Är incel något man förtjänar att vara?
Anonym (hej) skrev 2024-01-04 18:43:51 följande:
Hade du "lilla" a i betyg från ett betygssystem som togs bort i början av 60-talet? Det är inte undra på att du inte förstår det här ämnet när dina erfarenheter av dejting är från 50-60 år sen. Ni hänger inte med, har förmodligen aldrig använt tinder och har ingen aning om vad incels är för något. Alla era kunskaper i ämnet grundar sig i ett kalla fakta-program på tv4 som bara lyfter fram de värsta exemplen.Intresant är att du först ställer en fråga, för att sedan sitta och grovt spekulera om min bakgrund baserat på just NOLL info.
Nu är du tillbaka där igen och bevisar att ditt A i svenska inte stämmer då du inte kan skilja på person och grupp. (Som vanligt)
Bara för att man exemplifiera något så betyder det knappast att man hämtar "alla kunskaper" där i från.
Hur såg det ut för 50år sedan? Jag vet inte hur det såg ut då.
Så lägg av att dra dina halmgubbar som du gör titt som tätt.
På ett fördomsfullt sätt tror ni att en stor del unga män har blivit misogyna kvinnohatare istället för att för att se att förutsättningarna faktiskt ser annorlunda ut idag än för 50 år sen.Du behöver inte skriva kvinnohatare två gånger. En gång räcker. Misogyn betyder just kvinnohatare.. Om du inte tror mig så kan du konsultera SAOB.
Den finns utlagd på Svenska Akademins Hemsida.
Nej jag har aldrig sagt att en stor del av unga män har blivit misogyna..
Jag har sagt att att en del av inselsen är kvinnohatare. INTE alla incels självklart, men bra många incels är kvinnohatare.
Jag har upprepat flera gånger sagt att jhag delar upp incels i två grupper
Misogyna incels
ICKE misogyna incels.
Min motivation grundar sig att jag genom hela min skolgång hart fått höra att jämställdhet är viktigt, för att senare i vuxen ålder upptäcka att det inte är jämställt i praktiken. Män och kvinnor behandlas hela olika. När jag sen ifrågasätter könsroller precis som jag har fått lära mig att göra är det istället jag som är problemet. Nej, jag tänker inte låta mig underkuvas av er fördomsfullhet.Jag håller inte med dig i din lösning på problem för incels.. Det hade du sett om du läst, i stället för astt tolka in något som inte skrivits eller ens insinuerats om.
Jag anser att incels får göra med sina problem, som vi alla andra som har olika problem.,
Jobba på att hitta själva en lösning söka den hjälpen som finns om det behövs..
l