• EnAnonumius

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Maria) skrev 2023-10-06 17:21:46 följande:
    Fast det jag skrev var att hon lade fram det som ett påstående, och att det var därför svarade jag att det kan ju inte du veta. Hon har själv medgett senare att hon inte vet det, så det var sant, hon kan inte veta det, precis vad jag skrev från början. 
    Där plockar du russinen ur kakan.
    Ja hon sa att hon inte vet detta. Då alla kan läsa som deltar i diskussionen i denna tråden.-

Men det du så duktig duckar för,i ditt svar här, är att hon i samma inlägg förklara för dig (igen) att du hade ändå tolkat hennes andra inlägg FEL..
    Varför utelämnar du det i svaret här till Hejhoppgummi?

Det verkar vara på sin plats att förklara det för dig att du aldrig får glömma att andra kan läsa. 

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Anonym (Maria) skrev 2023-10-06 20:36:13 följande:
    Fast det är var som faktiskt står, har inget med tolkningsföreträde att göra. Och hon svarar mig dessutom sen på ett sätt som till synes försvarar poängen att incel inte sökt hjälp. Vilket hon fortsätter argumentera om. TILL SLUT så tillstår hon att hon inte menat så. Varför inte skriva det från början i så fall?
    Anonym (Maria) skrev 2023-10-06 20:38:09 följande:
    Fast jag har inte påstått någonting om vad hon avsåg eller menade eller tänkte. Jag har förklarat vad jag svarade på, och vad som stod i det inlägget.
    Anonym (Maria) skrev 2023-10-06 20:42:36 följande:
    Eftersom det visar att hon faktiskt skrivit det, men hon har i efterhand tillstått att hennes påstående var menat att visa hennes tolkning, inte menat som ett påstående. Men det var ett påstående som jag faktiskt svarade på när jag skrev att det kan du inte veta.
    Jag skall inleda med att påtala för dig, att vi som skriver i denna tråden läser också posterna i tråden. Du bör ha detta i minnet när du skall "förklara för andra".

Hon medgav att hon inte kunde veta JA.
    Men hon medgav aldrig att du hade tolkat hennes inlägg #7013 rätt för den saken skull, då hon i samma post, som hon skrev det medgivande, ändå förklarade för dig att du hade tolkat hennes inlägg (#7013) fel.

• EnAnonumius
    Anonym (Maria) skrev 2023-10-06 21:07:48 följande:

Först då ja, då vet hon det. Men inte när hon skrev det inlägget som jag avsåg. Jag skrev att hon inte kan veta det. Hon sa inte emot, utan medgav att hon inte vet.

Jag tycker det svårt att förstå studier och sådant tyvärr, kunna bedöma kvalite osv, speciellt om det inte är svenska. Säger inte att det inte stämmer. Vad är det som är märkligt?

Är det vanligt att du frågar frågor du redan har svaret på egentligen om du läser inlägget? 😳

Smurfen hade ju skrivit i inlägget (#7191) följande citerar:
    "hon vet, när hon läser mitt inlägg som jag citerade men det var ju lite märkligt att du inte reagerar på att jag försvarar poängen att incel inte sökt hjälp."

(slut citat)

"Vad är märkligt?"  är din fråga..

Svaret på den frågan är ju "det är ju lite märkligt att du inte reagerar på att jag försvarar poängen att incels inte söker hjälp".
  • EnAnonumius
    Anonym (Maria) skrev 2023-10-06 22:12:48 följande:
    Jag vet mycket väl att hon anser att jag inte tolkat det rätt, men fortfarande så har hon ju skrivit som hon skrivit, inget hon eller någon annan skriver i efterhand ändrar på det.
    Ja och är du väl medveten om att hon anser detta så kan du ju knappast försöka använda "hon medgav ju att hon inte kunde veta..." som, "förklaring" på det jag påtalade för dig.

Och du när jag läser det aktuella inlägget #7013 flera gånger så ser jag INGENSTANS i det du påstår..

Du påstod, till Hejhoppgummi, i inlägg #7151 följande:
    Citerar "Det är ingen egen tolkning, jag visar ju exakt vad hon skrev: en incel tar inte ansvar för att söka hjälp"

Då tycker jag du skall bevisa det med från Molly50 inlägg med..  Bevis att hon har formulerat det EXAKT så som du påstår..

Jag citera hela hennes inlägg #7013 med citatbox
    molly50 skrev 2023-10-05 10:07:08 följande:
    Mat och husrum är en sak.
    Men det går knappast att jämföra med att in incel tar ansvar för att söka hjälp för sitt eget mående.
    Det är helt och hållet hans eget ansvar.
    man kan inte bara sitta och vänta på att hjälpen ska komma till en om man själv inte vill lyfta ett finger för att göra något.
    (slut på citatet)

Jag ser ingenstans i hennes inlägg att hon har skrivit exakt den meningen
    "en incel tar inte ansvar för att söka hjälp"
    som du påstår att hon skulle ha skrivit..

Så vad är det hon har skrivcit enligt dig? Jag ser det inte hur mycket jag än sitter och lusläser inlägget så hittar jag inte den meningen du påstår att hon har skrivit.

Så släng nu fram med bevis.
    Inte komma med abstrakta svar som "hon har ju skrivit som hon har skrivit".

Kläm fram med handfasta bevis...

Källa på inlägg  #7151 på ditt påstående.
    Anonym (Maria) skrev 2023-10-06 16:49:20 följande:
    Det är ingen egen tolkning, jag visar ju exakt vad hon skrev: en incel tar inte ansvar för att söka hjälp
    Det betyder att personen påstår att en incel tar inte ansvar för att söka hjälp, det är inte min egna tolkning utan precis vad hon skrev.

• EnAnonumius
    Anonym (Maria) skrev 2023-10-06 21:07:48 följande:

Jag tycker det svårt att förstå studier och sådant tyvärr, kunna bedöma kvalite osv, speciellt om det inte är svenska. Säger inte att det inte stämmer. Vad är det som är märkligt?

Då rekommenderar jag dig att du har det i åtanke att andra som skriver i denna tråden inte alls behöver ha svårt att förstå studier och bedöma kvalité på olika studier..
    Och kan mycket väl diskutera i tråden baserat på olika studier det har läst, i kombination med deras åsikt. 

Som att exempelvis "incels sällan söker hjälp för sina problem", som studien Smurfen hänvisade till, tar upp och skriver om.

• EnAnonumius
    Anonym (Maria) skrev 2023-10-06 22:55:21 följande:
    Jag har förklarat flera gånger vad det stod i inlägget i fråga, och vad det var jag svarade på. Hur hon i nästa inlägg följer upp resonemanget, visar också på att det hon förmedlat betyder att incel inte söker hjälp. 
    Jag bad om bevis, inte en förklaring på att du har förklarat flera gånger. 

Jag bad om bevis, inte en förklaring på att du har förklarat flera gånger. 

Jag efterfrågade om bevis.

Jag vill ha bevis på att hon skrev exakt den meningen du påstår att hon har skrivit.

• EnAnonumius
    Anonym (Maria) skrev 2023-10-06 23:08:15 följande:
    Fast jo forskning kan tolkas på olika sätt. Även forskare själva tolkar andras forskning, kritiserar, visar på brister och felslut tex. Till och med skribenten ClumsySmurf som lade upp den där länken, har väl ett par gånger på forumet genomskådat olika länkar till så kallad forskning som folk lagt upp.
    Nej..
    Forskning, som följer de akademiska kriterier, kan inte "tolkas på olika sätt" bland olika forskare.

När Smurfen genomskådar något så är det för att folk har hänvisat till det som kallas för pseudoforskning. 

• EnAnonumius
    Anonym (Maria) skrev 2023-10-06 23:22:36 följande:
    Det spelar inget roll om det inte var exakt en viss meningen, jag har svarat och visat flera flera gånger  vad inlägget betyder, och hur hennes följande resonemang bekräftar det.
    Om det inte "var exakt så" hon hade skrivit, varför sitter du och påstår att hon hade skrivet "exakt det" då?  Inser du inte hur fel det är att hävda något som inte stämmer med verkligheten?

Ja enligt DIG gör det detta,det är DIN TOLKNING,  att det bekräftar...  Formulera det där efter, att du tolkade det så då, i stället för att hävda bestämt.

Dock inget som ägaren av inlägget delar med dig och inget några av oss andra heller ser i hennes text håller med dig i din tolkning. Vilket flera kan läsa..

• EnAnonumius
    Anonym (Maria) skrev 2023-10-07 00:09:35 följande:
    Ja det var mycket dumt av mig den gången som jag formulerade mig på det sättet.

Det är inte min tolkning, återigen så har jag visat vad som stod. Det finns inget utrymme för att tolka det på något annat sätt än att det är ett påstående. Sen att hon i efterhand tillstått att det inte var menat som ett påstående, utan menat som hennes tolkning, förändrar inte det.
    Bra att du erkände att det var dumt att formulera dig på det sättet.

Ursäkta "det är inte din tolkning du har bara visat vad som stod? 
    Vi var några fler andra som också läste vad som stod och kom inte alls fram till "samma slutsats" som dig av stod texten.
    Skall du nu hävda att vi andra har fel och du har rätt eller?

Varken du gillar fakta eller inte gillar fakta, så är det just DIN tolkning av "vad som stod". Inget annat.

• EnAnonumius
    Anonym (Maria) skrev 2023-10-07 01:06:46 följande:
    Jag har inte diskuterat din åsikt.
    Och då är det väl tur att Smurfen aldrig hävdade att det var hans åsikt som du diskuterade heller.
    För är det något jag vet om Smurfen är att han ogillar att folk kommer med falska påståenden.
    Har själv fått ett och annat tjyvnyp av Smurfen på det området när jag har av misstag kommit med falskt påstående.

Han gör ingen smurf på folk på det området när det kommer till falska påståenden.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?