-
Nej just det ja. Forskning kan man inte tolka som man villl. Klart den inte är läst dåAnonym (Maria) skrev 2023-10-06 22:57:27 följande:Jag har inte läst någon forskning.
-
spelar det ingen roll? Om du påstår något och vill bevisa ditt påstående så måste det faktiskt stå exakt samma. Annars är det din tolkning, vad är det som är så svårt med att det är din tolkning? Vet du vad ordet tolkning innebär och betyder? du anser ju att det är så fruktansvärt med grova antaganden, så varför gäller inte det även dig själv inkluderat?Anonym (Maria) skrev 2023-10-06 23:22:36 följande:Det spelar inget roll om det inte var exakt en viss meningen, jag har svarat och visat flera flera gånger vad inlägget betyder, och hur hennes följande resonemang bekräftar det.
-
Är det trakasserier att säga sanningen? forskningen bekräftar majoritetens åsikter. Var ligger kränkningen i det? Ta av offerkoftan. bevisa att du är motsatsen mot forskningen, bevisa att du är motsatsen mot *fördomarna*. du bevisar igen hur ynkliga dessa menlösa MISOGYNA incels är. för att förtydliga det är inte män eller ensamma män som är menlösa utan den procentsats som ingår i kluster misogyn incel.Anonym (hej) skrev 2023-10-07 11:57:05 följande:Nej, det är inte respektlöst. Jag är tacksam över att det finns andra som står upp mot fördomar och trakasserier av incels. Sen att någon tror att det är jag som ligger bakom hennes profil är en del av de förolämpningarna, som inte går att försvara sig mot mer än att jag sitter på facit.
-
Ändå fortsätter du upprepa samma lögn. Eller skrev du inte för ett par inlägg sedan att det visst inte stod ordagrant så?Anonym (Maria) skrev 2023-10-07 13:10:31 följande:
Men om jag missförstod så varför rättar du inte det direkt istället för att fortsätta argumentera att det är märkligt om incel sökt hjälp? Det verkade ju inte alls som att du tyckte att jag missförstått, istället fortsätter du ju resonemanget att det är märkligt om incel sökt hjälp?
Ja det är naturligt för mig att tex skriva att du skriver att jag ska undvika att säga att det är hans åsikt, när jag avser ett inlägg det det istället ordagrant står. så undvik att säga till folk att det är deras åsikter
-
Meddelande borttaget
-
och så ska det ljugas igen. 30% av alla män är INTE misogyna incels. när ska poletten trilla ner att det finns olika subgrupper av män?Anonym (hej) skrev 2023-10-08 00:44:07 följande:Jo, det är helt vanliga män det rör sig om. Det handlar om ca 30% av männen enligt statistiken. Har inte du sagt förut att du hade kunnat vara incel om du var man?
Ni som hävdar att incels ska gå till psykolog förstår inte att det löser inte problemen. Man kan inte prata sig till att vara mer attraktiv, utan det är sånt som andra bedömer.
Att jobba extremt mycket på sig själv kan lösa en persons problem (dock till ett högt pris), men det kommer bara göra att en annan man som balanserar på gränsen blir incel istället. Det enda sättet att lösa problemet på gruppnivå är att män slutar vara promiskuösa i stor utsträckning.
biologiska män (100% av alla med penis)
det finns de som associerar sig som män (inte endast de med penis, kvinnor kan se sig själva som en man, och det finns de med penis som ser sig själva som kvinna)
det finns ensamma (de som ser sig som män och saknar partner men INTE skyller omvärlden på sin ensamhet)
det finns män som frivilligt väljer ensamhet/celibat
och slutligen ett fåtal män av avarten misogyn incel, de som är ensamma och skyller ensamheten på omvärlden inte vill ändras själva
Avarten misogyna incels är inte 30%, 30% innebär att 3 av 10 män skulle gå runt med offermentalitet och så ser inte verkligheten ut, och det finns ingen forskning som stödjer ditt påstående.
subgruppen misogyna incels behöver jobba på sig själva. Det är inte kvinnors ansvar att lösa dessa mäns situation, det är inte andra mäns ansvar att lösa dessa mäns situation. Det är inte våra friheter, rättigheter och jämställdheten som ska stryka på foten för dessa män. Dessa män behöver acceptera sin situation, och jobba på sig själva, om de redan jobbar på den behöver de jobba mer. det är dessa mäns misogyni som är problemet, och misogyni är en fruktansvärt oattraktiv egenskap. den behöver en misogyn incel jobba bort på ett eller annat sätt. annars kommer dessa individer fortsätta ratas på dejtingmarknaden och bli utan partner och *det heliga sexet* ännu längre tid. desto snabbare de ändrar sig till normen, desto snabbare kommer de öka chanserna på dejtingmarknaden. så enkelt är det.
att en psykolog inte kan hjälpa utsidan? Ska man därför skita i att fixa insidan? Så man är helt genomrutten inifrån och ut menar du? det är insidan hos en man som spelar roll, sen kan utsidan påverka vilka som får en chans att visa sin insida. Men det är som sagt insidan som premieras i förhållanden. -
Men klart ts vet mer än forskningen, han är ju självutnämnd misogyn incel expert?Anonym (SL) skrev 2023-10-08 08:12:39 följande:Artikel om Peter Ueda som forskar om just ofrivillig sexlöshet bland män.
Han verkar inte se problemet eller lösningen som du, trots att han träffat incels över hela världen.
Han har ju även skriviit en bok i ämnet.
Har du läst den TS?
Den borde ju vara högintressant. Han är ju med och för upp gruppens intressen på agendan.
www.dn.se/insidan/experten-sa-kan-man-slippa-ofrivillig-sexloshet/
I denna artikel finns även siffrorna som jag skrev i inlägget ovan. -
Anonym (....) skrev 2023-10-08 19:03:14 följande:
Och det är rättvist ifall kvinnor nekar män sex för de får inte orgasmer vid sex.
Det är då kvinnohat om man försöker få kvinnan att fortsätta sexet med männen genom att hjälpa männen att ge mer orgasmer till kvinnor.
Man skulle ju respekera en kvinnas nej och det skulle ju kallas kvinnohat ifall man vill hjälpa männen.
Det skulle inte vara ett samhällsproblem ifall män blir utan sexpartner
Vad menar du?
Menar du att tvinga kvinnor att fortsätta ställa upp på sex med män, för att män ska bli bättre på att ge kvinnor orgasm? Det var nog det sjukaste jag läst någonsin.
Det är inte kvinnors ansvar att hjälpa män att bli bra på att knulla. Det är inte heller mäns ansvar att hjälpa kvinnor bli bra att knulla. ett bra knull är ett knull som sker lagligt med samtycke mellan två (eller fler) individer som attraheras av varandra. jag och majoriteten av kvinnor ger blanka fan i om du kan hitta både klitoris och gpunkt om vi inte attraheras av dig, då kommer du inte ens få chansen att visa dina *superkrafter* och attraktionen gäller framförallt din insida och personlighet.
-
Va? Jag förstår verkligen inte vad du menar eller vad din poäng är. På vilket sätt hänger mäns eller kvinnors orgasm ihop med misogyna incel? Skulle du bli mindre misogyn om du får orgasm oftare? Köp en fleshlight och skaffa orgasm då. Du kommer inte få en kvinna av staten för det. Att misogyna incels inte får sex är inte ett samhällsproblem, att vara sexlös är en konsekvens av att man är misogyn.Anonym (....) skrev 2023-10-08 19:58:34 följande:Att med eran logik är det fel om olika personer exempelvis i media vill hjälpa männen att ge orgasmer vid sex.
Varför ska män nu plötsligt ska få hjälp att ge orgasmer vid sex men annars ska det inte vara ett samhällsproblem när män får problem med det sexuella.?
Att med kvinnors logik så är det inget samhällsproblem om män inte ger orgasmer vid sex. -
Vi är ganska många kvinnor i tråden som upprepat samma sak. jag som kvinna vill inte ligga med en misogyn man, och samma har flera kvinnor svarat med. Så det anses faktiskt vara en riktigt oattraktiv egenskap att vara misogyn. Som leder till nekade dejter, vilket leder till mindre sexliv. Eller tycker du det är sexigt att vara misogyn oavsett kön?ClumsySmurf skrev 2023-10-08 20:19:09 följande:Det är väl du som är man som påstår att de inte får ligga för att de är misogyna?