• Anonym (....)

Är incel något man förtjänar att vara?

Gurksoppa skrev 2024-01-22 22:16:17 följande:
    Du jämför äpplen med päron.
    männen lyckas inte ens få lagligt samtycke utan måste be om sex. Patetiskt. Lyckas man inte med samtycke så blir alla utan orgasm.
    Så det står i lagstiftningen att man ska få vara skyldig någon orgasm? 
  • Anonym (....)
    Gurksoppa skrev 2024-01-22 22:15:06 följande:
    hur skulle du beskriva en man som bara vill ha fitta och skiter i om det är skönt för kvinnan? Svärmorsdröm? Charmtroll?

har jag sagt att jag bara ligger som en död sill och kräver att min sambo ska prestera? Tror du min sambo vill knulla om jag skiter i vad han gillar? Tänk lite längre va
    Min poäng är att det verkar vara ett syfte som handlar om att kvinnor vill gynna sig själva. 
    Hur ni resonerar, använder argument, hur svaret blir när man skriver om orgasmglappet 
  • Anonym (....)
    männen lyckas inte ens få lagligt samtycke utan måste be om sex. Patetiskt. Lyckas man inte med samtycke så blir alla utan orgasm.
    Fast när man ber kvinnor att göra något sexuellt. 
    Man säger inte att de ska våldtas. 

Du hade i så fall menar att du vill våldta någon när du vill ha sex. 

Om sex i övrigt ska inte fördelas lika så borde det gälla även orgasm vid sex. 

Du snackar om att det handlar om sex utan samtycke. 
    Varför är det då inte olagligt att säga det som jag sa? 
  • Anonym (....)
    Gurksoppa skrev 2024-01-22 22:22:20 följande:
    vet du vad, jag har diskuterat färdigt med dagens knäskålar. nu ska vi duscha här hemma, vem vet,
    kanske händer mer. sådant som vi som förstår oss på lagligt samtycke begriper sig på. Tur att det finns normala män med :)
    "Normala män" är män som tycker kvinnor ska få ha det bättre sexuellt än männen.
    Männen är skyldiga att ge orgasm och kvinnor ska inte ha något ansvar

Läs den här artikeln. 
    nyheter24.se/debatt/769797-det-ar-skillnad-pa-att-knulla-och-att-bli-knullad-maria-sveland
  • Anonym (....)
    vet du vad, jag har diskuterat färdigt med dagens knäskålar. nu ska vi duscha här hemma, vem vet,
    kanske händer mer. sådant som vi som förstår oss på lagligt samtycke begriper sig på. Tur att det finns normala män med :)
    Och det handlar om hyckleri hos er. 
  • Anonym (....)
    Det handlar inte alls om som när man jämför äpplen med päron. 
    Lagstiftningen är ju likadan. 
    Om det finns en skillnad så är inte skillnaden i lagstiftningen utan något annat 
  • Anonym (....)
    Du kanske har rätt och jag tänker fel. 
    Men det känns väldigt uppenbart att det handlar om kvinnor som missgynnas och det är själva problemet. 
    Inte att du och andra tycker orgasmer vid sex skulle fördelas rättvist 
  • Anonym (....)
    Gurksoppa skrev 2024-01-22 21:31:58 följande:
    rättvisa i exakt antal svep? Exakt antal knull? Antal minuter knull? det finns ingen rättvisa i relationer (inte heller orättvisa). Desto förr du inser det desto bättre för din egen skull. Relationer är en konsekvens av hur man attraherar sin omgivning, du kan inte köpa eller kvotera vänner eller kvinnor. Relationer baseras på fri vilja och samtycke. 
    Men inte orgasmer vid sex. 

Det är kanske hypotetiskt är en galen slutsats vid orgasmer vid sex av mig.
    Men just vid orgasmer vid sex och när män ber kvinnor att göra något sexuellt är lagstiftningen är ju likadan. 
    Det kanske är som att jämföra äpplen och päron annars när män utan sexpartner blir utan sex och när kvinnor blir utan orgasm. 
    Men om det skulle handla om det så hade du inte tagit upp saker som har liknelser mellan varandra. 

Du påstår att ena könet får ge något medan andra könet ska inte göra det pågrund av en lagstiftning.

Det är tydligt att du försöker vilseleda.
  • Anonym (....)
    Anonym (....) skrev 2024-01-22 22:36:42 följande:
    Men inte orgasmer vid sex. 

Det är kanske hypotetiskt är en galen slutsats vid orgasmer vid sex av mig.
    Men just vid orgasmer vid sex och när män ber kvinnor att göra något sexuellt är lagstiftningen är ju likadan. 
    Det kanske är som att jämföra äpplen och päron annars när män utan sexpartner blir utan sex och när kvinnor blir utan orgasm. 
    Men om det skulle handla om det så hade du inte tagit upp saker som har liknelser mellan varandra. 

Du påstår att ena könet får ge något medan andra könet ska inte göra det pågrund av en lagstiftning.

Det är tydligt att du försöker vilseleda.
    Det finns inte ett förbjud för kvinnor att göra saker åt männen om männen ber om det. 
    Inget förbjud för männen att ge orgasm till kvinnor vid sex. 
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?