• EnAnonumius

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Maria) skrev 2023-10-07 00:04:18 följande:
    Det har du säkerligen rätt i, då gäller det ju i så fall att kunna urskilja vilka rapporter som har de akademiska kriterierna.

Jag har såklart inte följt allt han skrivit, men så kan det säkert vara. Jag skulle troligen aldrig kunna se skillnaden på forskning och pseudoforskning. 
    Nej och då ett råd i all välmening, när du inte klarar av att skilja på forskning och pseudoforskning så undvik att säga till folk att det är deras åsikter när de länkhänvisar till forskning alternativ pseudoforskning.

Fast jag kan säga så här, Smurfen när han gjort länkhänvisningar i denna tråden har länkat till legitima psykologer och psykologkliniker.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius

Anonym (Maria) skrev 2023-10-07 03:16:51 följande:
    Han skrev till mig någonting om vad som är hans åsikt, därför svarade jag att det är inget jag diskuterat, för att jag vet inte varför han skriver så till mig.
    För att han försvarade ju poängen med att incels inte söker hjälp som kommentar på dig.

Anonym (Maria) skrev 2023-10-07 03:20:46 följande:
    Han skrev själv någonting om sin egen åsikt, därför svarade jag att jag inte diskuterat hans åsikt. Jag har inte sagt emot någon åsikt som han uttryckt.

Nej och då är det ju förträffligt bra att jag aldrig har hävdat att du har sagt emot någon av hans åsikter som han har uttryckt. Eller hur?

• EnAnonumius
    Anonym (Maria) skrev 2023-10-07 08:52:05 följande:
    Nej, men du skriver att jag ska undvika att säga att det är hans åsikt, av någon anledning. HAN skriver till mig något om sin åsikt, jag svarar då att jag har inte diskuterat din åsikt. Jag vet inte vad det skulle vara för fel med att säga åsikt när han själv nämner sin åsikt.
    Nej det har jag aldrig gjort. Jag har aldrig skrivit att "du ska undvika att säga att det är hans åsikt".

Det jag faktiskt skriver är detta, jag citera mig själv från inlägg #725:

"Nej och då ett råd i all välmening, när du inte klarar av att skilja på forskning och pseudoforskning så undvik att säga till folk att det är deras åsikter när de länkhänvisar till forskning alternativ pseudoforskning."

(slut citat)

Nu har jag bevisat att du kommer med ett direkt falskt påstående med "ska undvika att säga att det är hans åsikter".

En fråga
    Är det naturligt för dig att lägga till ord (tillskriva åsikter) och/eller omskriva vad folk har skrivit när du blir ifrågasatt och eller inte får medhåll?

• EnAnonumius
    Anonym (Maria) skrev 2023-10-07 10:21:46 följande:
    Du uppmanade mig ju att undvika att säga att det är åsikt, men om någon själv drar upp någonting om sin åsikt så svarar jag att jag inte diskuterat någon åsikt om jag inte gjort det. Jag vet inte ens vad åsikten i fråga var.

Du klankar ned på Molly50 över att hon "inte svarade direkt" över att du hade fel. Och drog det till orimliga proportioner, och hackar fortfarande om det.

Nu sitter du och gör samma sak som du anklagade Molly50 för att göra "inte svarade direkt".

Du hade hävdat att jag hade skrivit "ska undvika".. Fast ordet "ska" inte ens fans med i hela inlägget alls.

Nu försöker du att babbla bort, igen, dina misstag, fast denna gången emot mig.
    Jag skrev en fråga till dig.

Är det naturligt för dig att lägga till ord (tillskriva åsikter) och/eller omskriva vad folk har skrivit när du blir ifrågasatt och/eller inte får medhåll?

• EnAnonumius
    Anonym (hej) skrev 2023-10-07 11:57:05 följande:
    Nej, det är inte respektlöst. Jag är tacksam över att det finns andra som står upp mot fördomar och trakasserier av incels. Sen att någon tror att det är jag som ligger bakom hennes profil är en del av de förolämpningarna, som inte går att försvara sig mot mer än att jag sitter på facit.
    Så var det dags igen, för dina sedvanliga trakasserier (aka lögner). Du älskar att hyckla va?

Du skriver ju inte med ett enda ord var dessa trackaserier mot incels består av.

Är det att trakassera och ha fördomar mot incels när man säger:

*)Det finns två olika typer av incel

D.v.s det finns incel som är misogyna och det finns incels som INTE är misogyna
    Det är inte och kommer aldrig att vara andras problem att du struntar, rent av ignorerar helt  i att folk förtydligar att man ogillar de incels som är misogyna och skriver detta då med "misogyna incels".

*) Misogyna Incels får söka hjälp för sina problem
    Är det verkligen trakasserier av misogyna incels när man anser att de skall söka hjälp och bearbeta sina problem så att de kan komma in i matchen när det förstår hur det fungerar för att få en kvinna..

*) Begränsningar för kvinnor (enbart)
    Är det verkligen trakasserier när man vänder sig emot dina (dumma) förslag som går ut på, i praktiken, att begränsa kvinnor och kvinnors rätt att välja?

*) Är det att trakassera misogyna incels?
    När man vänder sig emot dina konstiga jämföres du kommer med ibland.  Finns hur många som helst att ösa ur där du gör konstiga verklighets frånvända jämförelser. Som du har fått påpekatr upprepat.

*) Är det att trakassera misogyna incels?
    När du kommer med påståenden utan förklaringar, och när man ber om förklaringar från dig så duckar du det och ignorera, för att sedan fortsätta att påstå utan att förklara..
  • EnAnonumius
    Anonym (Maria) skrev 2023-10-07 12:35:21 följande:
    Du vet ärligt talat inte? Det förstår jag att du inte har något svar på, för om du inte påstått att incel inte sökt hjälp så verkar det ju konstigt att fortsätta argumentera i samma linje, du tycker det är märkligt om incel sökt hjälp, istället för att direkt svara att du inte har påstått det, på ett inlägg där jag skriver uttryckligen att du inte kan veta att incel inte sökt hjälp! Hur får du ihop det?

Skriver du i en tråd där vem som helst kan svara dig så får du ta att jag kommenterar och frågar om vad du skrivit. Jag bryr mig inte om vad du inte orkar, det är ditt eget val om du vill fortsätta diskutera eller släppa det.
    Men herregud hur grälsjuk är du egentligen på en skala......?

• EnAnonumius
    Anonym (Maria) skrev 2023-10-07 13:01:48 följande:
    Nej, du skrev inte ordagrant att jag ska undvika det. Men du tyckte att jag borde undvika det, är det också fel formulerat av mig?

Jag syftade i vilket fall på det om att undvika att säga till folk att det är deras åsikt, och det kommer jag inte alls undvika, mitt svar kvarstår, jag har inte diskuterat hans åsikt, det var han själv som nämnde sin åsikt och därför svarade jag att jag har inte diskuterat hans åsikt, och jag vet fortfarande inte vad den åsikten är. 
    Men lägg av att klippa saker ur sitt sammanhang.

Så här skrev jag:

"Nej och då ett råd i all välmening, när du inte klarar av att skilja på forskning och pseudoforskning så undvik att säga till folk att det är deras åsikter när de länkhänvisar till forskning alternativ pseudoforskning. "

För den som kan läsa och förstå en text ser att jag skrev  "undvika att svara" i ett sammanhang.  Något du försöker hoppa över detta sammanhang och försöker med alla diverse medel att få det att handla om något annat egentligen Man kan ju undra varför du gör så.

Klara du av att se vilket sammanhang det handlar om?? Eller skall du fortsätta att låtsats att det inte existera ett sådant sammanhang, jag ger ett RÅD I ALL VÄLMENING?

• EnAnonumius
    Anonym (Maria) skrev 2023-10-07 15:43:45 följande:
    I övrigt så tar jag inga order ifrån dig, utan jag släpper det när jag själv önskar.
    Skall du sjunka så lågt nu och direkt ljuga?
    Är det så viktigt för dig att "få sista ordet" och kräva att få rätt, även fast du har direkt fel, så du sjunker till nya botten nivåer med att börja ljuga?

Hon gav dig inte en order.  Vet du ens vad en order är för något? 
    Hon bad dig vänligt skrev till och med "snälla"..

Man använder knappast ordet "snälla" om man nu skulle ge en order.

• EnAnonumius
    Anonym (hej) skrev 2023-10-08 00:44:07 följande:
    Ni som hävdar att incels ska gå till psykolog förstår inte att det löser inte problemen. Man kan inte prata sig till att vara mer attraktiv, utan det är sånt som andra bedömer.
    Kan du citera en, MINST en tråddeltagare som har hävda att man kan "snacka till sig att bli mer attraktiv"?

Det som faktiskt sägs är att en psykolog kan hjälpa att komma ur den negativa spiralen man befinner sig i och  det i sin tur kan ge som följdverkan att man kan bli mer attraktiv.

• EnAnonumius
    Anonym (Fol) skrev 2023-10-08 09:49:27 följande:
    Betala för att få någon som säger självklarheter och är snäll mot en för att må bättre. Kanske fungerar för någon men det gör snarare personen om något mindre attraktiv (han förlorar tid och pengar).

Och varför googla incelforum? Om vi nu pratar om att ta hjälp för att må bättre så finns det mängder av psykologer på nätet som kort och koncist säger något i stil med.
    1) Var positiv.
    2) Sätt upp mål och jobba efter.
    3) sluta att jämföra dig med andra.
    4) Ta hand om din kropp och motionera.
    5) Ät näringsrik mat
    Varför är du så otrolig fördomsfull och nedvärderande mot psykologer?
    En psykolog gör så jäkla mycket mer än bara ta betalt och säger självklarheter.

Nej jag säger inte att alla psykologer är bra, självklart finns det ju dåliga psykologer också.
    Dock så kan man ändå inte sitta och ta för givet att psykologer har bara som enda uppgift att "ta betalt och uttala självklarheter". 

Alltså dina svar är så otrolig svartvita. Inga nyanser här inte. Svara ur ett svartvitt perspektiv som "det ena innesluter/utesluter det andra per se". 

Det är faktiskt inte fel att söka hjälp av en psykolog. Att söka hjälp hos en psykolog är ett sätt till självhjälp. 
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?