Inlägg från: Anonym (Cloffe) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Cloffe)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (hej) skrev 2023-08-04 17:03:25 följande:
    Jag begränsar inte specifikt kvinnors frihet utan förslaget gäller lika för alla.

Att du hävdar att kvinnor undviker mig är ett exempel på lögner och personangrepp. Det stämmer inte. Jag kommer ofta bättre överens med kvinnor än med män och har fler kvinnliga vänner än manliga vänner. Personangrepp hör inte hemma i en hederlig diskussion.
    Haha! För att inte prata om när du hittade på att jag var "pensionär" och att "min generation har förstört landet" trots att du inte vet mer om mig än mitt valda nick. Du lever verkligen i ett alternativ universum där just du inte sysslar med "personangrepp"

så här skrev jag "Kvinnor undviker dig, det är en av ledtrådarna en man har för att börja fundera på dennes åsikter. För ja, en man som uttrycker sig på det sättet om kvinnor uppfattas antagligen som en potentiellt farlig man. Män som ser kvinnor som "resurser" är en potentiellt farlig man."

Testa att lägg fram dina åsikter till dina "kvinnliga vänner" skulle vara intressant att höra hur dom ställer sig till det.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-04 17:07:27 följande:
    Jag börjar nästan tro att du är en sexmissbrukare eftersom du tar så illa vid dig av förslaget. Precis som alkoholister kan bli rasande om man säger åt dem att sluta dricka, men det är såklart inget som jag har en aning om.
    Du tyckte ju alldeles precis att "Personangrepp hör inte hemma i en hederlig diskussion." Nu kallar du mig för "sexmissbrukare"

Mycket komiskt!
  • Anonym (Cloffe)
    ClumsySmurf skrev 2023-08-04 18:26:07 följande:
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-02 20:41:16 följande:
    Det är väl självklart att om kvinnor beter sig dåligt mot män och alla andra kvinnor nickar instämmande så ökar det polarisering mellan könen.

Men det "goes without saying"

Varför ställer du den frågan? Är det något du observerat i den här tråden
    Många gånger är det en dubbelstandard som gäller så jag blev nyfiken och frågade.
    Enligt min erfarenhet så handlar det inte om dubbelstandard, utan mer om dubbelbestraffning.

Ta Palle exempelvis. Denne tycker att alla kvinnor anser sig ha "goda värderingar" Nu stämmer det såklart inte. Om en kvinna uppvisar något annat än vad denne har påstått så faller hon inte in i dennes uppfattning av "alla kvinnors goda värderingar" hon blir enligt den logiken klassad som en "hycklare", eller "dubbelstandard" som du hävdar.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-04 20:44:40 följande:
    Ja, för att du började med det. Om du inte hade förolämpat mig så hade jag inte brytt mig om det.

Har du inte märkt att du är i stort sett den enda mannen i den här tråden som reagerar så starkt mot mina åsikter? Inga andra män bryr sig speciellt mycket, trots att du vill tvinga dem till det. Alltså är du inte på något sett representativ för  de flesta männen.

Det är ungefär som med SD. Det finns en liten högljudd grupp män som avskyr SD, medan den stora massan av männen antingen röstar på SD eller tolererar dem. Du är undantaget.

Att inte hålla med dig är tydligen samma sak som att förolämpa dig. 

Kallar du dig för en representant för män? Det tycker inte jag. Du representerar däremot incels.

Du tar upp sd hela tiden. Tydligen så gör du det för att det förstärker din offermentalitet. Sd har ingenting med dina åsikter att göra.

• Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-04 20:50:19 följande:
    Äntligen lite mer konstruktiv respons i tråden.
    Det är klart att du tycker ett kvinnoföraktande inlägg är "konstruktivt" du är en festlig prick minsann.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-04 20:58:19 följande:
    Om du skriver att kvinnor undviker mig i vardagen är det en förolämpning som dessutom inte stämmer.

Jag är inte en representant för män, men du verkar tro att du är det. Trots det verkar inga andra män i tråden ha samma agg mot incels som du har.

SD tar jag upp för att det är ett jämförbart exempel på när åsikter blev bemötta med osakliga argument och personangrepp. Det finns fortfarande en liten skara som ägnar sig åt detta, men de har blivit allt färre med åren.
    Har du fått för dig att män generellt tycker om din idé med att begränsa sex för vissa grupper av män? Presentera din idé för dina vänner oavsett kön så får du se deras reaktioner. Du kan väl flika in dina åsikter om att det var osmart av män att "ge upp" ekonomisk makt till kvinnor historiskt.

Så din enda koppling till sd och anledningen till att du tar upp det hela tiden är offermentaliteten. I din värld så är dina bisarra idéer tillräckligt normala för att bli accepterade. Jag tror att sd anhängarna som får höra talas om dina fascistiska idéer försöker ta avstånd från dig.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-04 21:20:41 följande:
    Har förstått att det är bäst att inte prata om någon politik alls med vänner. Det blir bara infekterat då.
    Ja, lägger någon fram radikala, extremt odemokratiska fascistiska idéer så kanske stämningen blir lite tryckt.

men det borde vara en ledtråd till att dina idéer inte hör hemma i ett samhälle.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-04 21:30:26 följande:
    De "radikala extremt odemokratiska fascistiska idéerna" vann valet förra gången, så jag är rätt härdad och immun mot den typen av beskrivningar.
    Vilka "radikalt extremt odemokratiska fascistiska idéer" vann valet förra gången?
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-04 21:36:39 följande:
    På vilket sätt strider reglering av dejting mot demokratin? Massor av andra saker i samhället är reglerade av demokratin genom beslut av folkvalda. Jag förstår inte varför dejtingen skulle ha en särställning.

Ja, vi bor i ett jämställt land men dejtingen är faktiskt inte jämställd. Det är en blank fläck för jämställdheten.

Du vill begränsa samtyckande sex för män med kvinnor. Om dom har för mycket sex enligt dig så ska dessa män bötfällas. Utredning om deras sexliv ska ske genom förhör av kvinnor. Sex ska då per automatik "fås" av incels i din värld. 

Japp, fascism, det finns noll demokrati i det. 

Undrar vad nästa steg är. När det visar sig att kvinnor inte alls vill ha sex med incelsen. Då kvarstår ojämställdheten enligt dig.

Faktum är att kvinnors sexliv inte är begränsat. Det finns ingen säck där bara ett antal sextillfällen finns tillgängliga. Du tror det och vill då fördela dessa sextillfällen till incels. Skulle incelsen göra sig mer attraktiva och lägga av med sitt kvinnoförakt då skulle sexet också öka.

• Anonym (Cloffe)
    ClumsySmurf skrev 2023-08-04 23:18:35 följande:
    "Enligt min erfarenhet så handlar det inte om dubbelstandard, utan mer om dubbelbestraffning."

Jag förstår inte vad du menar.

De flesta människor anser ju att de själva har "goda värderingar", även hycklare eftersom de anser sig ha "goda orsaker" och det är ofta någon som håller med eftersom de har samma "goda värderingar" och/eller tillhör "samma goda grupp".
    Och en del personer anser sarkastiskt att "kvinnor anser sig ha goda värderingar" vilket också innebär att denne inte gör skillnad på kvinnor. Förväntar sig att alla kvinnor ska agera på ett visst sätt. När kvinnor (såklart) inte gör det så blir dom hycklare, dvs dubbelbestraffade.

Du reagerade på polarisering och antog att det handlade om dubbelstandard. Dvs hyckleri. Jag antar att du tror det för att du har förutfattade meningar, inte på grund av att människor i regel uppvisar hyckleri, eller dubbelstandard.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?