• EnAnonumius

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Fol) skrev 2023-10-05 17:13:41 följande:
    Du inser att "hjälp" är i det närmaste värdelös. Det är du själv som kan åstadkomma förändring.
    Precis samma sak gäller ju för de misogyna incelsen.

Det är ju bara de själva som kan åstadkomma förändringar så de får en kvinna.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Anonym (hej) skrev 2023-10-05 23:45:54 följande:
    Det här är så typiskt för er demokratisyn. När jag skriver hårdare disciplin tänker jag på barn som är stökiga i skolan. När du hör ordet hårdare disciplin tänker du på att straffa vuxna personer som har fel åsikter.

Ni som har den här typen av åsikter är inte demokrater, ni förstör vårt samhälle och det är ert fel att samhället ser ut som det gör idag. Lär er vad moral och hederlighet betyder.
    Så var det dags med fler trakasserier ()lögner) fårn din sida.

Här är sanningen om vad som inlägget handlade om.

Jag demonstrerade vad som menades med den hårdare disciplinen i skolan på 1900-talet innebar, och ansåg att man kunde slänga in de MISOGYNA incelsens i detta skolsystem, så de kunde lära sig att bli nyttiga samhällsmedborgare.
    För det var ju DU som ansåg att m,an skulle gå tillbaka till den "strängare" disciplinen".

Inte som du ljuger fram " straffa vuxna"

Du är nog den siste som skall snacka om att andra inte är  demokratiska och skall lära sig om moral och hederlighet. Bara för att man inte delar DINA fascistiska lösningar på MISOGYNA incelsens problem, så betyder det knappast att andra  saknar moral och hederlighet.

Det betyder att du vägra att acceptera att folk har annan åsikter än dig om vad som skall klassas som moral och hederlighet.  Det är något som tycka vara för svårt för dig att förstå.
  • EnAnonumius
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-10-06 00:17:29 följande:
    De menar "Motarbeta fascism" vilket "lösningar" du presenterar är. Tydligen så är "vänstern" en motpol till dina politiska ideologier. Ska du inte förklara vad det är sd tänker göra för incels? Med tanke på att du (med avseende till sd) menar att "svenska män har röstat för en förändring"? Tror du sd tänker införa fascistiska sexkvotslagar? Är Jimmie med på det?
    Tror inte ens  SD skulle gå med på sådana förslag som TS ger om hur man skall lösa misogyna incels "problem".

• EnAnonumius
    Anonym (hej) skrev 2023-10-06 00:35:12 följande:
    Det här är en mycket större fråga än för eller mot SD. Att de finns är bara ett symptom på att dina värderingar har misslyckats, men de kan inte lösa alla problem som har skapats.
    Du dina senaste fem inläggen i denna tråd är ett skolboksexempel på hur man är odemokratisk. Snacka om att du sitter och kastar Mount Everest i ett glashus genom att klandra andra för att inte vara demokratiska, när du är så långt i från det själ det går att komma.

Du vet ju inte skit vad folk har för värderingar i övrigt bara för att man inte delar dina patetiska  fascistiska förslag och lösning på  de MISOGYNAS incelsens problem.

Så dina försök till att hitta på hur folks värderingar är i övrigt baserat på vad de tycker om dina förslag och "lösningar" om "incelsen" säger en hel del om dig faktiskt om att du inte klara av att hantera demokrati, åsikts.och yttrandefrihet egentligen.

• EnAnonumius
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-10-06 03:27:25 följande:
    Nej, det är klart att sd inte skulle tilldela incels en kvinna, påföra sexkvoter till folket eller begränsa dejtappar för den delen heller. Sd vill ju dessutom utvisa alla prostituerade enligt tidöavtalet så jag antar att ts bara baserar det på en egen känsla. Ts verkar vilja att prostituerade ska tillhandahållas till incels med tanke på hans tidigare uttalande om sexhjälp till handikappade och paralleller till incels.
    Mja inte alla prostituerade.. Utan de prostituerade som inte har svenskt medborgarskap vad det det handlade om.

Ser att du har gjort samma observation som mig om TS och prostituerade.

Och tydligen så kan man inget om "demokratiska" värderingar nu heller bara för att man inte delar TS syn på detta med vad som skall räknas som disciplin och moral. 🙄
  • EnAnonumius
    Anonym (hej) skrev 2023-10-05 23:59:45 följande:
    Så länge ni fortsätter att motarbeta lösningar och manifestera er värdegrund som i den här tråden så kommer vi endast att gemensamt sjunka allt djupare
    Nej det betyder det inte alls. Bara för att vi ifrågasätter dina patetiska lösningar för dessa MISOGYNA insels och inte delar din syn på vilka som är "rätt vädergrunder", betyder knappast att "vi sjunker djupare".

Att ifrågasätta lösningar är aldrig samma sak som att motarbeta dem.

Dock dina förslag lösningar som du anser skall till för att lösa de misogynas incelsens problem är iofs värda att motarbeta. Fast det i sig ger dig ingen rätt att hoppa på andra och anklaga dem att man är emot lösningar. Det har prsebnterats alternativa lösningar i denna tråden också men av någon anledning så passar det inte dig.
    Har någon gnällt på dig att du bör lära dig rätt värdegrunder och lära dig om demokrati?
    Nej. Av den enda enkla anledningen är att det är demokratiska grunder och tillhör åsikts-och yttrandefrihet att du får framföra dem. 

Det är du som bara bör lära dig vad en demokratiskt och åsikts-yttrandefrihet handlar om i grund och botten.

• EnAnonumius
    Anonym (hej) skrev 2023-10-05 23:51:41 följande:
    Kvinnor kräver statliga regleringar av hur många andra saker som helst där kvinnor är missgynnade. Låtsas inte som att ingen grupp förutom incels någonsin har ställt krav på samhället. Det är ett helt osakligt resonemang.

På det här området är män missgynnade och det är därför som du reagerar så kraftigt för du har i grunden ett förakt mot svaga män.
    Alltså kan du bara göra äpple och päron jämförelse? Hur gynnar det din sak och din trovärdighet med att konsekvent jämföra äpplen och päron?

Kvinnor har aldrig begärt statlig reglering på detta med "partner och sex" området. Och  för att kräva att staten i tilldelad en vettig man som respekterar och ser kvinnor som deras jämlike.

Dina (pantade) förslag går ju ut på att begränsa kvinnornas val och även begränsa kvinnornas frihet.
    Inget av de sakerna kvinnorna har krävt har gått ut på att begränsa mannen.

Sedan så kan man undra varför du hoppar på och anklagar en person, utan grund, och utan bevis på att denna har i "grunden ett förakt mot svaga män".
    Du vet bara för att man inte håller med dig i sak på hur man skall lösa ett problem, och inte delar dina åsikter är i sig knappast ett "bevis" om du nu trodde detta.

• EnAnonumius
    molly50 skrev 2023-10-06 13:14:49 följande:
    Vad menar du då med hårdare disciplin? Barnaga?
    Är det vad du vill att vi ska återgå till?
    Glöm inte skamvrån också..

Det var ju också en del av den s.k hårdare disciplinen från skolorna på 1900-talet, som hyllas av TS.
  • EnAnonumius
    Anonym (Maria) skrev 2023-10-06 16:31:29 följande:
    Skyll inte på mig för vad du har skrivit. Du skrev att en incel inte tar ansvar för att söka hjälp, det är att påstå något, sen om du menade någonting annat det är inte mitt fel. Det ligger inte på mig att fråga om du menar vad du skriver eller om du menade på något annat sätt.
    Sedan när har du tolkningsföreträde över original skribenten av ett inlägg?

Jag tolkade inte Mollys50 inlägg på det sättet.  Jag tolkade på det sättet hon avsåg och förmedlade till dig också.
  • EnAnonumius
    Anonym (Maria) skrev 2023-10-06 17:09:42 följande:
    Fast jag har förstått vad du skrev. Menar du någonting annat än vad du skriver så är det inte mitt fel.
    Nej du har inte förstått.. Då hade ju knappast Molly50 fått förklara för dig upprepat att du har förstått fel. Svårare e3n så är det inte.

Och får man påtalat minst en gång att man tolkat fel, är det klädsamt i det get att fråga vad som avsågs då från början. Men det valde inte du att göra utan du försöker påtvinga skribenten, via tjat, i stället att erkänna något som denne inte kan erkänna för det var inte så hen skrev.

Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?