Inlägg från: Anonym (Incel slem) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Incel slem)

Är incel något man förtjänar att vara?

ClumsySmurf skrev 2023-08-19 18:36:11 följande:
    Jag ställde två frågor på dina inlägg som du fortfarande inte har svarat på, du duckar och ställer helt irrelevanta halmgubbe motfrågor.
    vad vill du ha svar på? Om mina svar är bra svar? tydligen inte för dig ers höghet eller för manliga misogyna incels. Nästa fråga? Om det låter bättre att manliga incels hatar kvinnor på grund av erfarenheter? vilka erfarenheter är frågan då? det är högst relevant fråga. Om en man är ofrivilligt singel på grund av rädsla av kvinnor efter erfarenhet eller ofrivilligt singel till följd av sitt rövhattiga beteende. Det är inte okej att hata för att man blir ratad. Besviken absolut. Men hata kvinnor för att man inte får dom. Nej du. Något mer du så hemskt gärna vill ha förklarat? 
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-19 19:10:42 följande:
    Att se till så att en person får ett arbete är aldrig en björntjänst.

Björntjänsten är om du låter honom komma undan med ett dåligt arbete.

Folk som mig kan sånt här. Att många saknar den typen av socialt skyddsnät jag pratar om är orsaken till att så många faller genom systemet. Det gör man inte med socialt skyddsnät. 

För det finns situationer i livet då en individ behöver hjälp. Och då ska man ge det.
    Jasså? Är du utbildad beteendevetare? Intressant. Det har inte framgått i något av de andra inläggen. eller är det din egen uppfattning att du kan? En sån one size fits all? Den fungerar bra på incels?

det är skillnad på att hjälpa den som på riktigt vill ha och behöver hjälp. Eller kastar du pengar på fattiga spelmissbrukare med? det löser nog deras situation. bara vi vanligt *fotfolk* som inte fattat detta än verkar det som
  • Anonym (Incel slem)
    ClumsySmurf skrev 2023-08-19 20:07:46 följande:
    "Om mina svar är bra svar? tydligen inte för dig ers höghet eller för manliga misogyna incels."

Det var inte kvinnor som hatar män som misshandlat dem du syftade på när du frågade balansspela­ren "så hur många manshatare ser du starta trådar om statlig rätt till kuk?", du blandar ihop äpplen med päron.

Att fru prinsessa vevar friskt med offerkortet i flera inlägg där du duckar för frågan med irrelevanta motfrågor tolkar jag som ett svar.
    nej det låter inte bättre om incels drar offerkortet och säger att de hatar kvinnor pga erfarenheter, du tycker att kvinnor har ensamrätt på det.

"Något mer du så hemskt gärna vill ha förklarat? "

Du har inte svarat på om de ensamma kvinnorna du känner skyller på mäns ouppnåeliga stacy ideal.
    eftersom herr balansspelare tyckte det var så viktigt att diskutera manshatare. läst hans svar eller bara mina och gjort egen tolkning? eftersom enligt han är det ett SÅ stort med manshat, att han är sånt offer. Men förlåt mig glömde fråga om lov innan jag kommenterade.

kvinnor har inte ensamrätt men återigen. är det inte skillnad att hata på grund av brott eller bli ratad? jämför du ens dessa i samma skala? om så är fallet är det en ny nivå.

de ensamma kvinnorna jag känner skyller på sig själva, på samhället, på media. att alla bilder i magasin eller instagram är retuscherade som får folk att tro att bristningar, porer, hårstrån inte existerar på andra än en själv. De skyller inte på män. tydligen extremt svårt för män att förstå detta.
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-19 20:15:19 följande:
    eftersom herr balansspelare tyckte det var så viktigt att diskutera manshatare. läst hans svar eller bara mina och gjort egen tolkning? eftersom enligt han är det ett SÅ stort med manshat, att han är sånt offer. Men förlåt mig glömde fråga om lov innan jag kommenterade.

kvinnor har inte ensamrätt men återigen. är det inte skillnad att hata på grund av brott eller bli ratad? jämför du ens dessa i samma skala? om så är fallet är det en ny nivå.

de ensamma kvinnorna jag känner skyller på sig själva, på samhället, på media. att alla bilder i magasin eller instagram är retuscherade som får folk att tro att bristningar, porer, hårstrån inte existerar på andra än en själv. De skyller inte på män. tydligen extremt svårt för män att förstå detta.
    Och dessa kvinnor skulle aldrig föreslå reglering av dejting för egen fördel. ännu en skillnad mellan ensamma kvinnor och insels. där har de saker gemensamt med ensamma män. Återigen INTE incels. men tråden kanske bytt namn från incels?
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-19 23:00:41 följande:
    Människor blir "dåliga" av en mängd faktorer.  Och som jag sagt minst 10 gånger i tråden ska man inte blanda ihop olika orsakssamband med skuld och ansvar.
    Hur ska du ha det? ena stunden är det plikt att hjälpa sina bekanta. Men bara de goda bekanta. De dåliga bekanta som man kan hjälpa, väljer att inte hjälpa. de är *någon annans fel* då? du kan bara hjälpa de goda
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-19 23:13:20 följande:
    Jag har aldrig sagt att det är ens plikt att hjälpa bekanta. Du hittar på.

Diskutera sakfrågan och vad som faktiskt skrivits istället för massa tolkningar av vad som skrivits.

Inlägg #4222 exempelvis
    *Det betyder inte att dessa individer inte har ansvar men man hjälper anhöriga och vänner som behöver hjälp i den mån det går.*

vem skrev detta? en misogyn man behöver hjälp. Varför skulle du inte hjälpa en misogyn man om du hade en i din närhet? Tycker du illa om misogyna män? Hur ska de sluta vara misogyna om de inte får hjälp?

• Anonym (Incel slem)
    ClumsySmurf skrev 2023-08-19 23:21:06 följande:
    " läst hans svar eller bara mina och gjort egen tolkning?"
    🤔
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-18 18:51:24 följande: #4119
    Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-08-18 18:36:33 följande:

Skippa Drama Queenandet!
    Svara nu bara på frågan istället
    ?En kvinna som är ful och manshatare hon får skylla sig själv?
    Håller du med om det påståendet eller gör du det inte?
    Ja eller Nej?

om man hatar det man vill ha så får man skylla sig själva om man inte attraherar det man vill ha oavsett kön. så hur många manshatare ser du starta trådar om statlig rätt till kuk? om du kan vara så *balanserad* nog att svara. eller vad tillför din fråga? En gris är en gris oavsett om man sminkar den eller försöker kalla den för en häst.
      "är det inte skillnad att hata på grund av brott eller bli ratad? jämför du ens dessa i samma skala? om så är fallet är det en ny nivå."

Är det inte någon skillnad att hata kvinnomisshandlare och rent allmänt hata män? jämför du ens dessa i samma skala? om så är fallet är "en gris är en gris" en ny nivå, det är ju inte särskilt vanligt att någon jämför t.e.x våldtäktsoffer som hatar våldtäktsmän med grisar.

Men förlåt mig, glömde fråga vad du menade med manshatare.

Vad menar du då med kvinnohatare?

Låtsas du veta alla incels erfarenheter?
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-19 20:15:19 följande: #4245
    [...]
     Jag har tydligen extremt svårt att förstå det för att jag tycker det är stor skillnad på att vara osäker i sej själv för att man inte lever upp till ideal man vet att man inte behöver leva upp till och tro att alla andra har ett ouppnåeliga ideal.
    Det är komiskt hur mycket du väljer att läsa in och tolka.

var har jag sagt att det är okej att hata män? Snälla roa mig med att visa var jag sagt det. har jag någonstans sagt att kvinnohatare är rövhattar och manshatare är idoler? läsförståelse behöver nog införas som ämne i skolan, även tolkning av text,

en man som våldtar, misshandlar, kränker är en rövhatt. Rövhattar är grisigt beteende. därav gris. eller anser du att det är bra beteende? Eller att vi ska tacka alla män som inte är rövhattar? Tycker snarare att man ska kunna förvänta sig att ens medmänniskor inte är rövhattar. Men det är kanske för mycket begärt.

med incel menar jag de ensamma män som anammat incel-kulturen. De andra män som också KAN kallas för incel väljer jag att kalla ensamma män just för att särskilja. hade du bemödat dig att läsa lite inlägg hade du sett det med. min sambo var tidigare en ensam man, och han och alla andra goda ensamma män ska INTE förknippas med de incel som sprider kvinnoförakt och odemokratiska värderingar som reglera dejting, folks sexliv, kåthetspiller till kvinnor etc. men det är väl fel av mig att särskilja dessa män? eller anser du att fredliga incels ska förknippas med terrorist-incels som det stod i attikeln som ts själv länkade? 
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-19 23:25:55 följande:
    Ja, jag hjälper vänner och anhöriga i den mån det går. Och det gäller även om de skulle vara misogyna. 

Också du, #4253
    * Har ingen dålig man bland släkt och vänner men om jag hade haft det så hade jag varken hjälpt honom med arbete eller date*

skulle du hjälpa eller inte? Vi är ett par som inte verkar hänga med i vända kappan efter vinden svängarna här

• Anonym (Incel slem)
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-19 23:43:30 följande:
    Fast du måste väl ändå förstå att man kan hjälpa på fler sätt än genom date och arbete?

En man med skeva värderingar som inte är redo för varken förhållande eller arbetslivet ska inte börja där. Han behöver jobba på sig själv. Jag hade pratat med honom. Satt honom på träning och bra kost samt rekommenderat honom en lång utbildning på universitetet.
    Du hade alltså försökt få han att ta hjälp och del av det som samhället redan erbjuder? Vad är det då för ändringar av samhället du vill se? Om din lösning är att använda det som redan finns?
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-20 09:55:47 följande:
    Nu börjar vi om på noll igen. Allt det där har jag redan svarat på tidigare. Tråden kan avslutas för det finns inget nytt som presenteras längre.
    hur länge skulle du försöka hjälpa din bekanta innan du ger upp? Får man ge upp? Vems fel är det då? den bekanta som inte tar ansvar trots hjälp eller samhället som *skapat* dessa värderingar hos individen?

trots det finns män i överskott så väljer ändå fler och fler kvinnor att leva utan en man. det måste antingen betyda:
    - kvinnor klarar sig utan en man, har egen god ekonomi och fokuserar på vänskapsband istället.
    - att det finns otroligt många män med underbetyg, troligen till följd av värderingar och misogyn människosyn.
    - kvinnor är rädda för män, de vill inte bli ännu en siffra i statistiken eller ännu en nyhetsartikel så de undviker sätta sig i den potentiellt riskfyllda situationen.

undra vad det kan bero på, och vad samhället *gjort för fel* för ovan scenarion
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?