-
Anonym (Maria) skrev 2023-10-07 03:16:51 följande:Han skrev till mig någonting om vad som är hans åsikt, därför svarade jag att det är inget jag diskuterat, för att jag vet inte varför han skriver så till mig.Ja, det är min åsikt och den var ju inte särskilt intressant att diskutera den när jag skrev att jag hade den men det är kanske inte lika roligt när det blev svårare att kalla den för fördom.Anonym (Maria) skrev 2023-10-07 03:20:46 följande:Han skrev själv någonting om sin egen åsikt, därför svarade jag att jag inte diskuterat hans åsikt. Jag har inte sagt emot någon åsikt som han uttryckt.
-
när något om maskulinitet bygger någon feministisk teori som bygger på en.wikipedia.org/wiki/Cultural_hegemony är det mer ideologi än vetenskap.Anonym (SL) skrev 2023-10-08 13:42:09 följande:Ju tidigare man söker hjälp desto bättre dvs långt innan suicidtankar kommer. Att känna att man inte duger och inte kan attrahera det andra könet kan ju verkligen göra en person djupt olycklig och deprimerad. Då hjälper ju sällan tankar som"jag är ju man, detta borde jag klara-bara jobba på"
Om man inte tror att man kan så lär man bara gräva sig djupare.
Finns mycket forskning på att mäns obenägenhet att söka hjälp hör ihop med normer över hur en man ska vara. Just såna tankegångar som du skriver här...Och 7 av 10 som begår självmord är män....
Man föds ju inte med psykisk ohälsa och suicidtankar...det utvecklas över tid...
Så förebyggande arbete är av största vikt.
SKR har skrivit en rapport om detta.
skr.se/skr/halsasjukvard/utvecklingavverksamhet/psykiskhalsa/grupperpsykiskhalsa/manspsykiskahalsa.46758.html
-
Det är väl du som är man som påstår att de inte får ligga för att de är misogyna?Anonym (Cloffe) skrev 2023-10-08 17:38:57 följande:
Jag har inte kallat dig för incel. Du bekräftar egentligen det jag hävdar i föregående inlägg. Att du såsom incels tror att deras brist på sex handlar om ytliga saker. Du säger att incels är oattraktiva. Kvinnor anser att incels är oattraktiva på grund av deras åsikter.
Läser man i tråden så verkar incels uppgivna, de tycker det har gjort "allt" jag gissar att de köpt ett gymkort som de besöker två gånger i veckan och kör 3*12 reps på alla muskelgrupper. (Ok, nu raljerar jag) men det som saknas är insikten att det handlar om det inre. En incel kan inte komma till den insikten genom googlande. Läser man på familjeliv så verkar det som att incels får råd av andra män hur dom ska behålla sin misogynitet och samtidigt kunna följa det för kvinnor, gå till gymmet och köra muskelgrupper, eller annat ytligt. Inga råd om att ändra sig inifrån. Kvinnor skriver det, avfärdas direkt av män som anser sig vara "experter" för att " det visst går att vara misogyn och samtidigt få ligga" så jävla hopplöst. Gissar att dessa män väljer bort att lyssna på kvinnorna de vill ligga med för att de inte ens ser dom som människor. Konstiga, läskiga varelser som de letar efter en formel för att kunna förstå.
-
Varför svarar du med en dum motfråga?Anonym (Cloffe) skrev 2023-10-08 20:21:28 följande:Jaha? Är du en sån som ser saker helt svart-vitt? Har jag fel?
-
Många genusvetare tycker att man föds som ett blankt blad och att det är män som är normen i samhället och att de är för felkunstruerade för vården som är anpassad efter kvinnor så istället för att anpassa vården där majoriteten är kvinnor efter män också så det funkar bättre när de söker hjälp för att förändra sej själva ska män förändra sej själva och bli mer som kvinnor innan de söker hjälp.Anonym (Intet nytt under solen) skrev 2023-10-08 18:15:40 följande:Många män tror uppenbarligen inte att psykologer kan nåt om sitt jobb, och dessutom är dessa män så självförhärligande eller snarstuckna att de inte klarar att höra om det skulle framkomma att de faktiskt har ett litet problemområde nånstans.
Lite som kvinnor som frågar "ser min bak fet ut i den här?" och bara tål att höra ett svar.
Dessa genusideologer är så snarstuckna att de inte klarar att höra om det skulle framkomma att de faktiskt har ett litet problemområde nånstans.
Lite som höggravida kvinnor som frågar "ser min mage rund ut i den här?" och bara tål att höra ett svar. -
"Vi är ganska många kvinnor i tråden som upprepat samma sak."Hejhoppgummi skrev 2023-10-08 20:51:42 följande:Vi är ganska många kvinnor i tråden som upprepat samma sak.
jag som kvinna vill inte ligga med en misogyn man, och samma har flera kvinnor svarat med. Så det anses faktiskt vara en riktigt oattraktiv egenskap att vara misogyn. Som leder till nekade dejter, vilket leder till mindre sexliv. Eller tycker du det är sexigt att vara misogyn oavsett kön?Du är ju två av dem.
Du kanske inte blir upphetsad av att läsa denna tråd men det är ju inte direkt så att de har skrivit ner sina misogyna åsikter i sin tinder profil.
Jag tycker inte de ska vara på dejtingmarknaden när de är så mysogyna som de är så misogyniteten är ju orsaken till FU men om det inte står inte skrivet i pannan på de som våldtar, misshandlar och mördar förstår jag inte hur osexiga åsikter kan göra det.
Enligt fultolkaren är det misogyniteten som är orsaken till det ofrivilliga celibatet och om rätt ska vara rätt så är fultolkaren enligt honom själv en man, han avfärdar sin egna källa, där hälften är kvinnor som tror tvärt om. -
Du vet att jag visat att det du påstår inte stämmer med källan, det var inget du kunde hemlighålla särskilt länge. Du har också ändrat "sex" till "partner".Anonym (Cloffe) skrev 2023-10-08 22:41:51 följande: #7377"Vi är ganska många kvinnor i tråden som upprepat samma sak."ClumsySmurf skrev 2023-02-23 10:33:26 följande: #7375
Du är ju två av dem.
Du kanske inte blir upphetsad av att läsa denna tråd men det är ju inte direkt så att de har skrivit ner sina misogyna åsikter i sin tinder profil.
Jag tycker inte de ska vara på dejtingmarknaden när de är så mysogyna som de är så misogyniteten är ju orsaken till FU men om det inte står inte skrivet i pannan på de som våldtar, misshandlar och mördar förstår jag inte hur osexiga åsikter kan göra det.
Enligt fultolkaren är det misogyniteten som är orsaken till det ofrivilliga celibatet och om rätt ska vara rätt så är fultolkaren enligt honom själv en man, han avfärdar sin egna källa, där hälften är kvinnor som tror tvärt om.
Pratar du om mig som "fultolkaren"? Du kanske ska ta bladet från munnen i stället för att vara så passivt aggressiv och prata i gåtor. Jag tycker att det är självklart att misogynitet hör ihop med avsaknad av partner. Det är inte hjärnkirurgi direkt. Det är inte något som någon kan hemlighålla särskilt länge.
Men visst, eftersom du antyder motsatsen så visa gärna någon slags källa som visar annat.
you mad bro?
ClumsySmurf skrev 2023-08-14 03:32:37 följande: #3582Jag tror du har tolkat det helt bakväntAnonym (Cloffe) skrev 2023-08-14 00:06:38 följande:ClumsySmurf skrev 2023-08-13 23:53:05 följande:Feministisk pseudovetenskap om våldets kontinuum
fof.se/artikel/2005/6/braket-om-valdet/
våldets kontinuum har denna logiksom om de saknar egen moralisk kompass istället för att det kanske är deras egna moralisk kompass som styr.
och med feministisk logik finns naturligtvis inget motsvarande för kvinnor.Du tror med andra ord att samhällsklimatet och vardagsmisogynitet inte hör ihop med skapandet av incels? Uppstår bara incels för att dom saknar fitta? Jag postade tidigare en länk mellan misogynitet och incels. Sambandet är klart. Vad är det som skapar misogyniteten då?
Ja, jag tror att alla bidrar.
I sammanfattningen står detThese novel quantitative results indicate that unwanted celibacy is an important psychological risk factor for misogynistic attitudes.och inteThese novel quantitative results indicate that misogynistic attitudes is an important psychological risk factor for unwanted celibacy.[...]Unwanted celibacy is associated with misogynistic attitudes even after controlling for personality
because of their misogynistic online discourse and their tie to a string of violent acts motivated by hatred of
women. Yet, surprisingly no prior quantitative research has examined whether unwanted celibacy - a subjective
psychological experience characteristic of, but not exclusive, to Incels ? is associated with misogynistic attitudes
among men. The current study (N = 349 men) collected self-report data from a convenience sample of Incel and
non-Incel men to investigate whether the degree of unwanted celibacy is associated with misogynistic attitudes.
Unwanted celibacy was positively associated with hostile attitudes towards women, sexual objectification and
rape myths, even after controlling for personality traits such as agreeableness. These novel quantitative results indicate that unwanted celibacy is an important psychological risk factor for misogynistic attitudes.
[...]
We suggest that unwanted celibacy is linked to sexism and misogyny in some men because frustration and unhappiness due to unwanted celibacy may produce antipathy towards those they desire but who are perceived to be rejecting them - women. Some prior research provides indirect support:
pure.rug.nl/ws/portalfiles/portal/239828646/1_s2.0_S0191886922003658_main.pdfAnonym (Cloffe) skrev 2023-08-12 19:03:45 följande: #3355Anonym (hej) skrev 2023-08-12 17:51:38 följande:Cloffe och Molly50 har hävdat flera gånger att allt som behövs för att bryta sexlöshet är att ha rätt åsikter, vara trevlig och gå till en samtalsterapeut.Det har jag aldrig sagt. Anledningen till att folk blir incels är för att de har misogyna attityder från början. Sexlöshet är bara ett symptom på det.
Ja, gå till en psykolog för att bearbeta dina känslor i stället för att lufta dina misogyna föraktfulla kommentarer och fascistiska förslag på nätet.
Om du tänker efter, allt har möjlighet att förändras för dig i så fall. Ingenting förändras om du sprider dynga på nätet, tvärtom du göder dina misogyna attityder och du placerar dig själv längre från samhället.
Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-12 16:02:03 följande: #3249Anonym (Palle) skrev 2023-08-12 15:43:45 följande:Det har arbetats massor i samhället kring just rasism som du tar upp. Det var ett bra exempel.
Även jag har haft diskussioner med rasister ibland, jag har då ibland gått in djupare i ämnet och stått upp för vad jag tycker. Jag har inte direkt projekterat allt mitt hat på dessa personer, vilket då givetvis omöjliggör ett samtal överhuvudtaget.
Förstår du vad jag menar.
Det är så svartvitt för Er, bara för att jag inte direkt visar min avsky för en viss gruppering, så daltar jag, eller rent av tycker som dom. Det är som att några av er kör med devisen att är du inte med oss, så är du mot oss!Du kan inte bemöta fascistiska idéer seriöst. Det är långt ifrån neutralt. Du fortsätter med devisen som incels kör med att dom blir utsatta för "hat" och att det är så synd om dom.
Skulle påstå att det är du som ser saken svartvitt. Säga ifrån till fascistiska idéer är långt ifrån hat och borde vara steg ett för en neutral diskussion.
Nu har du iofs blottat ditt kvinnoförakt. Jag hoppas att du har möjlighet till rannsakan och förändring. Annars bidrar du faktiskt till skapandet av incels. Incels uppstår inte från sexlöshet utan det är misogyna, kvinnoföraktande män som blir incels. Jag har postat en länk tidigare om forskningen runt det.
Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-12 19:47:44 följande: #3373Anonym (hej) skrev 2023-08-12 19:26:59 följande:De som är/var sexlösa och inte är misogyna, som flera har tagit som exempel. Vad beror deras sexlöshet på enligt dig? Vilka andra förklaringar finns det till sexlöshet när det inte handlar om misogynitet?Män som inte är misogyna har större möjligheter till att ha sex med kvinnor (såklart) men vad tidigare länk visar är att misogyna män har färre möjligheter till sex med kvinnor (såklart)
men det borde det inte ens finnas forskning på. Sånt är ju självklarheter. Jag finner det som en självklarhet att du är incel exempelvis på grund av dina åsikter. Du förstår inte det, varför? Du tror att det handlar om andra saker, antagligen på grund av att du gör ditt bästa att dölja dina åsikter när du träffar kvinnor. Jag kan med all säkerhet säga att kvinnor snappar upp sånt och är allmänt artiga, men avvisande.
Du är säkert en sån som beskriver sig som "snäll kille" på dejtingappar. Jag kan sätta en slant på det. Du har inga möjligheter att ändra din situation om du inte förstår att det är du som behöver utföra förändringen på dig själv. Och då handlar det inte om ytliga saker.
Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-12 20:00:58 följande: #3375Anonym (....) skrev 2023-08-12 19:51:19 följande:"men det borde det inte ens finnas forskning på. Sånt är ju självklarheter. Jag finner det som en självklarhet att du är incel exempelvis på grund av dina åsikter."
Man blir påverkad av sin situationenSpelar det någon roll. Tydligen så är incels misogyna. Misogyniteten kan då länkas med sexlöshet. Sambandet är självklart.
Incelen själv måste bryta det för att ha möjlighet att attrahera en kvinna. Sen så är det säkert incels som hellre vill ha kvar sin misogynitet och offerkänsla.
Där har incels ett val. Arbeta med dina åsikter om kvinnor, eller välj en nästan garanterad sexlöshet.
Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-12 20:07:20 följande: #3384https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0191886922003658Anonym (....) skrev 2023-08-12 20:06:23 följande:Finns inte någon självklarhet om du saknar källaUnwanted celibacy is associated with misogynistic attitudes even after controlling for personality - ScienceDirect
Abstract
In recent years, involuntary celibates who identify as ?Incels? have received considerable public attention because of their misogynistic online discourse and their tie to a string of violent acts motivated by hatred of women. Yet, surprisingly no prior quantitative research has examined whether unwanted celibacy ? a subjective psychological experience characteristic of, but not exclusive, to Incels ? is associated with misogynistic attitudes among men. The current study (N = 349 men) collected self-report data from a convenience sample of Incel and non-Incel men to investigate whether the degree of unwanted celibacy is associated with misogynistic attitudes. Unwanted celibacy was positively associated with hostile attitudes towards women, sexual objectification and rape myths, even after controlling for personality traits such as agreeableness. These novel quantitative results indicate that unwanted celibacy is an important psychological risk factor for misogynistic attitudes.
www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0191886922003658 -
Jag har inte läst alla dina inlägg men i vilka inlägg har du skrivit att själva orsaken till sexlösheten är att de är misogyna?molly50 skrev 2023-10-08 23:07:13 följande: #7378Vi är nog lite fler än två som har upprepat den saken,här i tråden."Vi är ganska många kvinnor i tråden som upprepat samma sak."ClumsySmurf skrev 2023-02-23 10:33:26 följande: #7375
Du är ju två av dem.
Enligt fultolkaren är det misogyniteten som är orsaken till det ofrivilliga celibatet och om rätt ska vara rätt så är fultolkaren enligt honom själv en man, han avfärdar sin egna källa, där hälften är kvinnor som tror tvärt om.
-
men det är väl inte samma sak?molly50 skrev 2023-10-09 09:52:46 följande:Jag har inte använt just de orden.
Men däremot har jag skrivit att kvinnor inte attraheras av misogyna män.
Och att det är något dessa män måste jobba med om de ska kunna få en kvinna.
Jag tror inte heller att män attraheras av kvinnor som sprider manshat. Gör du? -
Du ändrade ämnet något.Hejhoppgummi skrev 2023-10-09 10:30:52 följande:Du kanske aldrig dejtat på tinder? Jo det märks väldigt tydligt. det är stor skillnad på mäns intresse och engagemang. Annars får du gärna testa skaffa en profil och se.
en man som inleder med *när ska vi ses* eller bara pratar om sig själv är inte en man som är intresserad av en relation eller förhållande. antingen är det en man som är ute efter snabbt knull, eller en man som är väldigt självcentrerad. inget av dessa betyder ATT de är misogyna, men de blir avmatchade illa kvickt och får inte chansen att bevis eller motbevisa misogyni från majoriteten av kvinnor som söker relation och inte knull.
på vilket sätt är det attraktivt eller åtråvärt att dejta en man som bara vill ses för att knulla (att mannen vill ha mig för min kropp inte min person) eller en självcentrerad man? du kanske attraheras av sånt men det är knappast normen.