• Hejhoppgummi

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (....) skrev 2023-10-15 13:13:32 följande:
    Då måste ni själva ändra på er och hur sex ser ut i samhället. 

Om det inte är något som ska beröra dessa män så kan inte samhället kretsa till sex. 

Ni måste göra sex till något som sker enbart privat och inte något som media snackar om. 
    Läs inte media då om det är så orättvist. att du inte lyckas ha sex är inte medias eller kvinnornas problem. det är ditt problem. Ingen annans
  • Hejhoppgummi
    Anonym (....) skrev 2023-10-15 13:22:04 följande:
    Ingen person väljer redan helt fritt. 
    Sexlösa män får redan inte välja helt utifrån samma villkor som de flesta som har sex gör.

Man har rätt att få klaga på det som ni kallar ingen mänsklig rättighet så länge som ni och många andra gör det till något som berör samhället. 
    Om det ska handla om att sex är ingen mänsklig rättighet så borde det betyda att sex är inget som ska få så mycket uppmärksamhet i samhället 
    sex är inte en mänsklig rättighet. Oavsett hur mycket du beklagar dig så blir det inte en rättighet för det. Sex sker lagligt med samtycke, om du inte lyckas hitta laglig partner med samtycke blir du utan sex. Enkel matte. Det är inte svårare än så
  • Hejhoppgummi
    Anonym (....) skrev 2023-10-15 13:59:05 följande:
    Du borde sluta håna andra människor 
    Du borde lära dig vad håna innebär
  • Hejhoppgummi
    Anonym (....) skrev 2023-10-15 14:06:00 följande:
    Ni vill också i så fall skapa regler för vem som ska få knulla och hur mycket.
    jasså? Vilka regler? Är det fel att man endast får ha lagligt sex med samtycke menar du? På vilket sätt är det fel??? Vad är det för fel på dig? det är INTE NORMALT att förespråka olagligt sex utan samtycke, sådana åsikter är vidriga. 
  • Hejhoppgummi
    Anonym (....) skrev 2023-10-15 16:05:18 följande:
    Om det handlar om att förtjäna sex så måste det handla om olika individer som har sex, inte en stor del av befolkningen..
    Nu handlar det snarare om att bestraffa en liten del av befolkningen än att någon liten grupp av människor förtjänar sex.. 
    Anonym (....) skrev 2023-10-15 16:06:46 följande:
    I så fall borde sex kretsa mer till att förtjäna det än exempelvis personer som diskuterar vad de gillar i sängen. 
    Att förtjäna sex är något som många endast diskuterar när det handlar om män som saknar sexpartner 

DET FINNS INGEN INGEN INGEN INGEN INTE EN ENDASTE JÄVLA MÄNNISKA SOM FÖRTJÄNAR SEX. När ska du förstå??? Det är inte något man får som en klapp på axeln för att man varit duktig. SEX ÄR INTE NÅGOT MAN BARA KVITTERAR UT.

fan för sjuka människor som har så vidriga åsikter och tro att de förtjänar sex. Nej. Sex är något som sker mellan två eller fler individer, lagligt, med samtycke. det är inte en jävel som har med det att göra. Om jag knullar noll, en, två eller tusen gånger på ett år så har INGEN med det att göra så länge min sexpartner är med på det och det är lagligt. och jag har INGET med någon annans sexliv att göra heller. att det ska va så otroligt jävla svårt att fatta.
  • Hejhoppgummi
    Anonym (....) skrev 2023-10-15 19:41:54 följande:
    Jag har inte sagt något om våldtäkter. 
    Du väljer att tolka det som det. 
    Vilka regler är det du är emot då? är du emot fri vilja? varför ska någon behöva dejta någon mot sin fria vilja? Blir du gladare av att gå på dejt med en kvinna som inte vill ha dig? och som efter dejten ändå kommer säga nej till sex? Eller ska den fria viljan att avstå sex också regleras?
  • Hejhoppgummi
    Anonym (....) skrev 2023-10-15 19:44:33 följande:
    Det handlar i så fall om att de som har sex tycker de förtjänar det. 
    Vem i tråden anser att de förtjänar att ha sex? jag förtjänar inte sex, min sambo förtjänar inte sex. men vi HAR sex, lagligt sex med samtycke. ingen av oss förtjänar sex. Visa någon i tråden som påstår att de förtjänar sex, bevisa ditt argument
  • Hejhoppgummi
    ClumsySmurf skrev 2023-10-15 23:01:00 följande:
    Det är du som garanterar att misogyna män inte får ligga och det är inget du kommer att backa upp med något eftersom du bara hittar på, som vanligt.
    Visa annars studier som visar på att misogyna män får ligga. Gör det enkelt för dig. Eller vill du bara bjäbba för bjäbbandets skull? sunt förnuft appliceras inte va? är du förvånad att kvinnor som grupp generellt sätt inte attraheras och erbjuder fittan till misogyna män?
  • Hejhoppgummi
    Anonym (....) skrev 2023-10-15 19:46:29 följande:
    Det är också då friviligt om olika personer inklusive kvinnor får sämre valmöjligheter 
    Vilka valmöjligheter? Ska vi kvinnor inte få säga nej? eller ska vi bara bli erbjudna bottenskrapet? Och vi förväntas tacka ja och bocka till bottenskrapet? Vad händer när vi säger nej tack till bottenskrapet? ska vår fria vilka begränas eller ska vi tvingas mot vår vilja? Hur löser du det?
  • Hejhoppgummi
    Anonym (hej) skrev 2023-10-16 20:09:40 följande:
    Varför är det självklart för dig att bli vald? När du nätdejtade skrev du att du valde och sorterade bort olika profiler. Hur hade du upplevt det om ingen valde dig?

Det är uppenbart att du ser det som en mänsklig rättighet för dig att bli vald och att ha många män att välja mellan. Varför blir du annars så upprörd över att män och kvinnor ska ha lika många att välja mellan?
    Jag har inte sett det som självklart att bli vald. Jag var selektiv på grund av att jag var lycklig i mig själv, jag hade inget behov av att ta *första bästa man*. jag bodde läääänge ensam med mina katter och satisfyer. så varför är det så svårt för dig att förstå att kvinnor generellt sett vill ha bra män? Och att de i allt större utsträckning frivilligt väljer ensamhet över en mindre bra man? Kvinnor är alltså generellt inte desperata. varför tror du vi är så lågbegåvade att vi skulle bli kräsna och desperata bara genom att du skulle få igenom reglering av appar? Ett nej är fortfarande ett nej. Era likes kommer inte att öka.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?