Inlägg från: Anonym (Incel slem) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Incel slem)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-08-18 19:28:54 följande:
    Okey, bra. 
    Tack.
    Vart ville du komma med detta?
    hade jag rätt i mitt argument och du pudlar?
  • Anonym (Incel slem)
    ClumsySmurf skrev 2023-08-18 19:23:33 följande:
    Hur många manshatare skulle erkänna att de inte kan få kuk?
    En sån skulle väl tycka att det behövs mer politiskt styrd normkritik och mindre utseende fixering så män lär sej att uppskatta kvinnor som de är.
    Visa mig gärna var dessa manshatare finns. de kvinnor som hatar män, eller vissa män, är det på grund av erfarenheter från män. de andra kvinnliga singlar jag känner som aktivt letar, så skyller de på sig själva och jämför sig med ouppnåeliga barbie-ideal. de skyller inte på männen. Skillnaden mellan kvinnor och män tydligen.
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-18 19:54:24 följande:
    Jag har inget att invända mot att kvinnor hellre väljer att leva ensamma än att välja en oattraktiv man.

Men som poängteras gång efter gång i denna tråd så är inte kvinnor i gemen gifta med supermän utan ordinärt attraktiva män med ordinära inkomster och ordinär social kompetens. Samtidigt finns det många andra ordinärt attraktiva män  som går ensamma.
    men vem har krävt att mannen ska vara en superman? Min sambo är inte superman, men för mig är han superman. Han har goda värderingar, han är rolig, vi går på massa musik tillsammans, han berikar mig. jag har aldrig krävt en superman. Jag vill ha en man jag attraheras av, den där sweet spot där utseende och intellekt möts. jag tjänar mer än min sambo, jag klarar mig mer än väl på min lön. men tillsammans kan vi göra mer kul saker ihop, absolut. men jag hade inte valt livet med han om han vore misogyn.
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (Jakob) skrev 2023-08-18 19:59:47 följande:

Ja. Vi incels passar ju inte i några attraktivitetsramar eller andra ramar som människor, så vi förtjänar väl att vara ensamma....

Om du är ensam man med goda värderingar så kan jag lova att din tur kommer, ge inte upp. Du kommer blomma ut när du hittar rätt, och när du hittar rätt kommer hon se att du är en diamant och inte en zirkon.

men är du misogyn, och vill reglera samhället för din skull och vinna fördelar, då förtjänar du faktiskt ensamhet då den är självvald med en sådan inställning
  • Anonym (Incel slem)
    ClumsySmurf skrev 2023-08-18 20:58:17 följande:
    Låter det bättre om incels säger att de hatar kvinnor pga erfarenheter?

" så skyller de på sig själva och jämför sig med ouppnåeliga barbie-ideal. de skyller inte på männen."

jämför de sej bara med ouppnåeliga barbie ideal eller tycker de också att det är det som är orsaken?

nu menar jag män som kränker, misshandlar, våldtar eller ekonomiskt våld. men det förstår du väl. ingen hatar en person ENDAST på grund av kön. Idioti.

kvinnorna känner istället *om jag bara vore roligare* *om jag bara vore smalare* *om jag bara hade större bröst* då kanske Karl hade kollat åt mitt håll. tänker misogyna män så? Nej. *om inte Roffe dejtade 5 kvinnor samtidigt så hade kvinnorna räckt till mig med* *om staten bara kunde hjälpa mig få en kvinna* *om kvinnorna bara kunde kvoteras mig*

du ser ingen skillnad whatsoever i dessa olika tankar???

• Anonym (Incel slem)
    ClumsySmurf skrev 2023-08-19 00:13:32 följande:
    " Ingen hatar en person ENDAST på grund av kön. Idioti."
    nä, man tycker ju också att det könet har så dåliga egenskaper att det ska hatas.

När jag svarade på ditt inlägg om manshatare svarade du att det beror på erfarenheter från män, det är ofta viktigt att tillägga att det är män som orsakat manshat så jag undrade om det låter det bättre om incels säger att de hatar kvinnor pga erfarenheter.

Ser du någon likhet i dessa tankar?

Du svarade inte på frågan om ouppnåeliga barbie ideal, om de också tycker att det är det som är orsaken.

Jag förstår inte heller varför du jämför med de kvinnliga singlar du känner, det säger ju inte så mycket om alla andra kvinnliga singlar.

skillnaden är väl ändå att i princip noll och ingen kvinna vill reglera marknaden oavsett vad de tycker om män eller ej. Hur många av dessa kvinnor som hatar vissa män skriver det på olika forum? alla kvinnor som årligen misshandlas, våldtas, sexuellt ofredad etc. med tanke på hur många tusen detta är per år skulle jag snarare säga att dessa kvinnor Hörs för lite. Eller visa mig gärna dessa tusentals trådar.

Hur många kvinnliga incels har du stött på i verkliga livet eller på www? misogyna incels är primärt ett MANLIGT problem. Men visa gärna din forskning som påvisar skillnaden.

problemet är alltså vissa män; inte alla män. Och det är väl dessa män som är ämnet för denna tråd? vi är många kvinnor i tråden som upprepat samma sak men vad vet väl vi. vår erfarenhet kan man tydligen inte ge vatten värt eftersom det är kvinnor som framför åsikterna?

29224 anmälningar mot misshandel år 2022
    https://bra.se/statistik/statistik-om-brottstyper/vald-i-nara-relationer.html

4810 anmälningar om våldtäkt och ett antal tusen sexuellt ofredande https://bra.se/statistik/statistik-om-brottstyper/valdtakt-och-sexualbrott.html

ska jag fortsätta? Det är över 40000 kvinnor årligen som skadas av män, och av naturliga skäl hatar vissa män. visa mig dessa 40000 trådar och inlägg om manshat. notera att detta är anmälda brott ett är, lägg till mörkertal och sen räkna år bakåt. På hur många år är det 400000 anmälda brott? 4000000? Men det är klart det är SÅ synd om männen på grund av detta. Spyr

• Anonym (Incel slem)
    Anonym (Palle) skrev 2023-08-19 00:59:30 följande:

Det kommer alltid att finnas män som hatar kvinnor och även kvinnor som hatar män. Det kommer att finnas människor som hatar invandrare eller homosexuella.

Vissa har gett upp hela mänskligheten och hatar folk rent generellt. Man betalar ofta priset själv med den inställningen då man lever med en färdig mall över hur olika grupperingar är, man går snabbt i försvar utifrån sin egen tro och bild av världen och det gör individen bitter. Ofta även ensam och olycklig. Men man behåller iallafall sin världsbild, den har man kvar.

Detta gäller oavsett läger.

vi har förstått att du inte vill diskutera misogyna incels, för det är aldrig deras fel. de är alltid offer för omständigheterna som gör att de till slut blir misogyna. Om vi andra bara vore lite snällare och mer inkluderande från början hade det ju aldrig hänt. det är viktigt att påpeka att incels också är offer. de förstår ju inte bättre och klarar inte av eget ansvar. så lösningen är att inte kalla dessa män för kvinnohatare eller misogyna, eftersom då svartmålas dessa stackars män.
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-19 02:44:23 följande:
    Vad roligt att höra att ditt förhållande började med att du friendzonade din nuvarande pojkvän, samtidigt som du avverkade man efter man på tinder. En möjlighet som han inte hade som en ordinär vanlig kille. Vad praktiskt att han fortfarande fanns tillgänglig för dig när det passade dig. Han hade ju inte som mycket att välja på, eller hur?

Jag förstår att du inte vill utjämna maktförhållandet mellan män och kvinnor inom dejting, för då hade du inte längre haft överhanden mot din sambo i ert förhållande. "Kvinnor klarar sig själva år 2023, kvinnor behöver inte en man". För dig verkar det vara precis tvärtom. Män har aldrig varit mer tillgängliga och det utnyttjar du till max.
    Vilket maktförhållande? när han var singel kunde han dejta lika mycket. Eller vad hindrade honom? Det som hindrade honom var han själv, inte kvinnor.

hahaha ja gud vad jag utnyttjade män och vad jag utnyttjar min sambo. på vilket sätt utnyttjar jag honom? vet du vad ordet utnyttja betyder? På vilket sätt behöver jag han menar du? förklara gärna. vill ha är inte detsamma som behöver, återigen språklig skillnad. jag klarar mig fint på egen hand återigen.
  • Anonym (Incel slem)
    ClumsySmurf skrev 2023-08-19 04:21:52 följande:
    problemet är alltså vissa män; inte alla män. Och det är väl dessa män som är ämnet för denna tråd? vi är många kvinnor i tråden som upprepat samma sak men vad vet väl vi. vår erfarenhet kan man tydligen inte ge vatten värt eftersom det är kvinnor som framför åsikterna?
    Om jag hade skrivit de män som hatar kvinnor, eller vissa kvinnor, är det på grund av erfarenheter från kvinnor. de andra manliga singlar jag känner som aktivt letar, så skyller de på sig själva och jämför sig med ouppnåeliga maskulinitets-ideal. de skyller inte på kvinnorna

Kanske någon (kanske du) hade svarat att de manliga singlar jag känner inte är representativt för alla manliga singlar och undrat om det är deras egna eller kvinnors ouppnåeliga ideal det sitter i.

Tycker du då att  frågan "vår erfarenhet kan man tydligen inte ge vatten värt eftersom det är män som framför åsikterna?" blir ett bra svar?Det är ju män som är misogyna incels (bortsett från den jag citerat) så det är ju ett manligt problem. Antar att du menar att jag ska visa "min" forskning som påvisar likheterna (inte skillnaden) när jag inte ens påstått att de är lika medan det räcker med att du nämner de du känner.
    ska jag fortsätta?
    Om du inte brukar kalla kvinnor som hatar män som misshandlat dem för manshatare förstår jag inte varför du drar in dem i det hela, om du brukar göra det förstår jag inte varför just dessa skulle vilja ha statlig rätt till kuk.

Du har inte svarat på om det låter bättre om incels säger att de hatar kvinnor pga erfarenheter och om de kvinnliga singlarna du känner bara jämför de sej med ouppnåeliga barbie ideal eller också tycker att det är det som är orsaken.
    Männen hatar kvinnor för att de ratas, att kvinnor vill ha samma friheter som kvinnor. män hatar inte kvinnor som begått brott mot dom, i denna tråd verkar ingen av männen som hatar kvinnor blivit utsatta för brott. Mer än *den djupa kränkning* att bli ratad.

du ser fortfarande ingen skillnad? det är ett antal knäskålar i tråden som säger att vi accepterar manshat man inte kvinnohat. då försöker jag förklara varför VISSA kvinnor hatar VISSA män. men eftersom dessa knäskålar upprepar att vi är manshatare för att vi INTE VILL reglera dejting så får man väl förklara. Även om det är för blinda öron. 

så vilka erfarenheter är rimliga att hata för? att man blivit utsatt för brott. Eller för att man inte lyckas dejta på egen hand? anser du att det är jämförbara scenarion?????
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (Palle) skrev 2023-08-19 09:26:47 följande:

Jag har bara delvis hängt med i tråden, det räcker med att inte logga in på några dagar så är den 200inlägg rikare. 

Men säg en av användarna i tråden som har ett starkt hat mot kvinnor som grupp? Som inte påtalar olika perspektiv och olika förutsättningar kring kön?

På dig låter det som att tråden är full av dessa incels med ett avgrundsdjupt hat mot kvinnor. Nämn några nick så ska jag kolla vad dom skrivit?

alla män som vill reglera dejting och appar hatar kvinnor. och de hatar också män.
    det går inte att reglera dessa utan att inskränka på rättigheter och frivillighet. Dvs att vi kvinnor har en fri vilja att välja alternativt att välja att inte välja. Att reglera så vi inte har möjlighet att välja eller få välja är en inskränkning. mig veterligen brukar man inte inskränka de man påstår sig älska. Eller har du?
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?