• Anonym (....)

Är incel något man förtjänar att vara?

Angående olika personers kommentarer. 
    Det är faktiskt inte heller en rättighet att alla personer ska ha sex med någon de ogillar och redan accepterar många att de får ha sex utan att de själva måste ha sex med personer de ogillar först. 

• Anonym (....)

Man skulle kunna säga att det handlar om rättighet till sex när folk vill ha och har det. 
    Det behöver inte alls handla om det när det handlar om män utan sexpartner men hel del personer väljer att tolka det som det. 
    Rättighet är något som myndigheterna/staten reglerar, inte automatiskt när någon klagar på sitt sexliv och vill att andra personer ska ändra sins val. 

Då kan jag påstå att det handlar om rättighet till sex när folk har det och sex är ingen mänsklig rättighet 

• Anonym (....)
    Anonym (....) skrev 2023-10-31 14:15:45 följande:

Man skulle kunna säga att det handlar om rättighet till sex när folk vill ha och har det. 
    Det behöver inte alls handla om det när det handlar om män utan sexpartner men hel del personer väljer att tolka det som det. 
    Rättighet är något som myndigheterna/staten reglerar, inte automatiskt när någon klagar på sitt sexliv och vill att andra personer ska ändra sina val. 

Då kan jag påstå att det handlar om rättighet till sex när folk har det och sex är ingen mänsklig rättighet 

Ändring 
  • Anonym (....)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-10-31 14:54:10 följande:
    Varför pratar du ens i såna termer? Så du fattar att sex är inte en mänsklig rättighet med andra ord? Vad debatterar du ens då över?
    Jag skulle kunna påstå att det handlar om rättighet till sex när folk har sex. 
  • Anonym (....)
    Varför pratar du ens i såna termer? Så du fattar att sex är inte en mänsklig rättighet med andra ord? Vad debatterar du ens då över?
    Jag tar upp att olika argument används för att vinkla till deras fördel. 
  • Anonym (....)
    Att det inte handlar om rättighet till sex då men olika personer väljer tolka det som det. 
    Då kan jag säga att det handlar om rättighet till sex när de har sex. 
  • Anonym (....)
    EnAnonumius skrev 2023-10-31 15:48:03 följande:
    Vilka personer väljer att tolka att det handlar om "rättigheter till sex"? Ingen i denna tråden ialf.

Finns ingen i denna tråden som påstår att "sex är en rättighet"... Absolut ingen..
    Då måste det varit i andra trådar. 
    Vet att många har gjort det. 
    Att det kallas rättighet till sex när man klagar på andras val och när någon tycker det är dåligt att man ärutan sex som mam. 
    Finns hel del personer som sagt det exempelvis i insändare och i media 

Då menar jag att jag skulle kunna kalla det rättighet till sex när folk har. 
    www.vlt.se/2019-08-29/insandare-sex-ar-ingen-rattighet
  • Anonym (....)
    EnAnonumius skrev 2023-10-31 15:48:03 följande:
    Vilka personer väljer att tolka att det handlar om "rättigheter till sex"? Ingen i denna tråden ialf.

Finns ingen i denna tråden som påstår att "sex är en rättighet"... Absolut ingen..
    Att de påstår att det handlar om rättighet till sex då. 
  • Anonym (....)
    Med din logik. Då skulle jag kunna säga att samhället måste handla mindre om sex för sex är ingen mänsklig rättighet.
    Men dä plötsligt ska sex handla om något annat, sex är ingen mänsklig rättighet gäller bara nu. 
  • Anonym (....)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-10-31 16:26:59 följande:

Även om samhället skulle kretsa runt sex, det enda du skulle läsa i tidningen så skulle det ändå inte handla om någon "mänsklig rättighet"

Förstår du varför? 

-för att det krävs två samtyckande personer. Att en individ gnäller och samtycker till sex med någon annan berättigas inte denne sex automatiskt. 

"Precis".
    ingen mänsklig rättighet med sex gäller bara när ni känner er hotade. 
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?