga belägg för och det stämde inte in på mig när jag var incel. 
    Men det är klart att det finns misogyna och högerxtrema incels och dessa börjar bli ett samhällsproblem.
    Min tanke är att hjälpa incels att finna en partner innan de utvecklar misogynitet. Då skulle vi få ett bättre samhälle för alla, utom möjligen för högerextrema partier.
    "Det som är en myt är att alla eller de flesta incels är misogyna. Det finns det såvitt jag vet inga belägg för och det stämde inte in på mig när jag var incel. "

Anekdotisk evidens, har mycket låg reliabilitet.

• EnAnonumius
    Anonym (....) skrev 2024-01-05 15:58:31 följande:
    Och om man ska fixa det själv, varför säger du då att det finns hjälp att få? 
    Ja du och hur vore det om du läste vad som faktiskt står i stället för att dilla och hitta på vad man skriver som du gjort med alla dina 8 citeringar av mitt svar?

Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?