Inlägg från: Anonym (Cloffe) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Cloffe)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (hej) skrev 2023-08-04 03:19:41 följande:
    Vad kvalificerar de som incels menar du? Att de har fel åsikter. Då är det en inskränkning av yttrandefriheten, vilket är odemokratiskt.

Annars är det mest konstigt som att förbjuda en icke-rökare från att köpa cigaretter. Det är överkonsumtion som samhället brukar försöka komma till bukt med.
    Vi kan väl säga att de incels som är misogyna och föraktar kvinnor blir bötfällda om de mot all förmodan råkar ha sex. Det går säkert att ta reda på det genom förhör med kvinnor.

Är det en radikal, fascistisk, extrem åsikt som påminner om ditt förslag -ja, utan tvekan.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-04 03:33:47 följande:
    Det är något helt annat än mitt förslag eftersom inskränker yttrandefriheten och frångår principen om alla medborgares likhet inför lagen.
    Varför skulle det inskränka yttrandefriheten? Alla medborgares likhet inför lagen är väl vad lagen stipulerar, eller hur? Du vill begränsa sexet för män som har enligt dig "för mycket" den här idén vill begränsa sex för incels. Väljer någon vara en incel så appliceras lagen för denne. Vi kan ha förhör med kvinnor som avgör sånt om någon bara låtsas. Alla (män) har samma möjligheter inför den här lagen, som vi kan kalla för "begränsa sex för incel-lagen"

tycker du det är en extrem, odemokratisk, fascistisk, radikal idé? Jag också.

jag tycker även ditt förslag om att begränsa vissa grupper av män och deras möjligheter med sex med samtyckande kvinnor genom böter och förhör för fascistisk, extrem, odemokratiskt och radikal.

Duh
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (Palle) skrev 2023-08-04 14:03:30 följande:

Jag googlade lite precis och läste att de 3 största incelsforumen hade totalt 20000 användare tillsammans. Ca 5 procent av dessa var svenskar.

Om man tar dessa 1000 svenskar och dividerar det med antalet singlar(2,3milj), där endast hälften är män så får man efter avrundning fram att det finns 0,09% av dessa manliga singlar är incels per definition. Det är alltså 9 hundradelars procent.

Visst, om vi pratar om dessa som visar aktivt hat mot kvinnor är jag med dig. Jag har diskuterat den växande skaran frustrerade singlar, och däribland några av mina vänner.

Men du har rätt i sak om vi pratar om dessa 0,09% av manliga singlar i Sverige. Dock tror jag att det finns minst 0,09% kvinnor som i sin tur hatar män. Samhället kan ju inte styras av denna lilla skara.

Det som behöver diskuteras är i så fall den växande skara frustrerade singelkillar, men det kanske egentligen, om vi ska vara korrekta, vara en annan tråd.

Jag håller med, starta en egen tråd om det i stället för att ta upp att det finns kvinnor som hatar män också, som en slags försvar och ursäkt till ts

Har inte du sagt tidigare förresten sarkastiskt  "kvinnors goda värdegrunder" verkar som du mest är mot kvinnor som grupp och försöker då hitta anledningar till att försvara incels.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-04 16:19:19 följande:
    Mitt förslag tar sikte på att begränsa antalet sexpartners och gäller lika för alla oavsett bakgrund. Din idé riktar sig bara mot att bestraffa de personer som har en viss åsikt och "väljer att vara incels" som du uttrycker det. Det strider mot yttrandefriheten.

Det här har jag sagt hela tiden att du förstår inte vad yttrandefrihet är för något och att den måste respekteras.

Om du nu tycker det inskränker "yttrandefriheten" så kan vi ju ändra lagen till att män som inte haft sex efter en viss ålder blir bötfällda om de har sex. Låter det bättre alltså? Inte bara misogyna kvinnoföraktande incel män. 

En idé precis lika fascistisk, extrem, radikal och odemokratisk som din.

• Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-04 16:27:17 följande:
    Nej, man har inte rätt att sprida lögner om personer som har en viss åsikt och gå till personangrepp mot dem. Det är inte ett hederligt sätt att argumentera på.
    Hur kan du skriva något sånt, efter alla personangrepp och lögner du sprider?

Du lever i en parallell verklighet. Hur kan du framställa dig som offret i den här ekvationen med tanke på allt skit du sprider om kvinnor?
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-04 16:33:38 följande:
    Det är ungefär som att införa en regel om obligatorisk vräkning för den som blir av med jobbet eller en straffskatt på den som lever på försörjningsstöd. Fullt demokratiskt, men ologiskt och oempatiskt. Samhället brukar införa begränsningar för de som är resursstarka, inte för de som är svagast i samhället.

Var finns empatin i ditt förslag? Du vill ta bort attraktiva män från marknaden. Kvinnor kommer inte att knulla med de kvinnoföraktande incelsen bara för att du begränsar knullandet för vissa grupper av män. Tycker du inte synd om kvinnorna då? 

Varför kan du inte föreslå en bötfällning av incels? Ingen vill ju ha dom, då kanske dom skärper till sig och samhället blir lyckligt, empatin flödar, de svagaste kvinnorna riskerar inte att råka ut för en incel (och ja, det är också fascism)

Ja, din idé om lagstiftning, förhör och bötfällning är fascism. Vilket inte hör hemma i ett demokratiskt samhälle.

• Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-04 16:40:50 följande:
    Du verkar inte förstå skillnaden.

Om alla som har en lön på mer än 50 000 kr/månad betalar en högre skattesats än de som tjänar mindre än så är det helt förenligt med demokratin och att alla behandlas lika inför lagen.

Om en viss grupp betalar mer skatt på samma inkomstnivåer än övriga personer samhället för att den gruppen pekas ut som sämre är det inte förenligt med att alla är lika inför lagen.
    Kvinnor är inga resurser som ska fördelas.
    män är inte heller objekt som ska bötfällas om de har "för mycket" samtyckande sex.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-04 16:47:51 följande:
    Frågan är varför vi som inte hatar kvinnor eller vill skada dem hela tiden anklagas för att gå dessa farliga personers ärenden för att vi vill hjälpa incels? Bara för att man bryr sig om incels som grupp betyder det inte man att står bakom kvinnohat som någon annan ger uttryck för.
    Du behöver inte säga "jag hatar kvinnor" för att hata kvinnor. Finns olika sätt att visa det. Begränsa kvinnors friheter är ett sätt, vilket du ger uttryck i genom ditt fascistiska lagförslag, du tycker dessutom det var "bättre förr" då kvinnor var begränsade på ett eller annat sätt. Du tycker det var ett misstag av män att ge upp den ekonomiska makten.

Kvinnor undviker dig, det är en av ledtrådarna en man har för att börja fundera på dennes åsikter. För ja, en man som uttrycker sig på det sättet om kvinnor uppfattas antagligen som en potentiellt farlig man. Män som ser kvinnor som "resurser" är en potentiellt farlig man.

En man med fascistiska åsikter tenderar folk att undvika. Det är inte så komplicerat.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-04 16:54:48 följande:
    Nej, jag tar inte bort någon man eller kvinna från marknaden. Jag begränsar deras aktivitet på marknaden. Precis som skatter begränsar hur mycket pengar en höginkomsttagare kan spendera eller trafikljus, bussfiler, gågator och hastighetsbegränsningar begränsar var man kan köra med sin bil.

Ingen person förbjuds helt från att ha sex med mitt förslag. En sexmissbrukare skulle även få hjälp att ta tag i sina problem tidigare, så jag ser inget negativt med det alls.

Det finns hjälp för sexmissbrukare, det finns också hjälp för incels. Du vill begränsa mäns sexliv. Det är fascism. Ekonomi och skatter har ingenting med folks sexliv att göra.

Allt du skriver är obehagligt.

• Meddelande borttaget
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?