• EnAnonumius

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Fol) skrev 2023-10-22 21:55:26 följande:
    Det sa jag inte. Men oavsett om man är sockerberoende eller inte så är det dåligt att vara överviktig.
    Nej jag har aldrig hävdat att det är bra att vara överviktig.. Vad får du det ifrån?

Fortfarande så bero inte över vikt enbart på s.k "dålig kosthållning"..

Utan det finns mediciner och hormonella p-meddel/mediciner som gör att det kan ställa till med problem i kroppen som ger en övervikt att det blir svår att ta sig ur den, även om man gör allt för att bli av med den.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Anonym (Fol) skrev 2023-10-23 05:19:52 följande:
    Det där är bara usla bortförklaringar. Men det är återigen ett kvitto på att TS har en poäng när han hävdar att man lägger mer ansvar på de manliga incelsen än den vanliga människan.

Det här är nu tredje ämnet vi tar upp kring frågan. Först noterade jag att många här anser att man inte är ansvarig för sin egen skilsmässa. Sedan noterade jag att många här anser att man inte är ansvarig för att inte attrahera någon bra person. Och nu noterar jag att man inte ens är ansvarig för sin egen övervikt.

TS borde ta ansvar för sin situation men det bör även personerna i de andra exemplen. 
    Jag önskar att du blir så extremt svår sjuk och blir tvungen att gå på medicin som ger dig svåra biverkningar som b.la kraftig övervikt.
    Då kan du sitta och intala dig själv att det är bara dåliga bortförklaringar med din övervikt du fått av medicinen, samtidig som du kämpar i svår motvind med viktnedgången för att bli normalviktig igen.
    Jag skrev ingenstans att man inte har ansvar för sin egna övervikt. Jag skrev att mediciner och hormonella p-medel/mediciner kan gör att man får kraftig vikt upp gång som gör det sedan SVÅRT att ta sig ur.
    Ser du och begriper den signifikanta skillnaden? Eller skall du fortsätta att driva ditt direkta falska påstående om att nu tar man "inte ansvar för sin övervikt"?

Som jag har skrivit till dig tidigare, du är otrolig svartvit i ditt synsätt. Du ser inga nyanser och har ett tolkning och tankesätt som går ut på "det ena innesluter/utesluter det andra per se", d.v.s helt perfekt svartvitt.

Du vad de ANDRA skriver i sina inlägg får stå för dem. Det är inget du kan hålla emot mig. Jag står för det jag skriver i mina egna inlägg. Så blanda inte in vad andra skriver i fortsättningen när/om du svara mig. Det får strå för dem.

Ja TS ska ta hand om sin situation. Dock så får ju TS räkna med att han får mothugg med sina äpplen och päron jämförelser som han stoppar in ofta i sina inlägg.
  • EnAnonumius
    Anonym (Fol) skrev 2023-10-23 09:30:02 följande:
    Den som skyller på medicin tar inte ansvar för sin övervikt. Det är mat som gör att en person går upp i vikt. 

Det kan säkert vara svårt att hålla vikten om man börjar äta viss medicin eller har svårt att röra sig men det är fortfarande upp till en själv om man går upp eller ner i vikt.

Och om man väljer att lägga på sig några kilon ska man var ärlig med att det är man själv som valt det. Finns många som är bekväma med att vara överviktiga och anser att det är värt det för att få äta lite som man vill och samtidigt slippa motion. Helt ok om man står för det. Då tar man faktiskt ansvar för sin övervikt.
    När man är tvungen går på viss medicin som ger kraftig vikt uppgång så har man inte valt att gå upp i vikt.

• EnAnonumius
    Anonym (Fol) skrev 2023-10-23 10:18:18 följande:
    Det är fortfarande maten som får dig att gå upp i vikt. Om den personen med medicinen minskar ner på portionerna eller börjar motionera mer så går den ner. Det jag menar med att det är usla bortförklaringar.
    Ja allting är så jävla enkelt för dig va?

Alltså jag har aldrig varit med om en, som påstår sig vara vuxen (du har ju skrivit att du är gift/sambo) person som resonerar och tänker på ett sätt som man kan undra om han har stagnerat i nedre tonåren förenklade tankemönster.

Och du jag har fortfarande aldrig förnekat att man inte kan gå ned i vikt även om man har mediciner som ställer till det, jag skrev att man får det svårare att gå ned i vikt.
    När skall du få in det i din skalle? Aldrig?

• EnAnonumius
    Anonym (....) skrev 2023-10-23 18:45:07 följande:
    Om sex inte skulle fördelas rättvist så blir det konstigt om man snackar om rättvisa mellan könen angående orgasmer. 
    Om sex inte ska fördelas lika gäller det inklusive orgasmer. 
    Nu snurrar du till det ordentligt.

Två personer har sex, båda skall få orgasm=rättvist.  

Om två personer har sex och ena inte får orgasm= orättvist.
  • EnAnonumius
    Anonym (....) skrev 2023-10-23 20:54:18 följande:
    Om någon inte ska vara skyldig någon sexuellt så blir det konstigt att man då snackar om att någin är skyldig någon en orgasm 
    Nu far du med direkt osanning igen.. Ingen hare sagt att någon är "skyldig en orgasm".
    Ingen har använt ordet "skyldig" mer än du, och då i sammanhanget att (felaktigt) anklaga andra för att ha hävdat det

Det har sagts att det borde ju ligga i bådas intresse att ge varandra orgasm om man hart sex ihop. Ser du och begriper den signifikanta skillnaden, mellan vad du anklagar andra säger och vad som faktiskt sägs?

• EnAnonumius
    Anonym (....) skrev 2023-10-23 21:07:37 följande:
    Då betyder  "ska få, "orättvist" och "rättvist"någon annat än vad man skulle tro vad du menar. 
    Är du på riktigt?

Jag har inte samma fula ovana som dig att hitta på egna innebörder i ord.

• EnAnonumius
    Anonym (hej) skrev 2023-10-24 18:47:42 följande:
    Det jag menar är det dubbla budskapet. Ingen vill erkänna att män inte behandlas likadant som kvinnor och därför blir män förvirrade. Vad krävs egentligen av män idag? Ingen vill svara på den frågan för det går emot hela jämlikhetstanken.
    Vad har du för objektiva belägg för att det skulle gå emot jämlikhetstanken?

• EnAnonumius
    Anonym (hej) skrev 2023-10-24 19:16:21 följande:
    Det borde vara kvinnor som svarar på detta sätt istället för dig som man. Visst, du är själv man så du borde veta men du är inte ute efter att dejta män.

Från kvinnor får man bara höra att frågan är misogyn och aldrig borde ställas. Män behandlas lika som kvinnor osv...osv...
    Vilka kvinnor har sagt att den frågan  om "vad krävs av en man?", att den skulle vara misogyn?
  • EnAnonumius
    Anonym (hej) skrev 2023-10-24 18:43:08 följande:
    När man lyssnar på er låter det som att ni utgår från en verklighet som fanns för 20 år sen. Har ni ens använt en dejtingapp någon gång?
    Oj det kommer från killen soam anser att man skall vrida klockan tillbvaka till sekelskiftet mellan 1800-1900 talet kvinnor var kraftigt missgynnade,m och anser att man skall förea in samma skoldiciplin som man hade på den tiden med.
    Skoldiciplin som gick ut på att man hade rätt att aga skolbarnen och ställa dem i skamvrån. 🙄
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?