• Anonym (Til)

Är incel något man förtjänar att vara?

Ni som tycker att staten ska bestämma vem man är ihop med: har ni tänkt på att det även kommer att gälla er själva? Ni kan bli ihoptutade med nån ni känner absolut noll attraktion för. Nån ni inte alls kan tänka er att ha sex med eller leva med. Det är lustigt att ni automatiskt verkar tro att ni ska få nån pangpingla eller rätt snygg kvinna? Om nån annan väljer kan ni ju få precis vad som helst.

Och de som inte vill ha någon relation öht utan föredrar att leva ensamma: ska de tvingas in i en relation? Rätt många kvinnor med dåliga erfarenheter väljer ju redan idag att leva själva och skaffa barn själva, så där kommer ju en del försvinna. Det lär vara få kvinnor som frivilligt ingår i nåt statligt partnertvång. Eller hur är det tänkt att fungera? Genom att begränsa kvinnors möjligheter ska de välja nån de inte egentligen vill ha? Knappast troligt, precis som män inte kommer välja vem som helst. Tankebanan tycks utgå från att 1. Alla är desperata efter en partner (inte sant)
    2. Bara attraktiva kvinnor kommer stå till buds (inte sant). Ni kan ju då alltså inte välja bort icke-attraktiva kvinnor eftersom det är just valfriheten ni vill ta bort.

• Anonym (Til)
    Anonym (....) skrev 2023-07-19 16:35:38 följande:
    Det skulle kunna ändras till det som passar en bra. 
    Exempelvis kvinnor kan snacka om jämställdhet för sex men bara när man har en sexpartner 
    Fattar inte vad du menar. Men bara för att du passar kvinnan bra behöver ju inte det betyda att hon passar dig bra? En viss kvinna kanske blir jätteglad att staten parat ihop er. Men innebär det att du kommer bli nöjd med statens val? Säg att det är en kvinna du inte alls känner attraktion till. Eller räcker det med att den ena är nöjd, menar du? Om kvinnan är nöjd så får du acceptera situationen eftersom staten har bestämt det?
  • Anonym (Til)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-19 16:41:08 följande:
    Jag tycker att kvinnor ska få välja bort män de inte är attraherade av, men jag tycker att urvalet av män borde bli lägre. Idag har kvinnor ett enormt stort urval, medan män har nästan inget urval alls att välja. Den strukturella orättvisan borde överbyggas.
    Fast vad är då dessa mäns urval, undrar jag? Är det enbart attraktiva kvinnor? 

Det är ju ett lika snävt urval på sitt sätt som att kvinnor väljer mer efter andra egenskaper. 

Om kvinnor ska bortse från andra egenskaper (personlighet, status etc) då borde väl män som verkligen vill träffa nån bortse från utseende? Annars verkar det ju som att bara kvinnor ska bortse från det som attraherar dem, inte män. 
  • Anonym (Til)
    Anonym (....) skrev 2023-07-19 16:43:08 följande:
    Båda kan bli missnöjda. 
    Okej, så du blir nöjd om du får bli ihop med en kvinna du inte är attraherad av alltså. 
  • Anonym (Til)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-19 16:43:41 följande:
    Nej, det finns inga superfula kvinnor som väntar på att ha sex med vilken man som helst.
    Har du ens försökt med fula kvinnor, undrar jag? Eller raggar du på dem som attraherar dig?
  • Anonym (Til)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-19 16:48:11 följande:
    Jag tycker att inte att man kan dela in kvinnor i de som är attraktiva och oattraktiva. Alla är attraktiva på sitt sätt. Många män kan inte välja bland kvinnor alls utan får hoppas på att det klickar med någon kvinna man möter i 30-årsåldern som två har skrivit här om sina män. Det är den chansen eller ensamhet som gäller för män, så kräsenhet är inte ens en faktor.
    Tror nog kräsenhet är en faktor. Eller menar du att alla män skriver till alla kvinnor säg 20-90 år? Alla gör ett urval. "Nej, inte hon, hon är för gammal." "Nej inte hon, hon ser inte bra ut." Osv osv
  • Anonym (Til)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-19 16:50:26 följande:
    Ja, då skulle fler män få chansen för urvalet är lägre utanför apparna.

Jag känner till flera som har gjort det.
    Snarare är det väl så att de med vinnande personlighet har större chans utanför apparna. Det är inte alltid dessa återfinns bland incels, du ser ju några exempel här i tråden på män som skulle vara helt chanslösa irl också pga sina åsikter och värderingar. 
  • Anonym (Til)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-19 16:56:06 följande:
    På jobbet eller kurser till exempel, som det gick till förr när incels inte var ett fenomen.
    Många incels har väl redan jobb, och skulle enkelt kunna gå en kurs. Det handlar nog snarare om att de inte klickar med dessa kvinnor som jag antar att de redan idag då skulle kunna träffa. Kvinnor kommer sannolikt inte finna dem mer attraktiva bara för att det finns färre att välja på. Det finns redan få bra män att välja på.
  • Anonym (Til)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-19 16:54:30 följande:
    Alltså om du är en 30-årig man borde du inte kallas kräsen för att du inte vill ha en 60-årig kvinna. Där tycker jag det går en gräns. De kan aldrig bli lyckliga och få barn tillsammans.
    Finns ju incels som inte vill ha barn eller som själva är äldre. Sen var det ju det där med attraktion, då. Funkar alla tjejer i säg 30-årsåldern då som är potentiellt fertila, oavsett hur de ser ut?
  • Anonym (Til)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-19 17:08:01 följande:
    Den här attityden att det finns få bra män har jag väldigt svårt för. Vad är det som säger att du som kvinna är så bra att du bara förtjänar de bästa männen?

Precis av den här anledningen behöver urvalet av män begränsas så att kvinnor tas ner på jorden och slutar se ner på helt vanliga män.
    Kvinnor har rätt rimliga krav skulle jag säga. En snäll man som sköter sitt jobb och sin familj, är någorlunda smart, omtänksam och trogen. En man som man kan prata med och som lyssnar, en man som man känner attraktion till. En man som man kan lita på och som kan föra sig socialt. 

Inte helt lätt att hitta.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?